Ktm 950 sm

nästa projekt, lacka oranga plasten vit, och skräddarsy egen designade dekaler:)

Ett tips kan ju vara att "filma" plasten istället för att lacka om den, filmen är inte lika känslig för repor heller.

Jag fick köpa "splillbitar" av en reklamfirma för en spottstyver då jag fick för mig att jag skulle köra citycamo på min SMC, blev dock aldrig färdig med det projektet då det blev en uppgradering till en SMR istället, det blev dock inte lika billigt men det var det värt... :D

Mvh / Sladdfantomen
 
tjo ,

va är det för kugg antal på fram å bakdrev , kör orginal nu ..
ska man byta till något "bättre ?" =)

950 sm /06

rogge
 
tjo ,

va är det för kugg antal på fram å bakdrev , kör orginal nu ..
ska man byta till något "bättre ?" =)

950 sm /06

rogge

En kugg mindre fram än vad det är original är att rekomendera. Du har ingen glädje av att köra runder i hastigheter över 200 blås någon längre tid ändå. Du kan lätt ta två mindre än orginal också om du vill ha den ännu lite hetsigare, men då kommer den att varva rätt så högt när du ligger över 150-160 blås. Kanske lite tråkigt?
 
Hej alla glada KTM 950SM ägare!
Efter ha inhandlat en 06:a KTM 950SM förra säsongen, så börjar man redan nu längta efter nästa säsong. Har suttit och kikat lite i detta forum nu ett tag, och börjar inse att lite fix å trix, kommer göra min hoj ännu skojigare. Alla verkar dreva om sina KTM 950SM med ett 16 kuggars drev fram, så det ligger på inköpslistan. Sen snackar många om att plocka bort SAS/EPC, min fundering kring detta är om detta är lönt om man inte har slip on system?, kör just nu med orginal pipor med insater. Eller måste man lägga till ett slip on system med på inköpslistan redan nu?, och isåfall vilket föredrar ni? Vore hemskt tacksam för lite svar.
/Andreas
 
Hej alla glada KTM 950SM ägare!
Efter ha inhandlat en 06:a KTM 950SM förra säsongen, så börjar man redan nu längta efter nästa säsong. Har suttit och kikat lite i detta forum nu ett tag, och börjar inse att lite fix å trix, kommer göra min hoj ännu skojigare. Alla verkar dreva om sina KTM 950SM med ett 16 kuggars drev fram, så det ligger på inköpslistan. Sen snackar många om att plocka bort SAS/EPC, min fundering kring detta är om detta är lönt om man inte har slip on system?, kör just nu med orginal pipor med insater. Eller måste man lägga till ett slip on system med på inköpslistan redan nu?, och isåfall vilket föredrar ni? Vore hemskt tacksam för lite svar.
/Andreas

Personligen så tyckte jag det gjorde en väldig skillnad med slipon och avstrypning. Men iofs så gjordes detta innan säsongen, så minnena från säsongen innan kanske hade bleknat :)
 
Jag har en oanvänd orange framkåpa och en oanvänd orange bakkåpa till salu om nån har vägarna förbi Eskilstuna. Samt lite drev å skit.
300 kr paketpris för kåporna.

Maila eller ring 0736434393 vid intresse

2qisl7s.jpg
 
Ingen som har ett uppgraderingkit till startmotorn övers? :gnissla
 
Hej alla glada KTM 950SM ägare!
Efter ha inhandlat en 06:a KTM 950SM förra säsongen, så börjar man redan nu längta efter nästa säsong. Har suttit och kikat lite i detta forum nu ett tag, och börjar inse att lite fix å trix, kommer göra min hoj ännu skojigare. Alla verkar dreva om sina KTM 950SM med ett 16 kuggars drev fram, så det ligger på inköpslistan. Sen snackar många om att plocka bort SAS/EPC, min fundering kring detta är om detta är lönt om man inte har slip on system?, kör just nu med orginal pipor med insater. Eller måste man lägga till ett slip on system med på inköpslistan redan nu?, och isåfall vilket föredrar ni? Vore hemskt tacksam för lite svar.
/Andreas

Vill du ha en hoj som låter högt, köp slipon. Men köp inte slipon för att få nån större effektskillnad, den största skillnaden får man genom ett hål i plånboken.
Min uppfattning när jag gjorde alla dessa grejor på min 950 var att rensa SAS/EPC gjorde den största nyttan effektmässigt. Då gick den jämnt och perfekt och man kunde hetsa den hur mycke man vill med gasen utan protester.

Slipon är kul men man märker ingen skillnad i effekten tycker jag. Nu låter jag tråkig men detta är min erfarenhet:tummenupp
 
Slipon är kul men man märker ingen skillnad i effekten tycker jag. Nu låter jag tråkig men detta är min erfarenhet:tummenupp

Effektmässigt så blir det ibland bättre, ibland sämre, och ibland ingenting med slip-on, och de skillnader som blir brukar ofta vara ganska små.

Prestandamässigt så kan du däremot vinna en hel del med ett slip-on då originalburkarna på sumon väger fan.
Byt ut dom mot ett par fina i titan så har du kapat vikten med närmare 5%. Värt en hel del det :fakta
 
Effektmässigt så blir det ibland bättre, ibland sämre, och ibland ingenting med slip-on, och de skillnader som blir brukar ofta vara ganska små.

Prestandamässigt så kan du däremot vinna en hel del med ett slip-on då originalburkarna på sumon väger fan.
Byt ut dom mot ett par fina i titan så har du kapat vikten med närmare 5%. Värt en hel del det :fakta

Ja mina acrapovic väger totalt 5kg mindre än orginalrören.
 
990SM fälgventil

Vad är det för storlek på hålet till ventilen på fälgarna, diameter 8 eller 11?
 
Nya däck, förslag?

Hejsan,

Kommer behöva skaffa nya däck till kommande säsong. Jag har Sync för tillfället men då jag i stort sett bara kör väg (AKTIV körning ;) ) + lite bana så vill jag ha däck med lite mer grepp..

Har kollat på Michelin Power Pure och Pirelli Diablo Supercorsa SP..

Är det någon som har erfarenhet av dessa däck och kan ge några kommentarer? Tar gärna emot tips om andra däck som kan tänkas passa bra men jag har fastnat lite för just dessa två.. :)

/Daniel
 
Hejsan,

Kommer behöva skaffa nya däck till kommande säsong. Jag har Sync för tillfället men då jag i stort sett bara kör väg (AKTIV körning ;) ) + lite bana så vill jag ha däck med lite mer grepp..

Har kollat på Michelin Power Pure och Pirelli Diablo Supercorsa SP..

Är det någon som har erfarenhet av dessa däck och kan ge några kommentarer? Tar gärna emot tips om andra däck som kan tänkas passa bra men jag har fastnat lite för just dessa två.. :)

/Daniel


Kör på de du fastnat på, det är inga dåliga däck. Lycka till:tummenupp
Power Pure är troligen de bästa för landsväg och när det är kallt(regn).
 
Hejsan,

Kommer behöva skaffa nya däck till kommande säsong. Jag har Sync för tillfället men då jag i stort sett bara kör väg (AKTIV körning ;) ) + lite bana så vill jag ha däck med lite mer grepp..

Har kollat på Michelin Power Pure och Pirelli Diablo Supercorsa SP..

Är det någon som har erfarenhet av dessa däck och kan ge några kommentarer? Tar gärna emot tips om andra däck som kan tänkas passa bra men jag har fastnat lite för just dessa två.. :)

/Daniel

Diablo Supercorsa sitter originalmonterat på 990 SMR...och där räcker dom till både knä och fotpinnsskrap, så grepp finns det. Iaf när man har värmt upp dom på bana ;)
Är ingen demon på att köra vått, men det funkade ok tyckte jag - nu var jag ju väldigt försiktig, men dom höll inte på att dumma sig iaf :)

Så, bra bandäck är det! Mesta milen jag har kört har varit på bana, men det är ju där den hör hemma, nyah nyah. Och i stan över refuger. Och på grus.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top