Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Kollat på dom videorna med. Bara åkaJa. Tydligen. Hittade ett klipp på en snubbe med sin KTM 450 EXC. Han testade 45 timmar med sin olja, och det var inte alls farligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kollat på dom videorna med. Bara åkaJa. Tydligen. Hittade ett klipp på en snubbe med sin KTM 450 EXC. Han testade 45 timmar med sin olja, och det var inte alls farligt.

.. eh, nej faktiskt. Inte som jag tänkt köra denna 450. Men det är bökigt att plocka bort dom. Då måste jag hålla på igen med däcken och kränga och krångla, och repa fälgarna !?Behöver du däcklås? Tycker det är ett jävla elände.

Ja, faktiskt. Där var ju ändå ganska bra med fett redan, men dom hade inte smörjt ut det ordentligt. Så jag geggade runt där fingrarna. Svingen har jag inte rört än.När du ändå har plockat isär lite av hojen så är de inte fel å fetta in typ syrlager, svinglager samt hjullager extra.. De är snålt från början på Exc modellerna..
Jag tycker de har varit snålt me fett, därför smort in mer.. Även stickaxlar med gängor insmorda efter varje gång man tagit av hjulet.. Samtidigt även tagit bort gammalt smutsigt fett bakom p-boxarna vid hjul lagerna, å in me nytt.. Allt de för att slippa problem.. Hojarna används ju i smutsen..Ja, faktiskt. Där var ju ändå ganska bra med fett redan, men dom hade inte smörjt ut det ordentligt. Så jag geggade runt där fingrarna. Svingen har jag inte rört än.
Kedjan var värst. Jag satt i fan en timme och försökte få på det där lilla länklåset. Finns det inget bra verktyg för det där? Jag har träningsvärk i nacke och höger axel av allt mekande.
+ På låset där.Jag tycker de har varit snålt me fett, därför smort in mer.. Även stickaxlar med gängor insmorda efter varje gång man tagit av hjulet.. Samtidigt även tagit bort gammalt smutsigt fett bakom p-boxarna vid hjul lagerna, å in me nytt.. Allt de för att slippa problem.. Hojarna används ju i smutsen..
Jag använder lite polygrip till kedjelåset, funkar kanon..
Jag använder också polygrip, men just detta kedjelås var ganska envist, det ville inte riktigt klicka helt ner/in, så fick hålla på. Till sist klickade det helt in, men det kändes som en jäkla tur, så jag funderar på om det kanske fanns ett specialverktyg för det.Jag använder lite polygrip till kedjelåset,
Bara feeling. Eller så har du fått nåt nytt extra jävligt lås. Tryckte du ihop låset ned i brickan så där var ordentligt med plats? Det kan vara ett meck ibland få till det.Jag använder också polygrip, men just detta kedjelås var ganska envist, det ville inte riktigt klicka helt ner/in, så fick hålla på. Till sist klickade det helt in, men det kändes som en jäkla tur, så jag funderar på om det kanske fanns ett specialverktyg för det.
Liten polygrip är typ 10 cm lång å käftarna går att öppna ganska precis att de går å få på clipset..Jag använder också polygrip, men just detta kedjelås var ganska envist, det ville inte riktigt klicka helt ner/in, så fick hålla på. Till sist klickade det helt in, men det kändes som en jäkla tur, så jag funderar på om det kanske fanns ett specialverktyg för det.
Nitat lås är da shit!Kedjan var värst. Jag satt i fan en timme och försökte få på det där lilla länklåset.

Ska hämta en sån hos Hornbach idag tror jag.Knipex Cobra polygrip
Nitat lås är da shit!

Ja, jag har sits-modulen på trialhojen. Då kan jag köra den bekvämare till banan i Huddinge, tar ca 20 minuter. Sedan står jag så klart när jag kör, sätet är bara i vägen i extrema svängar, och det blir inte så mycket av dom. Mest tränar jag på att köra på bakhjulet och på smala saker, hålla balansen osv. Men tro inte att den hojen är bekväm att sitta på, det är nästan att jag funderar på att göra mig av med hojen. Dock inte ännu.Hur kör du med din trial? Har du sadel på den då?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |