Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
molle skrev:fy fan vad era motarder går min 640 med effektdämpare och ombestyckad förgasare 17/42drev
toppar max 165 på mätaren
kan det vara nåt jag har glömt göra på den
TomK skrev:Jag har nu hårdtestat toppfarten på Duken. Drevning 16/38 och med 53hk som mest vid 6.500 rpm (dalar sedan långsamt, så runt 47-49 hk vid 8.500 rpm).
Nu satt jag och körde med en jacka på, så lite extra vindmotstånd var det, men den gick inte mer än 163 km/h (äkta fart, mätaren är kalibrerad mot GPS). Jag nådde den hastigheten ganska raskt, men sedan tog det stopp. Varvräknaren ligger då på drygt 7.500 rpm.
Jag måste kolla vad som händer om jag drevar ner ännu mer till t.ex. 16/40 eller går tillbaka till original 17/38. Det gäller att hitta precis rätt drevning i förhållande till var toppeffekten ligger om det ska gå fort. Fast 16/38 har visat sig vara perfekt för stadskörning och småvägar, så jag lär behålla den utväxlingen.
motardnisse skrev:varför ska alla köra i 180km/h![]()
ni kan ju iallafall inte köra ifrån en mcpolis
på motorvägen!
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|