E.Bulén
Gudomlig sporthojare
Du har två spjäll som styrs av servon över de du kontrollerar själv i insuget. Mina ligger tillsammans med den stora svarta klumpen till luftbox och slangarna till S.A.S systemet i en kartong. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hjälp!!![]()
Hjälp!! Har Besluts ångestSom det ser ut idag så har jag En Husaberg fs570 Motard-11 samt en Ktm 990 Smt-12.. Nu ska jag åka Europa med 990 smt,n Å det kommer ju bli jätte kul., Men Börjar redan Komma i andra hoj Tankar och det är ju Mycket
Populärt hos (The Boss) Hm!! Husan är väl kul men jag har Fan bra mycket Roligare på Ktäämen Älskar den!!,,, Eftersom Bara Husan Står i garaget hela tiden (Gått 14,2hr)
Så är min Tanke att man skulle ha det bästa av två Världar Å då är Ju kanske en SMR det bästa alternativet? Motard+att man kan gasa lite längre sträckor.. SMT,n Är Grym Men Vill ha en Mer Bus hoj.. Skulle om jag hade råd
Ha kvar Smt,n Men frågan är hur mycket Den skulle andvändas om man har en SMR 990??.. Älskar 990 Motorn.. Har wings pipor + 16drev på min å den gåår BRA!!. Men köper jag en SMR så skall allt På (Bort) + Pc Dna filter Ja allt sånt man vill ha på en Bus Hoj
Så Nu e Tanken att när resan är gjord så Byter jag in 990 Samt säljer Husan,, (Husan Är på Blocket Nu).. Tänker jag rätt, Kommer man/jag bli nöjd med att Bara ha en 990 SMR i garaget
![]()
Tycker du är helt rätt på spåret. SMT:n är en touringmaskin i jämförelse hur mycket du än plockar av pryttlar från den. Sitsen visar vägen där. Smren lider av liten tank i jämförelse och som en bushoj ska vara lite hög förbrukning men OJ OJ OJ vilken glädje den tillför. Ska man långtoura så skulle jag rekommendera att man går tillbaka till original 17T framdrev(för den drevas ju självklart till 16T samma dag den inhandlas) och softa lite mera. Då tror jag man kan få lite mera mil/liter.
Jag har kittat min i stort sett som jag vill ha den med filter o allt annat bling bling/lulllull och även investerat i väskor för en ev longtrip så det är jag inte omöjlig för. Däremot finns det ju vissa som väljer att slänga på en stor framruta7peta) och där går min gräns att förstöra en hoj =)
Jag ligger strax under litern när jag är ute o smiskar runt. Kan ju tillägga att en polare har en sm variant och han brukar ligga både 1 o 2 liter under mig när vi tankar.. Vad det beror på låter jag vara osagtmen vi har lika jävla kul på hojarna iaf. Smr:en vinner ju på utseende anyday och skulle du sikta på nått så ta en modell mellan 09-11 för och få dom gottiga grejerna!
My two cents =)
Väcker liv i den här gamla tråden för att få lite input i mina funderingar.
Jag har bestämt att det är dags att köpa en hoj igen efter att ha varit utan under förra sommaren. Har alltid varit lite sugen på att testa en SMR eftersom jag tycker de ser för jä*la roliga ut.
Nu undrar jag om det är värt den extra kostnaden som en SMR medför jämfört med en SM? Det skiljer ju en hel del mellan en SM -08 och en SMR -09, och även om jag tycker att SMRen är väldigt mycket snyggare så vet jag inte om det räcker som argument för att spendera 15-20k mer.
Jag kommer troligtvis endast att köra på gatan, risken att jag spenderar ens en timme på bana ser jag som väldigt osannolik.
Så, om ni har några argument som kan knuffa mig i den ena eller den andra riktningen så uppskattas det.
Provkör båda på den vägstandard du kommer köra mest. Jag var helt inställd på smr först men när potthålen och bulorna i vägen inte märktes nämnvärt så var den såldDet gör ju inget att man har en lite större tank med om man ska köra längre än korvmojen. Det går att ställa fjädringen hyfsat fast på sm även om den inte kommer i närheten av smr
Du får en SMR till sjysst pris nu. Dessutom är det den du ska ha om du villl ha ABS
SMRen har 15l tank det e väl det största argumentet emot den (SM 19l) Sen tycker jag att en motard ska ha lång fjädringsväg det har inte SMRen.
Jag kollade på båda men kunde inte motivera den extra kostnaden. Och det går alldeles utmärkt att köra snabbt i kurvorna med en SM också
Smaksak säger jag. Har 50 mils tur som längst en dag och visst lite träsmak har man ju men det är jävligt roliga mil. Planen är Europa resa i sensommar dock med biltransport till södra tyskland o sen ut o gasa men ändå.. ser inte det som ett problem =)
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |