KTM 990 dör efter motorbroms

Nja, har jag verkligen det?
Till att börja med har jag en 990, och även om konstruktionerna är liknande känner jag inte riktigt igen de symptom som beskrivs i länken. Dessutom har jag plockat bort SAS och stängt av lambdan, så uppsättningen ser inte riktigt ut som den gjorde från början. Vidare så har hojen gått 3000 mil utan att dessa problem märkts. Visserligen har jag bara kört de senaste 1600 av de milen, men jag tycker ändå att det räcker som underlag.

Jag tackar för länken, men hur som helst är problemet löst nu. Jag återkommer i tråden om symptomen skulle återuppstå.

Ja de fungerar i princip likadant och du gjorde steg två vilket i många fall räcker. De är väldigt känsliga för rätt mottryck. Min är som din att den ibland kan dö på motorbroms på låga varv om jag inte har i db killern.
Men visst man vet ju aldrig!
 
Last edited:
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top