Ktm 950 sm

Ni som kör bana med era 990 sm å smr är de helkört om akkra piporna sitter på att köra bana?

Såg en SMC-instruktör som körde med sina akror öppna, på gelleråsen, och utan problem.
Då plocka jag bort mina killers oxå, för att kolla om det gick att köra med öppna akror på gelleråsen OCH öppna upp spjällen, för att få lite välsång och snabba varvtider - det funkade det med :D
 
Såg en SMC-instruktör som körde med sina akror öppna, på gelleråsen, och utan problem.
Då plocka jag bort mina killers oxå, för att kolla om det gick att köra med öppna akror på gelleråsen OCH öppna upp spjällen, för att få lite välsång och snabba varvtider - det funkade det med :D

Jag har kört med helt öppna pipor i två år och det har inte varit några problem. Mittsverige har 95 dB vid förbifart och jag hade 94,6 dB på maxvarv på trean...:D
 
Hejsan!

Skall eventuellt kolla på en 950 SM -2005 som har gått ca 750 mil.
Finns det något som jag skall vara extra uppmärksam på när det gäller dessa maskiner?
Har bara ägt en yzf600r innan och hoppas att denna kan vara rolig att testa.


//
Stefan
 
Bättre luftflöde, vilket resulterar i mer effekt, bättre gas-respons, inte lika mycket av/på effekt och ett riktigt gött insugsljud :tummenupp

Värt att notera ang Motohooliganfiltret: Nickeluring körde sin SuperDuke med ett sånt filter på Järfällabanan i somras, och trots db-killers i akraburkarna (!) blev han stoppad pga 113 db...
Gött insugsljud, som sagt...:näsblod
 
Du är en klok man Jari...och rik också...:)

Behöver du pipor till den? PM:a mig isåfall...


Jag vet..............jag är klok när det gäller livsnjutning:)
När det gäller ekonomi så känns det ganska vingligt just nu :(

Men det är klart jag är intresserad av pipor. Ringer dig imorgon.
 
Jag vet..............jag är klok när det gäller livsnjutning:)
När det gäller ekonomi så känns det ganska vingligt just nu :(

Men det är klart jag är intresserad av pipor. Ringer dig imorgon.

Dom säger ju att vi ska konsumera oss ur den här krisen vi har i Sverige.
Har svårt att förstå att det inte skulle gälla på ett personligt plan med. Go GAMMA!
 
Hejsan!

Skall eventuellt kolla på en 950 SM -2005 som har gått ca 750 mil.
Finns det något som jag skall vara extra uppmärksam på när det gäller dessa maskiner?
Har bara ägt en yzf600r innan och hoppas att denna kan vara rolig att testa.


//
Stefan

Kolla att garantiåtgärderna är utförda, dvs startmotor och bakbroms. Sen är det en service vid 100 mil och en 750 mil senare, dvs 850 mil. En grej som varit vanligt med lc8-motorn är oljekonsumtion, min slutade dra olja först vid 5-600 mil.

En annan grej som varit uppe här i tråden är oljeläckage från packning mellan topp och cylinder, kan vara värt att kika på.
 
Last edited:
Värt att notera ang Motohooliganfiltret: Nickeluring körde sin SuperDuke med ett sånt filter på Järfällabanan i somras, och trots db-killers i akraburkarna (!) blev han stoppad pga 113 db...
Gött insugsljud, som sagt...:näsblod

Ja jag är inte förvånad :) har planer på att prova nån bankörning i sommar, får se hur det går.. kanske klarar sig om man inte håller fullt precis förbi dB-mätaren :tummenupp pressa varvtider har jag inga planer på ändå.
 
:tummenupp pressa varvtider har jag inga planer på ändå.

Att hålla sig ifrån att rycka lite extra i gaswiren på en bandag är ungefär lika lätt att hålla sig ifrån att det rycker i bananen när ett par victoria secrets modeller har haft en olycka med massageoljan i vattensängen utan lakan i :fakta
 
Att hålla sig ifrån att rycka lite extra i gaswiren på en bandag är ungefär lika lätt att hålla sig ifrån att det rycker i bananen när ett par victoria secrets modeller har haft en olycka med massageoljan i vattensängen utan lakan i :fakta

Haha bra jämförelse :D

Men när jag körde på torpet med min Speed Triple för ett par år sedan så vill jag minnas att dB-mätaren satt i slutet av start/mål rakan, där hade jag redan slagit av.

Men de e klart nu kör man ju supermoto, då kanske man kan hålla stumt genom alla kurvor! bara gött om de släpper lite så man kan ligga på ställ förbi Rettorna :tummenupp
 
Haha bra jämförelse :D

Men när jag körde på torpet med min Speed Triple för ett par år sedan så vill jag minnas att dB-mätaren satt i slutet av start/mål rakan, där hade jag redan slagit av.

Men de e klart nu kör man ju supermoto, då kanske man kan hålla stumt genom alla kurvor! bara gött om de släpper lite så man kan ligga på ställ förbi Rettorna :tummenupp

De har ju börjat med mobila mätare på en del banor nu. En snubbe som går runt och mäter på olika ställen. Skall man hålla koll på honom så blir det svårt att fokusera på körningen...:)
 
Hej alla glada!

Köpte en 990sm i höstas. Nu är det så att den ska in på 100mila servicen. Tipps på billiga verkstäder i sthlms området?

2. Vad är skillnaden mellan 950sm och 990sm, motormässigt då? Förutom att 990 har insprutning och 950 förgasare.
 
Hej alla glada!

Köpte en 990sm i höstas. Nu är det så att den ska in på 100mila servicen. Tipps på billiga verkstäder i sthlms området?

2. Vad är skillnaden mellan 950sm och 990sm, motormässigt då? Förutom att 990 har insprutning och 950 förgasare.

2. Typ 50 kubik och en massa mer hästar:)
 
Funderar på att byta ut KTM660 som jag pendlar 10mil om dagen med på sommaren. Men vad drar en KTM 950 SM om man kör för att ha kul.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top