Ktm 950 sm

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
660 drar otroligt nog bara ~0,5 hur mycket det en gasas. Har en polare som har en 640 som ligger på samma förbrukning.
Men med den lilla tanken måste jag ändå tanka typ varje dag på sommaren :(
 

jawohl

Welcome to the Jungle!
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Ja
Hoj
-
Prisfråga

Tjena,

Har lite grejer till 950SM -06 som jag inte längre behöver och ev. har en köpare till.
Vad är ett rimligt pris?

1. Komplett plast-kit (orange) + extra dekalset. Helt oanvänt.

2. Original slip-ons. Använda, men väldigt bra skick.
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Blödder

Ska vi reda ut detta många verkar ha problem när man åker bakhjul att ena cylindern dör /blöddrar enl Ragnar på lelles kan han fixa det men han jobbar inte kvar men enl en kollega till honom så monterar man en slang mellan förgasarna är det nån som fått gjort det som vet hur dom gjorde enl lelles så känner ktm till detta
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Ska vi reda ut detta många verkar ha problem när man åker bakhjul att ena cylindern dör /blöddrar enl Ragnar på lelles kan han fixa det men han jobbar inte kvar men enl en kollega till honom så monterar man en slang mellan förgasarna är det nån som fått gjort det som vet hur dom gjorde enl lelles så känner ktm till detta

Här jobbar Ragnar nu.

Din MC

http://91.142.185.82/ktmcenter/index.php?option=com_content&view=article&id=104&Itemid=53
 

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
Ska vi reda ut detta många verkar ha problem när man åker bakhjul att ena cylindern dör /blöddrar enl Ragnar på lelles kan han fixa det men han jobbar inte kvar men enl en kollega till honom så monterar man en slang mellan förgasarna är det nån som fått gjort det som vet hur dom gjorde enl lelles så känner ktm till detta

jag har dock inte märk av det problemet, dock har jag åkt som längst på slangen runt 300m?
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Går det att bombuiiiila med en sådan? :hihi Förståndig busmoped, funderar över om man inte har lika kul, eller roligare på en sådan stup i ett. :tummenupp

Jag har ingen aning om man kan uuiiila med den, jag varken kan eller törs hålla på med sådana övningar. Har läst att det är både läskigt och farligt.
Men jag tror att denna är skitkul som gathoj och enligt knasiga kamrater så är den skojjig på sådana dära fartiga banor.

;)

Dom säger ju att vi ska konsumera oss ur den här krisen vi har i Sverige.
Har svårt att förstå att det inte skulle gälla på ett personligt plan med. Go GAMMA!

:tummenupp
 
Last edited:

joacimz

Medlem
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6
Tjena,

Har lite grejer till 950SM -06 som jag inte längre behöver och ev. har en köpare till.
Vad är ett rimligt pris?

1. Komplett plast-kit (orange) + extra dekalset. Helt oanvänt.

2. Original slip-ons. Använda, men väldigt bra skick.

Hör av dig om köparen inte är intresserad. :)
 

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Hallo!

Är nu ägare till en svart sumo från 2005 med 745 mil på mätaren. :tummenupp

Undrar lite nu iomed servicen som skall göras vid 750mil.
Är det någon idé att lämna in den på verkstad för att få stämpel i boken, eller kan jag likväl göra den själv? Menar om det finns något som gäller garanti eller dyl då den trots allt 6 år nu.

/
Stefan
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Hallo!

Är nu ägare till en svart sumo från 2005 med 745 mil på mätaren. :tummenupp

Undrar lite nu iomed servicen som skall göras vid 750mil.
Är det någon idé att lämna in den på verkstad för att få stämpel i boken, eller kan jag likväl göra den själv? Menar om det finns något som gäller garanti eller dyl då den trots allt 6 år nu.

/
Stefan

En service görs vid 100 mil, sen är det 750 mil till nästa -> 850 mil. Så sa Din MC till mig iaf, och det låter rimligt :)
 

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
nästa projekt, lacka oranga plasten vit, och skräddarsy egen designade dekaler:)
 

Bifogat

  • DSC02155 B.jpg
    DSC02155 B.jpg
    225.4 KB · Visningar: 94

bajkmaniac

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Norr om näst största stan
Hoj
KTM 950SMR -07
Batteribyte redan..?

Jag har en 950 SMR-07 som gått knappt 500 mil på 2 säsonger. I höstas startade den sällan direkt om den stått 5 dagar orörd. Tänkte haka på laddaren igår och tog för skojs skull fram multimetern och kollade spänningen. Hmmm, ca 2V!!
Laddaren visade fault, typ kortslutning.
Ska inte ett hojbatteri vara längra än så?

2500kr verkar man få räkna med via Lelles eller liknande, finns det andra billigare alternativ?
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Jag har en 950 SMR-07 som gått knappt 500 mil på 2 säsonger. I höstas startade den sällan direkt om den stått 5 dagar orörd. Tänkte haka på laddaren igår och tog för skojs skull fram multimetern och kollade spänningen. Hmmm, ca 2V!!
Laddaren visade fault, typ kortslutning.
Ska inte ett hojbatteri vara längra än så?

2500kr verkar man få räkna med via Lelles eller liknande, finns det andra billigare alternativ?

Om ett nytt batteri inte laddas upp på "rätt" sätt så kan man ha minskat livslängden radikalt.
Enbart korta körningar(t.ex. jobbpendling med kort avstånd) sänker batteriet.
Batteriet behöver laddas åtminstånde en gång under vinteravställningen.
Sedan finns det batterier med mer eller mindre bra kvalitet...........

2500:- är helt enkelt SKITDYRT för ett batteri :-(

nästa projekt, lacka oranga plasten vit, och skräddarsy egen designade dekaler:)

SMR look a like:rolleyes:

Om allt går som jag hoppas så står det en 990SM i mitt garage om en vecka :)
 
Last edited:

brum

amatör
Gick med
12 Oct 2010
Ort
Mölndal
Hoj
KTM 990 SM, 2008
Jag har en 950 SMR-07 som gått knappt 500 mil på 2 säsonger. I höstas startade den sällan direkt om den stått 5 dagar orörd. Tänkte haka på laddaren igår och tog för skojs skull fram multimetern och kollade spänningen. Hmmm, ca 2V!!
Laddaren visade fault, typ kortslutning.
Ska inte ett hojbatteri vara längra än så?

Inte skoj... Har du någon eftermonterad strömförbrukare (tex ett 12V-uttag) eller någon modifiering av elsystemet? Har själv haft problem med en laddkabel till GPSen som kunde dra ur batteriet på ett par timmar.

I höstas när jag mekade med batteriet råkade jag lägga skiftnyckeln mellan plus och en jordpunkt. :brinnerup Vilken j*dra smäll!
 

bajkmaniac

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Norr om näst största stan
Hoj
KTM 950SMR -07
Inte skoj... Har du någon eftermonterad strömförbrukare (tex ett 12V-uttag) eller någon modifiering av elsystemet? Har själv haft problem med en laddkabel till GPSen som kunde dra ur batteriet på ett par timmar.

I höstas när jag mekade med batteriet råkade jag lägga skiftnyckeln mellan plus och en jordpunkt. :brinnerup Vilken j*dra smäll!

Ja, när jag tänker efter så sitter det faktiskt en GSM-tracker som tidigare ägaren monterat. Men kan verkligen en sådan i princip förstöra ett batteri...?
 

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Kalmar/Trekanten
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Ja, när jag tänker efter så sitter det faktiskt en GSM-tracker som tidigare ägaren monterat. Men kan verkligen en sådan i princip förstöra ett batteri...?

Ja, om trackern är igång (vilket dom vanligtvis alltid är?!) så laddar den ju sakta men säkert ur batteriet...


Doh!
Skulle ju själv skriva en fråga men olyckligtvis så är man ju utrustad med ett minne som en guldfisk :va

Fråga: Kan man köra med Castrol Power 1 GPS i Sumon eller är det bara helsyntet som gäller?
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top