KTM DUKE eller 625

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Vilken är bäst för stadskörning?

Vilken är starkast?

Och sist men inte minst, Vilken är coolast???

625 helt klart..sen är det ett + att du kan köpa offroadsulor senare börja leka året runt..

Passar på med en fråga också. Är det stor skillnad på effekt i 625 vs 660? Så som jag fattat det så är 660 starkast men jag har läst att många var mer nöjd med 625:an. Kan man få lite klarhet här :va

FUBAR skrev:
Passar på med en fråga också. Är det stor skillnad på effekt i 625 vs 660? Så som jag fattat det så är 660 starkast men jag har läst att många var mer nöjd med 625:an. Kan man få lite klarhet här :va

625:an har el-start och är tyngre...
Men motormässigt vet jag inte..borde vara ngt tycker man :va

som sagt 625 har elstart 660 har bara kickstart
625 väger lite mer än 660
original har dessa hojjar 29hk..men efter en liten ombestyckning (som handlaren gör)får man ut ca 64hk ur dom båda.....
Så det som e i vikten spelar liiiite roll ...men båda går nästan lika...kan skillja på ngn meter vid ett race...inte mer...

Köp en 625 om du inte vill kicka..
Köp en 660 om du vill kicka..

Men köp ingen klen 640..det enda positiva med den hojjen är att den har 2 års garanti....625 o 660 har bara 6 mån. garanti

R1 Jonaz skrev:
som sagt 625 har elstart 660 har bara kickstart
625 väger lite mer än 660
original har dessa hojjar 29hk..men efter en liten ombestyckning (som handlaren gör)får man ut ca 64hk ur dom båda.....
Så det som e i vikten spelar liiiite roll ...men båda går nästan lika...kan skillja på ngn meter vid ett race...inte mer...

Köp en 625 om du inte vill kicka..
Köp en 660 om du vill kicka..

Men köp ingen klen 640..det enda positiva med den hojjen är att den har 2 års garanti....625 o 660 har bara 6 mån. garanti

Som vän av ordningen,har du något papper på dom där 64hk?? och är det på veven eller på bakhjulet??

Min Duke är bänkad till 49 hk på bakhjulet,och då har jag den gammla toppen och Mikuni TMR41 o helsystem.

Jag har kört lite 660 och en hel del Duke,frågar du mig så känns 660 både trög och tung i kurvorna jämfört med en rätt inställd Duke iaf på asfalt.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Som vän av ordningen,har du något papper på dom där 64hk?? och är det på veven eller på bakhjulet??

Min Duke är bänkad till 49 hk på bakhjulet,och då har jag den gammla toppen och Mikuni TMR41 o helsystem.

Jag har kört lite 660 och en hel del Duke,frågar du mig så känns 660 både trög och tung i kurvorna jämfört med en rätt inställd Duke iaf på asfalt.

HAr oxå kört båda..det är som dag och natt, kan det ha varit så att du körde en icke avstrypt 660? Enda anledningen till att jag skulle välja en Duke är att sadeln är ganska mjuk o skön :tungan

bange skrev:
HAr oxå kört båda..det är som dag och natt, kan det ha varit så att du körde en icke avstrypt 660? Enda anledningen till att jag skulle välja en Duke är att sadeln är ganska mjuk o skön :tungan

Nope den hänger av mig hela tiden så stryp är den inte :)

Missförstå mig inte 660 är vassare,men jag upplevde den tung och trög när det svängde.

Långa farbron skrev:
Nope den hänger av mig hela tiden så stryp är den inte :)

Missförstå mig inte 660 är vassare,men jag upplevde den tung och trög när det svängde.

Ja 660:in är ju lite högre och jag upplevde det samtidigt ganska läskigt att köra Duken första gången, man är inte van vid att det svänger så "lätt" när man vinklar styret(kanske beror på den branta vinkeln på framgaffeln eller nåt), men det är väl en vanesak.. :)
/M

Retard som man e så har jag inga papper på saken...men om du kan tipsa mig om en bra bromsbänk med billig tid så mäter ja min mer än gärna...min 625 e avstrypt iaf...kände oxo att 660:n kändes lite trög...men det kan ha varit för att den va strypt som ja körde..

Jag har 55hk bakhjulshästar och 62.5 nm på min 640 - 04. Det som skiljer 640 fråm 625 motormässigt är förgasaren.

/Micke

gottigt...får kolla med han....

det där med 625 o 640 att det bara e förgasaren stämmer la inte fullt va???

R1 Jonaz skrev:
gottigt...får kolla med han....

det där med 625 o 640 att det bara e förgasaren stämmer la inte fullt va???

Motormässigt är det den enda skillnaden.

/Micke

Wesslan skrev:
Motormässigt är det den enda skillnaden.

/Micke

"Alla" 640,Duke,625,660 har samma motor(Lc4) ,DOCK har 660 lite mer kubik och annan slaglängd.

625,660 har andra förgasare än 640,Duke

Skulle kunna tänka mig att 625,660 kan ha andra kammar också ????

Annars samma.

Storebror heter Lc8 och sitter i 950 Adventure,950 Supermot,Superdduken
Med lite olika insprutnings/förgasar alternativ.

Last edited:
Långa farbron skrev:
"Alla" 640,Duke,625,660 har samma motor(Lc4) ,DOCK har 660 lite mer kubik och annan slaglängd.

625,660 har andra förgasare än 640,Duke

Skulle kunna tänka mig att 625,660 kan ha andra kammar också ????

Annars samma.
JUST DET...andra kammar sitter det i dom maskinerna enligt Mattias på SuperBike...fuggen o kammen e det som skilljer....

Vad kostar en bänkning Lången??

R1 Jonaz skrev:
JUST DET...andra kammar sitter det i dom maskinerna enligt Mattias på SuperBike...fuggen o kammen e det som skilljer....

Vad kostar en bänkning Lången??

Bara en bäkning utan justering kostar väl 600-800 skulle jag tro.

Men skulle gissa på att du får ganska dåliga siffror på en sprillans ny hoj som inte släppt i motorn än.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT