Ktm Drevning

Tom Byron skrev:
Men din e ju annorlunda innuti :D

"Hej KTM motardister, jag undrar vad ni kör med för drevning,hur och när går den upp på bak-slangen, toppfart mm."

Ser du nån specificering av modell här?!?!? Din är ju oxå annorlunda jmf med en 620 annars... :squid

Ebbe skrev:
"Hej KTM motardister, jag undrar vad ni kör med för drevning,hur och när går den upp på bak-slangen, toppfart mm."

Ser du nån specificering av modell här?!?!? Din är ju oxå annorlunda jmf med en 620 annars... :squid

*fniss* Jo, jaha...... tänkte bara inte så långt, trodde han menade att han vill jämnföra med någon som hade lika utvx som han........ jag var rätt säker på att jag hade samma utvx som en 620..... jaja......detaljer....... nu har vi ätit mycket fet burgare från Max......NAPTIME....... Ska bara kolla vad våran kollega Rocco gör i budapest :rodnar

tror ni jag har för litet hål i luftburken eller för små munstycken
vet ej hur stora jag har men de bytte dem samtidigt som de satte på effektpipan

Sillen skrev:
Min 640 -02 toppade 190 med 17/42
sxc dämpare, uppsågad luft burk borttagen epc(?) o 165 munstycke

190! Jag har aldrig varit uppe i mer än 170 på mätaren
och ändå känns min mätare som värsta glädjemätaren..
Jag tycker att min nästan verkar ligga på varvtalsstoppet vid 170.

Har precis samma grejer på som du hade.
Har dock inte sågat mer i luftburken än bak-kanten
som blir när man sliter bort snorkeln.

Hade du tagit bort mer än så?

Har iof bara kört 200 mil, får se om den går bättre när det börjar närma sig 300.

Jag sågade bort hela toppen på luftburken, längs med "gjutkanten". Min mätare var säkert oxå en glädjemätare men en polare låg brevid med sin r-båge o höll ungefär samma hastighet.
men ärligt talat har ju toppfarten inte så stor betydelse....

Drifter skrev:
190! Jag har aldrig varit uppe i mer än 170 på mätaren
och ändå känns min mätare som värsta glädjemätaren..
Jag tycker att min nästan verkar ligga på varvtalsstoppet vid 170.

Har precis samma grejer på som du hade.
Har dock inte sågat mer i luftburken än bak-kanten
som blir när man sliter bort snorkeln.

Hade du tagit bort mer än så?

Har iof bara kört 200 mil, får se om den går bättre när det börjar närma sig 300.

Sillen skrev:
men ärligt talat har ju toppfarten inte så stor betydelse....

Förvisso inte, men den är en bekräftelse på att man har effekt :fakta

Speciellt som en motard måste ha ett cw-värde som överstiger stadsskulden med råge..

ok då kan det nog vara så enkelt att min mätare inte är en sån stor glädje mätare som en del andra eller??
jag har tagit bort gummi tutan och förstorat hålet lite grann

en polare skar upp hela locket till luftburken och åkte utan vänstra locket på luftburken...... slip-on bara... den gick bra

Jag kör med originaldrevning. Min orkar upp på bakhjulet om jag kopplar upp den i 2:an, i trean går den inte upp mer än 30cm hur jag än gör....toppar 180km går kanske att pressa 2-3 km till....
jag har ett 175 huvudmunstycke, sågat av längs gjutkanten på toppen av luftburken och tagit bort sidolocket. har orig dämparen.

kamikaze skrev:
Jag kör med originaldrevning. Min orkar upp på bakhjulet om jag kopplar upp den i 2:an, i trean går den inte upp mer än 30cm hur jag än gör....toppar 180km går kanske att pressa 2-3 km till....
jag har ett 175 huvudmunstycke, sågat av längs gjutkanten på toppen av luftburken och tagit bort sidolocket. har orig dämparen.

Vad har du för nytta av att köra i 180km/h?????
ska du jaga sporthojar :D

farmerlip skrev:
Strange....
Om jag klickar direkt på länken fungerar det inte. Men om jag stannar på farmerlip och sedan manuellt skriver gearing.xls så fungerar det?!?

Det var väl inget konstigt med det där. Man väljer helt enkelt att "spara som" direkt från länken. S.B.T. tror jag... :D

Motardnisse: jag har fått nog av sporthojar :zpy
Har faktiskt beställt ett 16 och ett 15 drev till att börja med, ska ta hem några bakdrev oxå så att man kan laborera lite....vill helst kunna få upp den i 4:an men 3:a duger.....lite tråkigt nu när man inte kan dra upp den i 70km ens, utan måste ner till minst 50 i 2:an för att sen trampa sig upp igenom lådan..... vill helst kunna dra upp den i 90.....

molle skrev:
går det att använda orginal kedja om man använder 16 eller 15 drev

En eller två kugg har brukar funka utan att bryta kedjan.
Å andra sidan sitter det ju kedjelås orinal på KTM så det är ju inte så mycket besvär om man skulle vilja kapa den.

Jag gick ner 1 kugg i fram det blev guld..Orig.kedja behövs inte just.Och att inte hojen går upp på 3:an =teknik.

Ebbe skrev:

:squid

Har en kugg mindre fram än orginal.
Går upp på slangen, bara på gas i 2an och 3an, så att använda koppling känns meningslöst.
Tänk på att ju hårdare fjädringen är där bak. desto svårare är att få upp den. Har man en väldigt mjuk fjäding bak, så kan man säkert gunga upp den på 5an. Jag föredrar lite hårdare inställning när man kör snabbt på bana/gata, visst det blir lite stötigt men när det går undan så behöver däcken detta för maximalt fäste. :rolleyes:

Toppar enligt mätaren ca 185km/h

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard