KTM och deras undermåliga kvalité

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Har testat med tre olika momentnycklar så då vet man helt enkelt att du har fel :fakta

Det finns något som heter känsla " fiiling", har man inte det så går mycket grejer sönder.
Jag föreslår att du lämnar in nästa gång till någon som vet vad dom håller på med.
 

Blomsterhondan

Sporthojsnörd
Gick med
13 Jul 2015
Så korta gängingrepp förekommer inte i praktiken. Dessutom begränsas ju tillåten min gängländ av rekommendationer av skruvtillverkaren. Titta på en mutter så ser du hur kort gängingrepp kan vara, och då finns det marginaler.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Det finns något som heter känsla " fiiling", har man inte det så går mycket grejer sönder.
Jag föreslår att du lämnar in nästa gång till någon som vet vad dom håller på med.
Som att jag inte vet vad jag håller på med? :rofl :dummer Jag insåg rätt snabbt att de var lönlöst att försöka dra till 3,5Nm med momentnyckel eftersom plasten där skruven sitter inte klarar av det sen har tråden utvecklats till någon häxjakt där mina nycklar eller jag är helt fel. Jag drog alla skruvar med feeling efter att jag insåg att 3,5Nm är för mycket oavsett hur lite det är. Jävla enkelspåriga svin är ni hela bunten! :kulspruta
 
Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Som att jag inte vet vad jag håller på med? :rofl :dummer Jag insåg rätt snabbt att de var lönlöst att försöka dra till 3,5Nm med momentnyckel eftersom plasten där skruven sitter inte klarar av det sen har tråden utvecklats till någon häxjakt där mina nycklar eller jag är helt fel. Jag drog alla skruvar med feeling efter att jag insåg att 3,5Nm är för mycket oavsett hur lite det är. Jävla enkelspåriga svin är ni hela bunten! :kulspruta

Vem ens testar att dra kåpskruvar med momentnyckel?
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vem ens testar att dra kåpskruvar med momentnyckel?
Har jag nämnt att de satt i kåpor? :va Plastdetaljer är inte det samma som kåpor :fakta Står det ett moment får man väl försöka iaf. Gjorde så men som jag har försökt printa in i era hjärnor så insåg jag att det inte funkar att dra dessa till märkt moment med momentnyckel. Hade jag blundat och skruvat in dessa skruvar med vanlig skruvmejsel så hade jag inte känt när jag bottnat. Motståndet blev knappast större vid botten. Fick alltså visuellt se när jag bottnade.

Inser att alla som har lagt en motkommentar på detta är Stockholmare eller där omkring, tummen mitt i handen alltså, ni vet ingenting det är rikskänt!
 
Last edited:

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Men det är väl inte vi som har dragit sönder prylar eller :va, på tal om tummen mitt i handen
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Men det är väl inte vi som har dragit sönder prylar eller :va, på tal om tummen mitt i handen
Ni hade dragit sönder varenda skruv utan att tveka för 3,5Nm är ju "ingenting". Jag som har lite vett i skallen drar en skruv tills den borde ta stopp drar lite till, inser att den inte kommer ta stopp släpper lite på den hämtar momentnyckel och drar igen och in ser att det är fel i manualen. Så fungerar vi på västkusten, vi inser när något är fel. Vi felsöker, testar med en annan momentnyckel. Sen sprider vi den här, "öh gubbar de här stämmer inte i manualen" Sen kommer ni Stockholmare och försöker vara coola, "det är nog momentnyckeln det är fel på, eller så är det du som är problemet, haha". Skoj, nu är ju vi på framsidan lite mer industriellt lagda än ni som är uppväxta i gräddsåsen.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Ni hade dragit sönder varenda skruv utan att tveka för 3,5Nm är ju "ingenting". Jag som har lite vett i skallen drar en skruv tills den borde ta stopp drar lite till, inser att den inte kommer ta stopp släpper lite på den hämtar momentnyckel och drar igen och in ser att det är fel i manualen. Så fungerar vi på västkusten, vi inser när något är fel. Vi felsöker, testar med en annan momentnyckel. Sen sprider vi den här, "öh gubbar de här stämmer inte i manualen" Sen kommer ni Stockholmare och försöker vara coola, "det är nog momentnyckeln det är fel på, eller så är det du som är problemet, haha". Skoj, nu är ju vi på framsidan lite mer industriellt lagda än ni som är uppväxta i gräddsåsen.
Till skillnad från er på västkusten så låter jag bli att dra sönder vare sig skruv eller plasten den sitter i istället.Den taktiken har funkat utmärkt på ett gäng cyklar från Mattighofen som jag ägt de senaste 15 åren.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Till skillnad från er på västkusten så låter jag bli att dra sönder vare sig skruv eller plasten den sitter i istället.Den taktiken har funkat utmärkt på ett gäng cyklar från Mattighofen som jag ägt de senaste 15 åren.
Till skillnad från er behöver inte jag skryta om att jag klarar av att dra en skruv utan att den går sönder. FÖR JAG HAR INTE DRAGIT SÖNDER NÅGOT ERA FUCKON!
När ska du sluta dra sönder skruvar på kåpor och kåpfästen med momentnyckel - det låter lite efterblivet:hihi
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Absolut inget att skämmas över att man råkar dra sönder nåt :D
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Till skillnad från er behöver inte jag skryta om att jag klarar av att dra en skruv utan att den går sönder. FÖR JAG HAR INTE DRAGIT SÖNDER NÅGOT ERA FUCKON!

Herregud, någon är KRäNkt :) Dra inte in Goa Göteborg i dina skills att skruva. Det är trots allt lite underligt att plocka fram momentnyckel för att dra åt en plastdetalj! Och ta inte så jävla illa upp, nu driver folk med dej lite extra fattar du väll? ;)
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
herregud, någon är kränkt :) dra inte in goa göteborg i dina skills att skruva. Det är trots allt lite underligt att plocka fram momentnyckel för att dra åt en plastdetalj! Och ta inte så jävla illa upp, nu driver folk med dej lite extra fattar du väll? ;)

Jag är inte kränkt!!!! Blir bara så jävla förbannad att man ska fylla sporthojs server med 3 sidor om en jävla skruv!!!! Jag är bara förbannad för att driva med er det fattar du väl?!
:hojbusa
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Jag är inte kränkt!!!! Blir bara så jävla förbannad att man ska fylla sporthojs server med 3 sidor om en jävla skruv!!!! Jag är bara förbannad för att driva med er det fattar du väl?!
:hojbusa

Okey kompis :tummenupp:näsblod
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top