Ktm 950 sm

1300:- för komplett orginal kit?
Med mina mått mätt är det billigt...

1.300:- för en (1) kylarvinge that is.. Vad tror du det landar för vingar, plasten under sadeln, tank och kuts? Bobbins och rampuckar spar man nog en hel del deg på också om man nu lägger ner, och ärligt talat så känns det mer som en tidsfråga. Hojen är ju så in i h...ete förtroendeingivande att man dör, nånstans måste gränsen gå!?
 
1.300:- för en (1) kylarvinge that is.. Vad tror du det landar för vingar, plasten under sadeln, tank och kuts?

Förmodligen mer ?!?
Med tanke på hur du formulerade dig så var det ganska svårt att förstå att du syftade på just en kylarvinge. Förlåt missförståndet.
 
Förmodligen mer ?!?
Med tanke på hur du formulerade dig så var det ganska svårt att förstå att du syftade på just en kylarvinge. Förlåt missförståndet.

My bad :tummenupp ! Hade när jag köpte hojen en tro mo att kunna köpa kraschplast för en spottstyver.. Kändes som en bra grej. Att jag sen tappade hojen på Shell med 36 mil på mätaren kanske inte var så genomtänkt, å andra sidan är det bättre än att linda den runt ett träd. Det blve bara en putsbar skråma, men det gjorde ont när allt var nytt.

Edit:

Har f.ö. hittat kompressionsskruven på framgaffeln, så jefla enkelt om man öppnade ögonen. Ska börja labba lite nu och se om det går att få ordning på svajet, grundinställningen funkade kanon på gata för lek och bus. Men ska man åka fort så vill åtminstone jag styva upp allt en hel del, tror jag. Har inte hunnit testa så mkt än.

Återkommer med resultat i början på nästa vecka! :tummenupp

Nån annan som skruvat och fått till det?
 
Last edited:
Hämtade min hoj i dag efter 100mila servicen plus ombestyckning efter montering av wingsdämparna. Har även satt på 16 drev! Sicken jävla skillnad!!! (Jävla skitväder bara!)
 
Hämtade min hoj i dag efter 100mila servicen plus ombestyckning efter montering av wingsdämparna. Har även satt på 16 drev! Sicken jävla skillnad!!! (Jävla skitväder bara!)

Plockade de bort SASen och EPCn oxå? Min hoj ska in på service o då blir det 16-drev på, ombestyckning samt SAS o EPC väck. Fick dock inte klart för mig hur de tänker sig plugga igen hålen efter att de plockat bort SAS o EPC, men sånt får man hoppas att de har koll på...
 
Plockade de bort SASen och EPCn oxå? Min hoj ska in på service o då blir det 16-drev på, ombestyckning samt SAS o EPC väck. Fick dock inte klart för mig hur de tänker sig plugga igen hålen efter att de plockat bort SAS o EPC, men sånt får man hoppas att de har koll på...

Det finns ett färdigt kit att montera, om de har det vill säga. Lelles hade inte fått hem det från dist. trots att jag aviserade att jag ville ha det i god tid innan service! Börjar iofs bli less på tidspassningen därifrån generellt.. visst har stackarn mkt och gör vad han kan, men hjälper det mig?
--------------------------------------------------------------------------
Edit:

För att lyfta frågan igen efter databaskraschar och shit..

Är det nån skruvat dämpning nåt? Tips på inställningar? I så fall, vad väger ni och för vilken körning har ni trimmat?
 
Last edited:
Plockade de bort SASen och EPCn oxå? Min hoj ska in på service o då blir det 16-drev på, ombestyckning samt SAS o EPC väck. Fick dock inte klart för mig hur de tänker sig plugga igen hålen efter att de plockat bort SAS o EPC, men sånt får man hoppas att de har koll på...

Jag sa till dom att dom skulle ta bort EPCn men de hade dom inte gjort för dom sa att de skulle ta mellan 2 å 3 timmar och de va onödiga pengar för sån liten skillnad. Det va tydligen inte lika stor skillnad på lc8-orna som på lc4-orna. SASen sa dom också att de inte va någon ide å ta bort...
Finns de någon som har gjort de som kan berätta om de är stor skillnad??
 
Jag sa till dom att dom skulle ta bort EPCn men de hade dom inte gjort för dom sa att de skulle ta mellan 2 å 3 timmar och de va onödiga pengar för sån liten skillnad. Det va tydligen inte lika stor skillnad på lc8-orna som på lc4-orna. SASen sa dom också att de inte va någon ide å ta bort...
Finns de någon som har gjort de som kan berätta om de är stor skillnad??

Oavsett hur liten skillnaden är låter det snålt. Lelles fixar för en femhukna inkl. material åt mig.

Det gör ingen större skillnad, utom på 1an o 2an.. Där den struper "för tidigt". 1an spelar väl egentligen ingen roll men åtminstone jag vill ha max ur 2an. Känslomässigt vll jag inte ha några strypningar öht, oavsett om det är kraft man aldrig får ner i backen´, känns ghey att åka strypt hoj bara!
 
Jag sa till dom att dom skulle ta bort EPCn men de hade dom inte gjort för dom sa att de skulle ta mellan 2 å 3 timmar och de va onödiga pengar för sån liten skillnad. Det va tydligen inte lika stor skillnad på lc8-orna som på lc4-orna. SASen sa dom också att de inte va någon ide å ta bort...
Finns de någon som har gjort de som kan berätta om de är stor skillnad??

Jag fick intrycket av att det skulle kosta 3-500 kronor extra att plocka bort dessa grejer i samband med första servicen o då kan det inte ta 2-3 timmar. Blev bara lite orolig då jag inte fick nåt klart svar för hur de skulle plugga hålen o att plocka SAS o EPC utan att plugga igen hålen verkar inte va nån vidare bra idé...
 
När de ändå har tanken borta tar det kanske 10 minuter att ta bort SAS'n och EPC'n, ink montering av täckbrickor och pluggar i luftburken/slangar.

Måste varit skitsnack eller missförstånd bakom uttalandet.

Instämmer jag fick mitt fixat på första servicen och det kostade inget,det är dyrt nog den första.
Det tar inga timmar att fixa epc´n är bara kontakter och det gör skillnad då 2án och 3án går fullt ut nu .
Nu väntar jag bara på accra fullsystem skall komma . Det skulle ha kommit igår men nu sa de att det kommer den 29 Grrrrrrr:mad:
 
KTM är ju inte världsbäst på leverenstider direkt..

Funderar på att beställa en -09, boka första servicen och beställa Akra..

Då KANSKE man har allt till slutet på maj.. -09
 
KTM är ju inte världsbäst på leverenstider direkt..

Funderar på att beställa en -09, boka första servicen och beställa Akra..

Då KANSKE man har allt till slutet på maj.. -09

Ja de e kanske så man får göra.Hoppas att den är en 990 med ok insprit då minus 10 kg mmm
 
Jag fick intrycket av att det skulle kosta 3-500 kronor extra att plocka bort dessa grejer i samband med första servicen o då kan det inte ta 2-3 timmar. Blev bara lite orolig då jag inte fick nåt klart svar för hur de skulle plugga hålen o att plocka SAS o EPC utan att plugga igen hålen verkar inte va nån vidare bra idé...

Jag tyckte med att de lät lite konstigt för när jag ringde till dom innan servicen å sa till dom å ta bort epcn så sa dom runt 500 spänn i sammband med servicen. Men nu helt plötsligt sa dom runt 2000 spänn!!! Och dom ringde inte äns å frågade mig om jag ville ta bort den ändå så nu e de ju försent!!! Men jag har en annan gubbe som ska kika på de.
 
Jag tyckte med att de lät lite konstigt för när jag ringde till dom innan servicen å sa till dom å ta bort epcn så sa dom runt 500 spänn i sammband med servicen. Men nu helt plötsligt sa dom runt 2000 spänn!!! Och dom ringde inte äns å frågade mig om jag ville ta bort den ändå så nu e de ju försent!!! Men jag har en annan gubbe som ska kika på de.

Ta väck tanken o dra av kablarna,,fixat o klart Gratis :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top