KTM och deras undermåliga kvalité

Har jag nämnt att de satt i kåpor? :va Plastdetaljer är inte det samma som kåpor :fakta Står det ett moment får man väl försöka iaf. Gjorde så men som jag har försökt printa in i era hjärnor så insåg jag att det inte funkar att dra dessa till märkt moment med momentnyckel. Hade jag blundat och skruvat in dessa skruvar med vanlig skruvmejsel så hade jag inte känt när jag bottnat. Motståndet blev knappast större vid botten. Fick alltså visuellt se när jag bottnade.

Inser att alla som har lagt en motkommentar på detta är Stockholmare eller där omkring, tummen mitt i handen alltså, ni vet ingenting det är rikskänt!

När jag monterade värmesätet och skulle ha tillbaka kåporna så stod det att jag skulle dra plastskruvarna till 3,5Nm. :död:dummer

Mina plastgängor har jag iaf inte dragit sönder, men jag är ju inte från Sthlm...Måste vara därför..
 
Shit, vad händer? så när nån kritiserar något så måste hela SH hoppa på han?
Typiskt SH beteende, aningen besviken faktiskt.
 
:va sandlådehoj.se:crash
 
Köp Vinkelhusa om ni inte kan skruva. Anledningen till att den inte fortsatte produceras är förmodligen odödligheten.
Jag kör enduro o rally raid. O skulle vilja säga att ktm är en skitbra hoj i mitt tycke. Jag kan ha fel. Men det har jag inte! ;)

Skickat från min D5803 via Tapatalk
 
Det är väl inte så konstigt att de går sönder hela tiden om de är gjorda av plast?
:va
ktm.jpg
 
Är det sant att i The long way around så ville de köra KTM men pga risken att bli stående 10 år i Mongoliet, så fick det bli BMW istället? :gråta
 
Är det sant att i The long way around så ville de köra KTM men pga risken att bli stående 10 år i Mongoliet, så fick det bli BMW istället? :gråta
De ville köra KTM och KTM hade gått med på att sponsra dem till först. Sen backade KTM ur och angav inget skäl.
Charlie, tror jag det var, som spekulerade att det var därför att KTM var rädda att hojarna inte skulle hålla.
Så de kontaktade BMW istället och blev sponsrade med hoj från dem.
 
Är det sant att i The long way around så ville de köra KTM men pga risken att bli stående 10 år i Mongoliet, så fick det bli BMW istället? :gråta

Ja de va sant och jag förstår dem för jag skulle inte heller våga köra en "ny ktm" världen runt. Om jag skulle fara längre än till Norge så vill jag ha en KTM som har några år på nacken så man vet vilka svagheter de har. Som ex ktm 990 serien som jag har behöver man en bränslepump med sig om man ska längre sträckor. Men jag är trots vissa små fel nöjd ktm ägare för roligare hoj i samma segment finns inte.
 
De ville köra KTM och KTM hade gått med på att sponsra dem till först. Sen backade KTM ur och angav inget skäl.
Charlie, tror jag det var, som spekulerade att det var därför att KTM var rädda att hojarna inte skulle hålla.
Så de kontaktade BMW istället och blev sponsrade med hoj från dem.

Snacka om marknadsföringsmiss... de hade kunnat lova helikopterservice vid fel och ny hoj och ändå räknat hem det tusen gånger om.

Fatta vad BMW fick reklam genom detta.
 
Instämmer nästan helt med "Boost 3" här ovan.
Körde i Norge i somras med min 990 Smt, 600 mil 'in alles' från Stockholm och åter. Bränslepump släpade jag givetvis Inte med mig... nån måtta får det ändå vara. Faktum är att det enda jag hade med mig i reservdelsväg var... ingenting! Endast original verktygsats fanns med, samt däckreparation från Feltema.
Tro´t eller ej, men växelspaken lossande en dag! Mest tur att jag lyckades hålla den kvar på splinesen med hjälp av foten, till nästa paus där det blev "pit stop" för att åtgärda MITT EGET MISSTAG, dvs. att inte ha använt momentnyckel vid monteringen av växelpetaren. :huvet

/H
 
Jag har kört drygt 3000 mil med min 1290 SA -16.
Originalverktygen ligger fortfarande orörda under sadeln i en orginalväska, som ligger i en tunn plastpåse som följde med när jag köpte hojen.

Bara att tanka och köra samt byta däck i bland:banana
 
Har också kört ca 3000 med min 1290 SA.

Jag har inte ens med mig Originalverktygen. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top