KTM DUKE eller 625

O jag har 60 bänkade hk o 64 nm... :tungan.

Det sura är ju att det skiljer ifrån bänk till bänk... 2 polare , likadana R1:or -04. En har slipon o katen kvar... 161 hk i Olofström. Den andra gossen har slipon , katen borta och PC3... 153 hk i Bromölla.

Eller som Uggla sa : Vem i hela världen ska man lita på ??? :confused:

motardnisse skrev:
625 = 625cc
660 = 654cc

talar sitt tydliga språk!
Just det..storleken har INGEN betydellse :) :) :) :)

Bättre liten o rapp än stor o slapp..eller hur va det?? :) :) :) :) :)

Ska bänka snart tänkte jag....ska ringa till den där gubben som Lången rekkomenderade o kolla pris???
Enligt SuperBike ska hojjen ha runt 60-64hk....ska bli kul o få veta...
Någon som vet om det ger något att ta bort gnistgallren i bakrören??

R1 Jonaz skrev:
Just det..storleken har INGEN betydellse :) :) :) :)

Bättre liten o rapp än stor o slapp..eller hur va det?? :) :) :) :) :)

Ska bänka snart tänkte jag....ska ringa till den där gubben som Lången rekkomenderade o kolla pris???
Enligt SuperBike ska hojjen ha runt 60-64hk....ska bli kul o få veta...
Någon som vet om det ger något att ta bort gnistgallren i bakrören??[/QUOTE

-----------------------------------------------------------------------
:eek: Kör du fortfarande med det???? Ta en mejsel och en hammare så slår du bort det. Så klart det gör skillnad, du stryper avgaserna. Detta är en av de saker som ingår i strypsatsen!

Hade en 625sm -02 och sedan en 660smc -03 och jag var fan så mkt mer nöjd med 625 än med 660 därför är jag inne på min 2:a 625!

Ja men då e det nog borta...kan ju inget om retards så....kan man se om det sitter kvar???? :kocko =jag...

ringde just o försäkrade hojjen..bilsport mc´s offroad gick inte att ställa av på..kostade 6500:- IF kan man ställa av på men kostade 7067:- tjänar ju på IF fösäkringen i mitt fall då ja ställer av den under skitmånaderna...kör ja sedan 7 månader om året kostar den mig drygt 4123:- på en säsong..inte speciellt farligt då r1:a kostar en förmögenhet i försäkring.

Sa tidigare ett pris på 3500:- hel/hel..fick det priset av min försäljare.....borde inte lyssnat..bor iofs i högsta zonen..frölunda...

Hur man än ser det så e detta BILLIGT!!!!!! :tummenupp

R1 Jonaz skrev:
JUST DET...andra kammar sitter det i dom maskinerna enligt Mattias på SuperBike...fuggen o kammen e det som skilljer....

Vad kostar en bänkning Lången??

Mycket möjligt att det är annan kam i 625 men enligt Ragnar på Lelles var det bara fuggen som var skillnaden på 625/640.

Varför är det alltid sånt jävla tjat om att man inte ska köpa en 640 ?? :3freak
Har en 2000 modell som enbart är bestyckad, fixad luftburk och HXC ...
Går så in i hel---- och går att ta upp på bakhjulet på 5an ...

R1 Jonaz skrev:
som sagt 625 har elstart 660 har bara kickstart
625 väger lite mer än 660
original har dessa hojjar 29hk..men efter en liten ombestyckning (som handlaren gör)får man ut ca 64hk ur dom båda.....
Så det som e i vikten spelar liiiite roll ...men båda går nästan lika...kan skillja på ngn meter vid ett race...inte mer...

Köp en 625 om du inte vill kicka..
Köp en 660 om du vill kicka..

Men köp ingen klen 640..det enda positiva med den hojjen är att den har 2 års garanti....625 o 660 har bara 6 mån. garanti

smaken e la som baken hos oss flesta..men har bara hört negativa saker om 640:n tyvärr...den e tyngre,den går sämre,det håller sämre mm mm
men det kan ju va tvärtom oxo....det enda positiva som ja har hört om 640:n e garantitiden på 2 år.....resterande ktm:er har tydligen bara 6 månaders garanti...
Men visst köper man det man vill utan yttre påverkan..ber om ursäkt om ja smutskastat 640:n för mkt i denna tråd...

Enda anledningen till att ja inte köpte en 660 va just för att den inte finns med elstart...annars hade ja nog kastat skit över 625:an oxo... :)

Varför så viktigt med elstart ??... Jag kickar 1 gång...Aldrig mer än 1 gång. O jag kan lika gärna göra det i badtofflor. Handlar om teknik , inget annat... Den stampar igång lika säkert som tanten efter en pava rött en fredagskväll... :tungan

Folkezx9r skrev:
Varför så viktigt med elstart ??... Jag kickar 1 gång...Aldrig mer än 1 gång. O jag kan lika gärna göra det i badtofflor. Handlar om teknik , inget annat... Den stampar igång lika säkert som tanten efter en pava rött en fredagskväll... :tungan
Säger samma sak, startar alltid på första kicken. Sedan behöver man inte underhållsladda batteriet heller;)
Nackdelen tycker jag e att 660 har fetare framdämpare än 625 vilket gör att offroadfälgarna inte passar:(
//M

resterande ktm:er har tydligen bara 6 månaders garanti...

Enligt konsumentverket så har alla produkter som säljs i Sverige 2 års garanti!

Detta betyder att du i praktiken har det på allt du köper... Det är bara en fråga om hur mycket du pallar klaga och hur stor sak du vill göra av det... :huvet

R1 Jonaz skrev:
smaken e la som baken hos oss flesta..men har bara hört negativa saker om 640:n tyvärr...den e tyngre,den går sämre,det håller sämre mm mm
men det kan ju va tvärtom oxo....det enda positiva som ja har hört om 640:n e garantitiden på 2 år.....resterande ktm:er har tydligen bara 6 månaders garanti...
Men visst köper man det man vill utan yttre påverkan..ber om ursäkt om ja smutskastat 640:n för mkt i denna tråd...

Enda anledningen till att ja inte köpte en 660 va just för att den inte finns med elstart...annars hade ja nog kastat skit över 625:an oxo... :)

Det är ok,vänta till våren så klipper jag dig på innern i kurvorna och slangar förbi dig på rakorna :näsblod
Så låter vi udda var jämt.

Last edited:
Mingves skrev:
Säger samma sak, startar alltid på första kicken. Sedan behöver man inte underhållsladda batteriet heller;)
Nackdelen tycker jag e att 660 har fetare framdämpare än 625 vilket gör att offroadfälgarna inte passar:(
//M

:7peta Vilken 625 menar du nu?

625SMC har samma diameter "48mm" som 660SMC på gaffeln. Det
är 625SXC som har den gamla 43mm.

legionRider skrev:
Varför är det alltid sånt jävla tjat om att man inte ska köpa en 640 ?? :3freak
Har en 2000 modell som enbart är bestyckad, fixad luftburk och HXC ...
Går så in i hel---- och går att ta upp på bakhjulet på 5an ...
Eftersom 625/660 och 640 ligger ungefär lika i pris väljer åtminstone jag bort 640 pga kass vakumförgasare istället för Keihin FCR.Vid nyköp alltså.

motardnisse skrev:
:7peta Vilken 625 menar du nu?

625SMC har samma diameter "48mm" som 660SMC på gaffeln. Det
är 625SXC som har den gamla 43mm.
Jag gissar att han menar dom bredare gaffelkronorna som sitter på SMC modellerna med Brembo 4-kolvsok.Inget som underlättar bytet till 21" direkt.

Långa farbron skrev:
Det är ok,vänta till våren så klipper jag dig på innern i kurvorna och slangar förbi dig på rakorna :näsblod
Så låter vi udda var jämt.
HAHAHA ja det kör vi på..... :)

Back