KTM 990 dör efter motorbroms

Nja, har jag verkligen det?
Till att börja med har jag en 990, och även om konstruktionerna är liknande känner jag inte riktigt igen de symptom som beskrivs i länken. Dessutom har jag plockat bort SAS och stängt av lambdan, så uppsättningen ser inte riktigt ut som den gjorde från början. Vidare så har hojen gått 3000 mil utan att dessa problem märkts. Visserligen har jag bara kört de senaste 1600 av de milen, men jag tycker ändå att det räcker som underlag.

Jag tackar för länken, men hur som helst är problemet löst nu. Jag återkommer i tråden om symptomen skulle återuppstå.

Ja de fungerar i princip likadant och du gjorde steg två vilket i många fall räcker. De är väldigt känsliga för rätt mottryck. Min är som din att den ibland kan dö på motorbroms på låga varv om jag inte har i db killern.
Men visst man vet ju aldrig!
 
Last edited:
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top