Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Just det..storleken har INGEN betydellsemotardnisse skrev:625 = 625cc
660 = 654cc
talar sitt tydliga språk!
R1 Jonaz skrev:Just det..storleken har INGEN betydellse![]()
![]()
![]()
![]()
Bättre liten o rapp än stor o slapp..eller hur va det??![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ska bänka snart tänkte jag....ska ringa till den där gubben som Lången rekkomenderade o kolla pris???
Enligt SuperBike ska hojjen ha runt 60-64hk....ska bli kul o få veta...
Någon som vet om det ger något att ta bort gnistgallren i bakrören??[/QUOTE
-----------------------------------------------------------------------
Kör du fortfarande med det???? Ta en mejsel och en hammare så slår du bort det. Så klart det gör skillnad, du stryper avgaserna. Detta är en av de saker som ingår i strypsatsen!
Hade en 625sm -02 och sedan en 660smc -03 och jag var fan så mkt mer nöjd med 625 än med 660 därför är jag inne på min 2:a 625!
R1 Jonaz skrev:JUST DET...andra kammar sitter det i dom maskinerna enligt Mattias på SuperBike...fuggen o kammen e det som skilljer....
Vad kostar en bänkning Lången??
R1 Jonaz skrev:som sagt 625 har elstart 660 har bara kickstart
625 väger lite mer än 660
original har dessa hojjar 29hk..men efter en liten ombestyckning (som handlaren gör)får man ut ca 64hk ur dom båda.....
Så det som e i vikten spelar liiiite roll ...men båda går nästan lika...kan skillja på ngn meter vid ett race...inte mer...
Köp en 625 om du inte vill kicka..
Köp en 660 om du vill kicka..
Men köp ingen klen 640..det enda positiva med den hojjen är att den har 2 års garanti....625 o 660 har bara 6 mån. garanti
Säger samma sak, startar alltid på första kicken. Sedan behöver man inte underhållsladda batteriet hellerFolkezx9r skrev:Varför så viktigt med elstart ??... Jag kickar 1 gång...Aldrig mer än 1 gång. O jag kan lika gärna göra det i badtofflor. Handlar om teknik , inget annat... Den stampar igång lika säkert som tanten efter en pava rött en fredagskväll...![]()
R1 Jonaz skrev:smaken e la som baken hos oss flesta..men har bara hört negativa saker om 640:n tyvärr...den e tyngre,den går sämre,det håller sämre mm mm
men det kan ju va tvärtom oxo....det enda positiva som ja har hört om 640:n e garantitiden på 2 år.....resterande ktm:er har tydligen bara 6 månaders garanti...
Men visst köper man det man vill utan yttre påverkan..ber om ursäkt om ja smutskastat 640:n för mkt i denna tråd...
Enda anledningen till att ja inte köpte en 660 va just för att den inte finns med elstart...annars hade ja nog kastat skit över 625:an oxo...![]()
Mingves skrev:Säger samma sak, startar alltid på första kicken. Sedan behöver man inte underhållsladda batteriet heller
Nackdelen tycker jag e att 660 har fetare framdämpare än 625 vilket gör att offroadfälgarna inte passar
//M
Eftersom 625/660 och 640 ligger ungefär lika i pris väljer åtminstone jag bort 640 pga kass vakumförgasare istället för Keihin FCR.Vid nyköp alltså.legionRider skrev:Varför är det alltid sånt jävla tjat om att man inte ska köpa en 640 ??
Har en 2000 modell som enbart är bestyckad, fixad luftburk och HXC ...
Går så in i hel---- och går att ta upp på bakhjulet på 5an ...
Jag gissar att han menar dom bredare gaffelkronorna som sitter på SMC modellerna med Brembo 4-kolvsok.Inget som underlättar bytet till 21" direkt.motardnisse skrev:Vilken 625 menar du nu?
625SMC har samma diameter "48mm" som 660SMC på gaffeln. Det
är 625SXC som har den gamla 43mm.
HAHAHA ja det kör vi på.....Långa farbron skrev:Det är ok,vänta till våren så klipper jag dig på innern i kurvorna och slangar förbi dig på rakorna
Så låter vi udda var jämt.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt