KTM 990 SMR, Hypermotard eller Dorsoduro

Jag betalar under 5.000kr hel/hel för SMR:en, bor i Sollentuna.

Är iofs över 40år men ändå.

När det gäller KPIK så är SMR:en svårslagen!

KPIK? = Kul Per Investerad Krona:banana

På tal om KPIK, här är lite film från mig när jag kör på en av våra bandagar. Lite BMW S1000rr med också:)

Och jag är fräck nog att puffa för våran nästan bandag som går av stapeln den 5/6, gå in under allmänt/bandagar/cashback och läs mer. Det är sjukt kul och givande och få köra på bana.

Fasen Klotgren .... vem har du stekt på Bilsort&MC för din låga premie :hihi

Men skitsamma .... kanske blir en SMR endå skit i kostnaden, man lever ju bara en gång å ska bli kul å pröva nått som väger in under 200 kilo :tummenupp

Fasen Klotgren .... vem har du stekt på Bilsort&MC för din låga premie :hihi

Men skitsamma .... kanske blir en SMR endå skit i kostnaden, man lever ju bara en gång å ska bli kul å pröva nått som väger in under 200 kilo :tummenupp

Mmm, vad var det hon hette nu igen....:D

Här är en bild på min fining:

image.jpg

Mmm, vad var det hon hette nu igen....:D

Här är en bild på min fining:

Ska iväg och kolla på en SMR idag. Fick tips av nuvarande ägare om att Trygg Hansa har avställningsbar försäkring, men givetvis funkar inte deras onlineberäkning så jag vet ännu inte om det blir något billigare.

Din hoj ser riktigt grym ut.

Ska iväg och kolla på en SMR idag. Fick tips av nuvarande ägare om att Trygg Hansa har avställningsbar försäkring, men givetvis funkar inte deras onlineberäkning så jag vet ännu inte om det blir något billigare.

Ibland räcker det att ändra webläsare från explorer till Firefox.

Kom till Gelleråsen den 27/5, vi i KTM klubben har vår alldeles egna bandag då. Många fina hojar att kolla på:)

Hmm....Jag ska nog slå en signal till B & MC och höra lite vad de har för bestämmelser. Jag blir gubbe i höst, men får upp alternativet 40+ i försäkringsalternativen och det vore ju gott om jag kunde teckna gubbförsäkring i förtid.

Svarar på min egen fråga:

"För försäkringstyp 40+ gäller:
• Mc:ns ägare och förare ska ha fyllt 40 år eller fylla 40 år under
innehanvande kalenderår."

Plötsligt blev det 2800:- / år billigare. :banana

Kom till Gelleråsen den 27/5, vi i KTM klubben har vår alldeles egna bandag då. Många fina hojar att kolla på:)

Kanske skulle göra det. Eventuellt kan jag till och med svänga förbi på en egen SMR, om jag och säljaren kommer överens om priset.
Hur pass uppstyrt är det på bandagen? Vet du om det kommer vara någon däckkrängare på plats? Hojen jag kikade på skulle behöva ny baksula.

Svarar på min egen fråga:

"För försäkringstyp 40+ gäller:
• Mc:ns ägare och förare ska ha fyllt 40 år eller fylla 40 år under
innehanvande kalenderår."

Plötsligt blev det 2800:- / år billigare. :banana

Kanske skulle göra det. Eventuellt kan jag till och med svänga förbi på en egen SMR, om jag och säljaren kommer överens om priset.
Hur pass uppstyrt är det på bandagen? Vet du om det kommer vara någon däckkrängare på plats? Hojen jag kikade på skulle behöva ny baksula.

Carlbarks kommer att vara där har jag hört, kanske även Funbike.
Jag har iofs ett oanvänt Michelin Power Pure, 190 bredd (ja det passar), som du kan få för en billig penning på plats.

Ang. uppstyrt:
KTM klubben filisofi är att ha kul och må bra tillsammans oavsett om man har tatueringar upp över öronen eller är alldeles gråhårig och får ont i ljumsken över att lyfta benet ovanför limpan - vi har kul helt enkelt.
Men körningen är uppstyrd, annars blir det lätt massa tråkigheter - frihet under ansvar liksom.

Carlbarks kommer att vara där har jag hört, kanske även Funbike.
Jag har iofs ett oanvänt Michelin Power Pure, 190 bredd (ja det passar), som du kan få för en billig penning på plats.

Ang. uppstyrt:
KTM klubben filisofi är att ha kul och må bra tillsammans oavsett om man har tatueringar upp över öronen eller är alldeles gråhårig och får ont i ljumsken över att lyfta benet ovanför limpan - vi har kul helt enkelt.
Men körningen är uppstyrd, annars blir det lätt massa tråkigheter - frihet under ansvar liksom.

Låter som en vettig filosofi måste jag säga.

Det jag var ute efter var att jag vet att i vissa fall finns det ordnat med företag på plats som både säljer och skiftar däck. Men eftersom du hade ett däck över så har du precis fått ett PM.

Har troligtvis bestämt mig för att slå till på den SMRen jag var och kikade på. (Velig som en liten flicka när det gäller sådant här.) Förhoppningsvis kan jag åka och hämta den i morgon eller på onsdag. :)

Velar som satan jag med , Kingen e helt ok hojj men haft den ett par år nu ..... kommer nog inte harva så mycket bana så en SMR kanske e dumt ... eller blir det skitkul på 70 vägarna som vanligen bombas runt på med även med en SMR :)
Åsså måste man ju lära sig wheeeeela :brynad

Lite sugen på nya Ducce Monstern , men det e lite samma stuk som kingen (dock ganska mycket lättare), SMR e en helt annan typ av hojj som kan vara kul å pröva

Velar som satan jag med , Kingen e helt ok hojj men haft den ett par år nu ..... kommer nog inte harva så mycket bana så en SMR kanske e dumt ... eller blir det skitkul på 70 vägarna som vanligen bombas runt på med även med en SMR :)
Åsså måste man ju lära sig wheeeeela :brynad

Lite sugen på nya Ducce Monstern , men det e lite samma stuk som kingen (dock ganska mycket lättare), SMR e en helt annan typ av hojj som kan vara kul å pröva

Lite så jag har resonerat fram och tillbaka också. Är inte mycket för banåkning egentligen, har testat ett par gånger men inte riktigt fastnat för det.
Så hade jag valt hoj med hjärnan så hade det nog blivit någon annan, men hur kul är det att hela tiden fatta vettiga beslut egentligen?

Det enda som gör att jag inte slagit till ännu är att bankjäveln tydligen behöver enormt lång tid på sig att placera om och frigöra pengar åt mig. :huvet

ska förbi idag å kolla vad man kan få i inbyte ... samt om dom kanske kan bjucka på första servicen eller nått,har ju lagt ner nästan 10k på Kingen nu inför denna säsong med nya däck å 1200 mila å grejjer , palla lägga ÄNNU mera pengar (förutom själva inköpet) 2014 på hojj ... så kan man spara till Acra å mappning till nästa vår på Kåtten

förbannade ilandsproblem :D

IMG_2191.jpg

Boom går dynamiten! :banana :yoparty

näh.... blidde för dyrt tyvärr....men fan va balla dom e :yoparty
vettefan om man skulle försöka kränga Kingen privat , trivs ju rätt bra med den åxå

Har bakfälgen inlämnad för omkrängning nu. Sedan ska det köras en redig testrepa.

Känner dock att jag måste se över det där med SASen. Den är en aning stötig i gången på låga varv som det är nu. Väldigt mycket på/av.

Låter som en vettig filosofi måste jag säga.

Det jag var ute efter var att jag vet att i vissa fall finns det ordnat med företag på plats som både säljer och skiftar däck. Men eftersom du hade ett däck över så har du precis fått ett PM.

Har troligtvis bestämt mig för att slå till på den SMRen jag var och kikade på. (Velig som en liten flicka när det gäller sådant här.) Förhoppningsvis kan jag åka och hämta den i morgon eller på onsdag. :)

Såg ditt mail försent tyvärr....

Har bakfälgen inlämnad för omkrängning nu. Sedan ska det köras en redig testrepa.

Känner dock att jag måste se över det där med SASen. Den är en aning stötig i gången på låga varv som det är nu. Väldigt mycket på/av.

Först! Grattis till en Kannon hoj :tummenupp Korkad fråga Det är väl 16 drev i fram?? Vet inte vad du haft förr men det är ju en V-Twin! Går att göra en massa för att den ska gå Lite Mjukare :va Men det kommer Aldrig (som tur är) att bli som en Rad fyra :zpy DÅ har man köpt Helt fel Hoj.
Det är ju det som är Charmen med Smr,n. Man garvar o flinar Varje gång man kör denna oborstade Best..
Jag har nog gjort det mesta man kan göra för att få ut det mesta o Roliga ur denna Motor Pc-Kn Steg3 omdrevad (sas plug)samt Yoshimura carbon (slip-on) Bänkad o provat en Massa olika Mappningar Och ändå Känns den Sjukt Vild och Långt ifrån Snäll (=Tråkig) ...
Okej Vet att Dom Riktiga Smr-Boysen Spyr på min Löjliga Lilla kåpa Framstänka Samt Touring Limpan :D
Men va fan jag kör långt ibland och då gör dessa en djävulsk Skillnad.. 010 (5).jpg 072.jpg oj vad jag skrev :rolleyes:

Tänk på att det är ganska stora skillnader i försäkringsvillkoren mellan B &MC och svedea, tex om man väljer det billigaste alternativet på svedea så får du inte låna ut den, du får bara åka vissa bandagar som arrangeras av SMC långt ifrån alla.
Medansvar på B&MC får man låna ut den och åka bana så länge det inte är tävling och träning inför tävling.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti