KTM 990 SMR, Hypermotard eller Dorsoduro

varför inte byta till Smt,ns sadel då? Blir skön Touring/Bus Hoj. 2000 spänn Bolt on, :tummenupp

Och där är SMR tillbaka i matchen igen. :tummenupp

Ska iväg och kolla på en SMR på fredag eller lördag är tanken, sedan får vi väl se hur det känns. För mindre än en vecka sedan var jag nära att lägga handpenning på en ny Tuono V4 APRC, så jag vet inte alls var det här kommer sluta. :va

Ska iväg och kolla på en SMR på fredag eller lördag är tanken, sedan får vi väl se hur det känns. För mindre än en vecka sedan var jag nära att lägga handpenning på en ny Tuono V4 APRC, så jag vet inte alls var det här kommer sluta. :va

Aha sorry jag som inte trodde du var så "mjukrumpad" haha.. SMT sadel är samma som powerparts sadeln till SMR. Från tyskland är den en 5hunka billigare än svensk handel kan ju tilläggas så självklart ska du åka RIKTIG hojg.. :tummenupp

Vad ligger försäkring på ungefär på SMR??

Kollade lite snabbt för några dagar sedan när jag var sugen på en SMR
Svedea (som Kingen ligger hos nu) ville ha 18k hel/hel (kingen kostar 7k hel hel)
BilsportMC var rimligare tror det var ca 10k hel/hel
Gjensidige har jag ej fått mejlsvar av ännu (ca 2v sedan) så dom vill väll inte försäkra den
IF (som jag halvt om halvt jobbar åt och har alla mina andra försäkringar hos) ville ha 45k hel hel :rofl

SMT däremot tog Svedea med öppna armar , tror det var 4 lax eller nått

Gubbe 40+ i 08 förorten med garage

Kollade lite snabbt för några dagar sedan när jag var sugen på en SMR
Svedea (som Kingen ligger hos nu) ville ha 18k hel/hel (kingen kostar 7k hel hel)
BilsportMC var rimligare tror det var ca 10k hel/hel
Gjensidige har jag ej fått mejlsvar av ännu (ca 2v sedan) så dom vill väll inte försäkra den
IF (som jag halvt om halvt jobbar åt och har alla mina andra försäkringar hos) ville ha 45k hel hel :rofl

SMT däremot tog Svedea med öppna armar , tror det var 4 lax eller nått

Gubbe 40+ i 08 förorten med garage

Själv får jag ett pris på ca 8800:- hos Bilsport & MC. Känns en smula i överkant kan jag tycka med tanke på att jag låg på ca 7500:- i försäkring på min Tuono Factory av samma årsmodell.
Svedea har jag inte kollat eftersom man tydligen måste ringa dem för att få ett pris, och vem fan har tid med det lixsåmm. :rolleyes:

(Som jämförelse kan även nämnas att jag fick ett pris på nya Tuono V4 på ca 5500:- för hel/hel, men det är väl ingen överraskning att försäkringsbolagen räknar med pennan i röven. Visserligen var det för märkesförsäkring, men det handlar ändå om en ny hoj för 160k med 170 häst i spisen.)

tyvärr föll en 990 SMR på mållinjen för mig pga försäkringskostnaden ......

Jag pröjsar 3000 Hel/hel på min FZ1 så då får ja köra den lite till :)
Det blir lite saftigt med den höjningen för SMR..

Undra om Duccefolket skissar på en 1200 Hypermotard med samma spis som i nya Monstret , Ducce kan man iaf få till vettig försäkring
Fast 1100 Hyperns snurra räcker nog till iofs å den är lättare

Nu har jag varit i kontakt med Svedea och kollat försäkring. De ville ha 11500:-/helår, vilket är helt galet mycket enligt mig.
En SuperDuke däremot gick att försäkra för ~6100:- hos Svedea, vilket får mig att undra vad ni egentligen gör med era SMR?!

Tycker även premien hos B & MC var lite i överkant, så hittar jag ingen billigare försäkring så blir det nog tyvärr något annat i sommar.

Betalar hos Trygg hansa 503:- mån helf för min Hypermotard 1100 EVO SP fr 2011.

(för övrigt till salu..):tungan

Om jag någon gång byter hoj, så ligger en SMR bra till!
Nu är jag ju vidrigt nöjd med min Superduke, men SMR'n är läcker, jäkligt läcker!

Touno V4:an har ju en stor fördel mot SMR:n och de är försäkringen som är betydligt billigare som du redan märkt. :hihi

Jag betalar under 5.000kr hel/hel för SMR:en, bor i Sollentuna.

Är iofs över 40år men ändå.

När det gäller KPIK så är SMR:en svårslagen!

KPIK? = Kul Per Investerad Krona:banana

Jag betalar under 5.000kr hel/hel för SMR:en, bor i Sollentuna.

Är iofs över 40år men ändå.

När det gäller KPIK så är SMR:en svårslagen!

KPIK? = Kul Per Investerad Krona:banana

Vilket försäkringsbolag ??? Lät ju mera rimligt än dom priserna jag fick fram (gubbe i Sollentuna jag med :yoparty )

Oj :va Jag pyntar 5600/ för min Smr Hel/Helår samt 1340:- Halv:/Helår för min Husa 501-13.
Och när jag kollade med Svedea ville ha dom ha 6400:- För båda, Hm? kanske dax att byta..
Jag har Mina på Bilsport/mc. Jag får Rabatt för att jag har Två :) Men som `Klotgren`så är jag oxå 40+are
Kan ju spela in.
"Det är skönt att bli gammal. Att vara ung var för djävligt." ur "Det mörknar över vägen", 1907

Oj :va Jag pyntar 5600/ för min Smr Hel/Helår samt 1340:- Halv:/Helår för min Husa 501-13.
Och när jag kollade med Svedea ville ha dom ha 6400:- För båda, Hm? kanske dax att byta..
Jag har Mina på Bilsport/mc. Jag får Rabatt för att jag har Två :) Men som `Klotgren`så är jag oxå 40+are
Kan ju spela in.
"Det är skönt att bli gammal. Att vara ung var för djävligt." ur "Det mörknar över vägen", 1907

Hmm....Jag ska nog slå en signal till B & MC och höra lite vad de har för bestämmelser. Jag blir gubbe i höst, men får upp alternativet 40+ i försäkringsalternativen och det vore ju gott om jag kunde teckna gubbförsäkring i förtid.

Fan , får fram 9816 pix när jag räknar på bilsportMc's hemsa ..... 40+ å SMC å sånt .... wtf lixom :4skrika
SMT kostar 5340 :4skrika

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...