Ktm 950 sm

Nu va de fixat! Lätt som fan!
Fattar inte va dom snackade om på Bike!

Då har man fått tebax hojen från 100-milaservice. 16-kugg på, SAS o EPC bort samt ombestyckning gjord. Slutnotan blev inte så låg som man hade önskat sig :( , men skillnaden är markant. Hojen låter mkt mer potent när man drar på gas, svarare och accar bättre samt går mkt mer harmoniskt. Vågar inte riktigt tänka på hur ruskigt bra den kommer gå den dag man sätter på slip-on... :)
 
Då har man fått tebax hojen från 100-milaservice. 16-kugg på, SAS o EPC bort samt ombestyckning gjord. Slutnotan blev inte så låg som man hade önskat sig :( , men skillnaden är markant. Hojen låter mkt mer potent när man drar på gas, svarare och accar bättre samt går mkt mer harmoniskt. Vågar inte riktigt tänka på hur ruskigt bra den kommer gå den dag man sätter på slip-on... :)

:tummenupp
Det e skillnad kan jag lova dig!!
 
Då har man fått tebax hojen från 100-milaservice. 16-kugg på, SAS o EPC bort samt ombestyckning gjord. Slutnotan blev inte så låg som man hade önskat sig :( , men skillnaden är markant. Hojen låter mkt mer potent när man drar på gas, svarare och accar bättre samt går mkt mer harmoniskt. Vågar inte riktigt tänka på hur ruskigt bra den kommer gå den dag man sätter på slip-on... :)

Får man fråga vad kalaset gick lös på?
 
Får man fråga vad kalaset gick lös på?

Servicen landar på knappt 3, sen ska det till lite grejer för ca 400.. Runt 3.300 för allt. Om man inte ska ha Akra that is! Men wattefakk, nästa service är ju inte förrän vid 850 mil...
 
Har plockat luftburkslocket på min idag(det lilla locket där snorkeln sitter på) tyckte den gick lite bättre,,pillade lite på blandskruvarna åsså vilket resulterade i att den nu kunne ha lägre tomgång + att gick lite jämnare i botten(fick lite tjyvstopp innan)
:tummenupp för bortplockning av snåårkeln asså
 
Hur många av er lider av att man tappar ena cyllen när man slangar?
Det känns som om den inte klarar av att leverera soppa till någon av burkarna.
 
Hur många av er lider av att man tappar ena cyllen när man slangar?
Det känns som om den inte klarar av att leverera soppa till någon av burkarna.

Kolla så att inte urluftningsslangen från tanklocket e klämt,,ta av sladdarna från epc´n,,pilla bort snorkelocket på luftburken,,,förutsätter att dina nålar e höjda o blandskruvarna e justerade,,gjorde det på min & nu drar den som satan i hela registret (uppförde sej lite som din innan men nu kan man köra satan på slangen utan att den dingar sej :tummenupp
 
Nu går den fin fint.
Recept:
1.Klippt av 2 kablar för markeringen av 1&2 växel, Så den ger fullt även på dessa växlar.Samma som att ta bort EPC, Men detta sättet var rek av mycke insatt Gubbe på K.T.M "Swedala"
2.Bort med (sas).
3.Höjt nålarna 2 hack, Näst högsta läge.
4.Synkat förgasarna (Går jämnare när man kör i stan på lägre varvtal)
5. 170 munstycke på högfarten. (155 orginal)
(Åsså acra förstås)
Nu känns den kanon! (Dock känner man fortfarande av den efter en stund på ett hjul att han vill trilskas lite å gå lite illa. Omöjligt att göra nått åt med tanke på konstruktionen/Vinkeln på ena förgasaren då cykeln står verikalt!
OBS:Full gas spar tid/ Å ingen minns ju en fegis!
Trevlig helg.
//Håk.
 
Nu går den fin fint.
Recept:
1.Klippt av 2 kablar för markeringen av 1&2 växel, Så den ger fullt även på dessa växlar.Samma som att ta bort EPC, Men detta sättet var rek av mycke insatt Gubbe på K.T.M "Swedala"
2.Bort med (sas).
3.Höjt nålarna 2 hack, Näst högsta läge.
4.Synkat förgasarna (Går jämnare när man kör i stan på lägre varvtal)
5. 170 munstycke på högfarten. (155 orginal)
(Åsså acra förstås)
Nu känns den kanon! (Dock känner man fortfarande av den efter en stund på ett hjul att han vill trilskas lite å gå lite illa. Omöjligt att göra nått åt med tanke på konstruktionen/Vinkeln på ena förgasaren då cykeln står verikalt!
OBS:Full gas spar tid/ Å ingen minns ju en fegis!
Trevlig helg.
//Håk.

visst e det väl 2&3a`ns växel som har sina påsar ihop med EPC!?
 
visst e det väl 2&3a`ns växel som har sina påsar ihop med EPC!?

Har också hört detta,Men snubben på ktm sa att de va 1&2 och kollar man på kontakten som sitter under växelspaken. så ser allt ut som de är 1 och 2 växel om man tittar var kontakten för neutral läget sitter.

Skål! :gnissla //H
 
Det blir till att montera ner och kolla vad man kan hitta på.
Antagligen går väl vevhusventilationen tillbax in i luftburken oxå...
Ska iaf testa att höja nålarna och se om det gör något.

Ska kanske inte klaga ännu med tanke på att jag inte har bytt slipon utan kör med orginal, men allt annat trams som SAS och EPC är borta iaf.
 
Har du sålt dina jävla racemoccasiner än?

bara för att du inte kunde pruta ner dem 1500kr behöver du väl inte förstöra
trådar! har du något personligt att meddela mig kan du använda dig av
ett pm.

"sista pris" att folk orkar!!
 
Har precis gjort 100-milaservice och de 30 sista milen tycker jag att växellådan ändrat karaktär rejält. Och då inte till det bättre...

Den har börjat "klonka" rejält och växelövergångarna går inte lika smidigt som tidigare. Igår fick jag in ett tomgångsläge mellan 4:an och 5:an. Det är som att växellådan "tar emot" när jag växlar. Tidigare kändes den len som sammet... Står jag på tomgång så är det svårt att lägga i tvåan, ungefär som att kopplingen inte skulle ta fullt ut. Växellådan känns något glappig när man växlar för att sedan "klonka" till när man får in växeln. Detta har även resulterat i att växellådan låter mer när man växlar.

Nån som känner igen detta, har några kommentarer? Tacksam för svar :)
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top