Ktm 950 sm

660 drar otroligt nog bara ~0,5 hur mycket det en gasas. Har en polare som har en 640 som ligger på samma förbrukning.
Men med den lilla tanken måste jag ändå tanka typ varje dag på sommaren :(
 
Prisfråga

Tjena,

Har lite grejer till 950SM -06 som jag inte längre behöver och ev. har en köpare till.
Vad är ett rimligt pris?

1. Komplett plast-kit (orange) + extra dekalset. Helt oanvänt.

2. Original slip-ons. Använda, men väldigt bra skick.
 
Blödder

Ska vi reda ut detta många verkar ha problem när man åker bakhjul att ena cylindern dör /blöddrar enl Ragnar på lelles kan han fixa det men han jobbar inte kvar men enl en kollega till honom så monterar man en slang mellan förgasarna är det nån som fått gjort det som vet hur dom gjorde enl lelles så känner ktm till detta
 
Ska vi reda ut detta många verkar ha problem när man åker bakhjul att ena cylindern dör /blöddrar enl Ragnar på lelles kan han fixa det men han jobbar inte kvar men enl en kollega till honom så monterar man en slang mellan förgasarna är det nån som fått gjort det som vet hur dom gjorde enl lelles så känner ktm till detta

Här jobbar Ragnar nu.

Din MC

http://91.142.185.82/ktmcenter/index.php?option=com_content&view=article&id=104&Itemid=53
 
Ska vi reda ut detta många verkar ha problem när man åker bakhjul att ena cylindern dör /blöddrar enl Ragnar på lelles kan han fixa det men han jobbar inte kvar men enl en kollega till honom så monterar man en slang mellan förgasarna är det nån som fått gjort det som vet hur dom gjorde enl lelles så känner ktm till detta

jag har dock inte märk av det problemet, dock har jag åkt som längst på slangen runt 300m?
 
Går det att bombuiiiila med en sådan? :hihi Förståndig busmoped, funderar över om man inte har lika kul, eller roligare på en sådan stup i ett. :tummenupp

Jag har ingen aning om man kan uuiiila med den, jag varken kan eller törs hålla på med sådana övningar. Har läst att det är både läskigt och farligt.
Men jag tror att denna är skitkul som gathoj och enligt knasiga kamrater så är den skojjig på sådana dära fartiga banor.

;)

Dom säger ju att vi ska konsumera oss ur den här krisen vi har i Sverige.
Har svårt att förstå att det inte skulle gälla på ett personligt plan med. Go GAMMA!

:tummenupp
 
Last edited:
Tjena,

Har lite grejer till 950SM -06 som jag inte längre behöver och ev. har en köpare till.
Vad är ett rimligt pris?

1. Komplett plast-kit (orange) + extra dekalset. Helt oanvänt.

2. Original slip-ons. Använda, men väldigt bra skick.

Hör av dig om köparen inte är intresserad. :)
 
Hallo!

Är nu ägare till en svart sumo från 2005 med 745 mil på mätaren. :tummenupp

Undrar lite nu iomed servicen som skall göras vid 750mil.
Är det någon idé att lämna in den på verkstad för att få stämpel i boken, eller kan jag likväl göra den själv? Menar om det finns något som gäller garanti eller dyl då den trots allt 6 år nu.

/
Stefan
 
Hallo!

Är nu ägare till en svart sumo från 2005 med 745 mil på mätaren. :tummenupp

Undrar lite nu iomed servicen som skall göras vid 750mil.
Är det någon idé att lämna in den på verkstad för att få stämpel i boken, eller kan jag likväl göra den själv? Menar om det finns något som gäller garanti eller dyl då den trots allt 6 år nu.

/
Stefan

En service görs vid 100 mil, sen är det 750 mil till nästa -> 850 mil. Så sa Din MC till mig iaf, och det låter rimligt :)
 
nästa projekt, lacka oranga plasten vit, och skräddarsy egen designade dekaler:)
 

Bifogat

  • DSC02155 B.jpg
    DSC02155 B.jpg
    225.4 KB · Visningar: 94
Batteribyte redan..?

Jag har en 950 SMR-07 som gått knappt 500 mil på 2 säsonger. I höstas startade den sällan direkt om den stått 5 dagar orörd. Tänkte haka på laddaren igår och tog för skojs skull fram multimetern och kollade spänningen. Hmmm, ca 2V!!
Laddaren visade fault, typ kortslutning.
Ska inte ett hojbatteri vara längra än så?

2500kr verkar man få räkna med via Lelles eller liknande, finns det andra billigare alternativ?
 
Jag har en 950 SMR-07 som gått knappt 500 mil på 2 säsonger. I höstas startade den sällan direkt om den stått 5 dagar orörd. Tänkte haka på laddaren igår och tog för skojs skull fram multimetern och kollade spänningen. Hmmm, ca 2V!!
Laddaren visade fault, typ kortslutning.
Ska inte ett hojbatteri vara längra än så?

2500kr verkar man få räkna med via Lelles eller liknande, finns det andra billigare alternativ?

Om ett nytt batteri inte laddas upp på "rätt" sätt så kan man ha minskat livslängden radikalt.
Enbart korta körningar(t.ex. jobbpendling med kort avstånd) sänker batteriet.
Batteriet behöver laddas åtminstånde en gång under vinteravställningen.
Sedan finns det batterier med mer eller mindre bra kvalitet...........

2500:- är helt enkelt SKITDYRT för ett batteri :-(

nästa projekt, lacka oranga plasten vit, och skräddarsy egen designade dekaler:)

SMR look a like:rolleyes:

Om allt går som jag hoppas så står det en 990SM i mitt garage om en vecka :-)
 
Last edited:
Jag har en 950 SMR-07 som gått knappt 500 mil på 2 säsonger. I höstas startade den sällan direkt om den stått 5 dagar orörd. Tänkte haka på laddaren igår och tog för skojs skull fram multimetern och kollade spänningen. Hmmm, ca 2V!!
Laddaren visade fault, typ kortslutning.
Ska inte ett hojbatteri vara längra än så?

Inte skoj... Har du någon eftermonterad strömförbrukare (tex ett 12V-uttag) eller någon modifiering av elsystemet? Har själv haft problem med en laddkabel till GPSen som kunde dra ur batteriet på ett par timmar.

I höstas när jag mekade med batteriet råkade jag lägga skiftnyckeln mellan plus och en jordpunkt. :brinnerup Vilken j*dra smäll!
 
Inte skoj... Har du någon eftermonterad strömförbrukare (tex ett 12V-uttag) eller någon modifiering av elsystemet? Har själv haft problem med en laddkabel till GPSen som kunde dra ur batteriet på ett par timmar.

I höstas när jag mekade med batteriet råkade jag lägga skiftnyckeln mellan plus och en jordpunkt. :brinnerup Vilken j*dra smäll!

Ja, när jag tänker efter så sitter det faktiskt en GSM-tracker som tidigare ägaren monterat. Men kan verkligen en sådan i princip förstöra ett batteri...?
 
Ja, när jag tänker efter så sitter det faktiskt en GSM-tracker som tidigare ägaren monterat. Men kan verkligen en sådan i princip förstöra ett batteri...?

Ja, om trackern är igång (vilket dom vanligtvis alltid är?!) så laddar den ju sakta men säkert ur batteriet...


Doh!
Skulle ju själv skriva en fråga men olyckligtvis så är man ju utrustad med ett minne som en guldfisk :va

Fråga: Kan man köra med Castrol Power 1 GPS i Sumon eller är det bara helsyntet som gäller?
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top