Ktm 950 sm

Sitter Leo Vince-pipor men jag antar att det kanske inte är så smart att försöka sig på Biltemas packväskor då!? Jag som behövde mer space än bara en ryggsäck :/ . Tackar för svar iaf! Nu vet jag inte hur jag ska lösa min tripp

Ryggsäck och ryggsäck - fjällrävens 20 liter tar man på ryggen, min McKinley på 80 spänner man fast :fakta

8fast ska man ha tant med sig så går det ju inte lika lätt)
 
Ryggsäck och ryggsäck - fjällrävens 20 liter tar man på ryggen, min McKinley på 80 spänner man fast :fakta

8fast ska man ha tant med sig så går det ju inte lika lätt)

Damen får stanna hemma så det blir väl att spänna fast så mkt som möjligt bakpå. Tror jag klarar mig med en sån där packrulle och en hyffsat stor ryggsäck. Slipper man fundera mer på biltemas sidoväskor iaf.
 
Då har vi olika åsikter om det mesta :)

Nu har jag ryckt isär kontakten enl beskrivningen ovanför.. 2an blev det en rejäl skillnad på och att dra upp den på slangen på 3an runt 120 går som en dans :)

Kopplade bort min idag och jag upplevde inte någon direkt skillnad. Kunde inte gasa upp den på plan väg på 3:an innan eller efter, måste vara ett litet backkrön elle liknande för att den ska komma upp på 3:an.
120 på 3:an tyckte jag blir lite höga varvtal, är ju dax att växla då.
 
MEN, i min manual står det fel ang. mängden olja. Det står att man skall slå i 2.5L medan det i själva verket går i typ 3.6. Jag mätte upp oljan jag fick ur och det blev ungefär 3.5 så.....

.





Hur mycket olja skall man dyngla i efter olja/filterbyte??

Har hittat 3 olika angivelser. 2,5l / 3l / 3,8l. Hur mycket skall det vara?
 
Last edited:
När jag byter olja och oljefilter på 950 SM, blir det alltid runt 3.8L. Dock kan man inte fylla i allt direkt. Det brukar vara lagom att tanka i 2.8 L först, starta och låta gå ca 10 sek, stänga av och fylla på en liter.
 
Tjena alla,

Ny på forumet men inte i sadeln...
Var och provkörde en 950 på Johansmc i Gbg idag och blev såklart riktigt sugen! Har läst en del bland alla dessa sidor och såg på nåt ställe att servicen kunde kosta runt 7000kr!?
Kan nån bekräfta eller ange vad man har gett för service?

Tack
 
Tjena alla,

Ny på forumet men inte i sadeln...
Var och provkörde en 950 på Johansmc i Gbg idag och blev såklart riktigt sugen! Har läst en del bland alla dessa sidor och såg på nåt ställe att servicen kunde kosta runt 7000kr!?
Kan nån bekräfta eller ange vad man har gett för service?

Tack
Det lät dyrt, för 100mils-servicen betalde jag ca 3800kr och runt 2200kr för 750mil.
 
Det lät dyrt, för 100mils-servicen betalde jag ca 3800kr och runt 2200kr för 750mil.

Johans MC GBG erbjöd mig 750 mils service för bussiga 3500+
Kändes inte särskilt intressant...

En annan grej som säkerligen ställts åtskilliga ggr i tråden.
Någon snygg smidig rensning av bakdel att föredra?
Om nån sitter på nåt eget smidigt att sälja eller om ni kan bjuda på länk vore uppskattat. Letat runt, googlat o haft mig utan att hitta något intressant =/
 
Johans MC GBG erbjöd mig 750 mils service för bussiga 3500+
Kändes inte särskilt intressant...

En annan grej som säkerligen ställts åtskilliga ggr i tråden.
Någon snygg smidig rensning av bakdel att föredra?
Om nån sitter på nåt eget smidigt att sälja eller om ni kan bjuda på länk vore uppskattat. Letat runt, googlat o haft mig utan att hitta något intressant =/
Rg-racing har en rätt schysst. Länk
Har själv en sån här.
 
Tjena alla,

Ny på forumet men inte i sadeln...
Var och provkörde en 950 på Johansmc i Gbg idag och blev såklart riktigt sugen! Har läst en del bland alla dessa sidor och såg på nåt ställe att servicen kunde kosta runt 7000kr!?
Kan nån bekräfta eller ange vad man har gett för service?

Tack

Snacka me dom på SUPERBIKE. Har öppnat igen i Sisjön efter att dom la ner i Högsbo. Minns inte exakt men gav typ 3000 för samma job där jag fått 7500 som pris hos Johan`s.
Ruskigt tillmötesgående å hjälpsamma me!! (hjälpte mig tex gratis me transport då min koppling krånglade)
 
Tog en bild efter att jag tvättat av den efter första turen för i år. Prestandatest utfördes även med övriga hojar på bild:-)
 

Bifogat

  • bild.jpg
    bild.jpg
    170.9 KB · Visningar: 146
Tja!

Nån som har en vurpad och halvförsäkrad 950/990 till salu?

Jo faktiskt har jag det :D en 950!

Är det någon som vet om man måste köpa ett helt nytt avgasrör från motorn om man vill måntera på ett par leo vince istället för orginal blås?
 
Last edited:
KTM 950 SM-tråden

Nu börjar det komma lite riktiga hojar :)
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    36.2 KB · Visningar: 113
WTF! Touringruta på en SMR :-)

Jodå, för dom som inte är så gamla i tråden så är spiffen ett riktigt original. Han har nu ganska länge smygifierat sin SMR till att likna en GS...topbox, gelsadel och tuuuringruta. Enda som är kvar innan han är lycklig med sin SMR är att lägga på lite mer än 90 grader mellan cylindrarna och vrida motorn ett kvarts varv i ramen. Kanske en kardang med!1!11
 
Nu har jag fixat en "tailtidy" av originalplasttjofräset där bak.
Om man kapar runt blinkersfästena och sätter en bit bockad aluminium som skylthållare så blir det både enkelt, billigt och snyggt:)
 

Bifogat

  • Skylt.jpg
    Skylt.jpg
    180.5 KB · Visningar: 325
  • Skylt2.jpg
    Skylt2.jpg
    163.5 KB · Visningar: 218
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top