Ktm 950 sm

Min -06 har börjat bli jävligt trögstartad! Har inte gjort något direkt men jag får tugga som fan ibland. Får choka rätt bra och "smågasa" för att den skall hoppa igång.

Relativt nya tändstift.

Vad kan vara problemet?

Kan det fattas kräm i batteriet? kanske?
Min betedde sej så innan jag fick ordentligt ladd i batteriet!
 
Någon som vet om Power Commander passar till -08 KTM 990 sm?
På Dynojets hemsida är den bara specad till 09-11 årsmodell.

Kan det verkligen skilja så väsentligt mellan -08 och -09? Hmmm....:va
 
Någon som vet om Power Commander passar till -08 KTM 990 sm?
På Dynojets hemsida är den bara specad till 09-11 årsmodell.

Kan det verkligen skilja så väsentligt mellan -08 och -09? Hmmm....:va

Finns ingen anleding att använda då originalboxen går att programmera.
 
Tjena! Då var det dags att ge sig in i enduroträsket. Har sett att lelles säljer en hel del KTM kläder o annan utrustning. Är det någon som har tips på andra bra ÅF? Gör inget om de ligger utomlands (läs inom EU).

Mvh
 
Tjena! Då var det dags att ge sig in i enduroträsket. Har sett att lelles säljer en hel del KTM kläder o annan utrustning. Är det någon som har tips på andra bra ÅF? Gör inget om de ligger utomlands (läs inom EU).

Mvh

Vad är det du letar efter? Är du lite mer precis blir det lättare att vägleda.
 
Ny bliven ägare

Tjena,

Nu är man nybliven KTM 950 SM 06 ägare :tummenupp

Jag har försökt söka lite i denna tråd men hittar inte riktigt det jag vill. Det jag undrar om det är någon som har monterat BOS ljuddämpare och i såna fall har ni gått upp i munstyckes storlek eller bara höjt nålarna. Jag har läst i denna tråd att vissa har satt i 165 munstycke sen har jag pratat med en meck som sa att det borde räcka med att höja nålarna ett snäpp.

Min hoj har BOS dämparna monterade och jag tycker den kan vara lite tvekande när man smyger på lågt varv speciellt nu när det är kallt ute dock vet jag inte om det är något gjort med förgasarna.

//Jeppe
 
Ringde från verkstaden igår och nu var hojen klar. Haft den inne för bänkning. Får papper på kurvorna nästa vecka när jag hämtar den. Hade tydligen gått en hel del rundor på bänken men nu är allt ryck borta på låga varv och inga avgasknallar vid avslag på gasen. Valde att få den "optimerad" för gatkörning och inte max effekt vid högsta varv.. sällan man ligger på max varv i stan/pendling. Skönare att få bra drag på växlarna utan att behöva växla ner osv. Sura är att säsongen är typ över här uppe.. men ändå skönt att få det gjort och redo inför nästa säsong :D
Har testat lite andra hojar under säsongen men fasiken vad SuMon har bitit sig fast i mig. Hade ju "vant" mig vid rycket och så på låga varv så känns som den kommer bita sig fast ännumera nu när det är fixat :)
Återkommer...
 
Ringde från verkstaden igår och nu var hojen klar. Haft den inne för bänkning. Får papper på kurvorna nästa vecka när jag hämtar den. Hade tydligen gått en hel del rundor på bänken men nu är allt ryck borta på låga varv och inga avgasknallar vid avslag på gasen. Valde att få den "optimerad" för gatkörning och inte max effekt vid högsta varv.. sällan man ligger på max varv i stan/pendling. Skönare att få bra drag på växlarna utan att behöva växla ner osv. Sura är att säsongen är typ över här uppe.. men ändå skönt att få det gjort och redo inför nästa säsong :D
Har testat lite andra hojar under säsongen men fasiken vad SuMon har bitit sig fast i mig. Hade ju "vant" mig vid rycket och så på låga varv så känns som den kommer bita sig fast ännumera nu när det är fixat :)
Återkommer...

Var och hämtade SuMon idag trots dimma och -1 till +1C. :gnissla
All ryckighet är som bortblåst, fullt vrid strax efter 2.5krpm, inga avgasknallar.. den går som den borde köra direkt från fabrik. Känns som att man fick en ny hoj idag :yoparty
Men är ju vitt på backen på mornarna nu :mad:
Snart vår.. snart vår..
 
Jag kopplade in TuneECU och laddade in Akrapovic mappen samt tog bort EPC och O2-givarna. Monterade även 16t fram. Kändes som rätt stor skillnad (säkert en del placebo-effekt ;)), går helt klart mycket bättre i lägre hastigheter och ryckigheten är i stort sett borta. Helt klart värt kostnaden (~350kr för drev samt ~200kr för TuneECU kabeln)
 
Var och hämtade SuMon idag trots dimma och -1 till +1C. :gnissla
All ryckighet är som bortblåst, fullt vrid strax efter 2.5krpm, inga avgasknallar.. den går som den borde köra direkt från fabrik. Känns som att man fick en ny hoj idag :yoparty
Men är ju vitt på backen på mornarna nu :mad:
Snart vår.. snart vår..



Underbart! Vilken firma fick äran att ta hand om dig hoj?
När kommer den fina effekt kurvan upp?:)
 
Jag kopplade in TuneECU och laddade in Akrapovic mappen samt tog bort EPC och O2-givarna. Monterade även 16t fram. Kändes som rätt stor skillnad (säkert en del placebo-effekt ;)), går helt klart mycket bättre i lägre hastigheter och ryckigheten är i stort sett borta. Helt klart värt kostnaden (~350kr för drev samt ~200kr för TuneECU kabeln)

enkelt när man har insprutning ;)

Underbart! Vilken firma fick äran att ta hand om dig hoj?
När kommer den fina effekt kurvan upp?:)

Blev Alviks MC. Mycket folk/polare som pratar gott om dem och det verkar stämma mycket väl och lite till.
De hade kört en hel del rundor då det är förgasare.. så blir gammal hederlig skruvning :) Inge datatjafs här inte :tungan

Skämt å sido så syns det tydligt på kurvorna att den gick som en "spya" från fabrik. Var ju något man vant sig vid.. ryckigheten alltså. Gillar ju hojen så pass mycket att det blev en vana. Nu blev den som en ny hoj.. synd att det är höst/vinter nu bara..
Ska hitta nån scanner och fixa!
 
Last edited:
Jag är på jakt efter ett lite mindre styre till min 990smr än original.

FYI så gillar jag att brotta omkring hojen på diverse bandagar i högt tempo.

Har ni några tips? Gör inget om hojen tappar vikt heller....:tummenupp

//Klotgren
 
enkelt när man har insprutning ;)



Blev Alviks MC. Mycket folk/polare som pratar gott om dem och det verkar stämma mycket väl och lite till.
De hade kört en hel del rundor då det är förgasare.. så blir gammal hederlig skruvning :) Inge datatjafs här inte :tungan

Skämt å sido så syns det tydligt på kurvorna att den gick som en "spya" från fabrik. Var ju något man vant sig vid.. ryckigheten alltså. Gillar ju hojen så pass mycket att det blev en vana. Nu blev den som en ny hoj.. synd att det är höst/vinter nu bara..
Ska hitta nån scanner och fixa!

Trodde mest det var 990:i som hade problem med ryckighet? Jag har då aldrig märkt något med min 950:i. Luftskruven rätt in petad, rätt nålhöjder och rätt munstycken!
Kan inte tänka mej att du käna så hemskt mycket på att bänka hojen? Mer än att du fick bort "Ryckigheten"
 
Trodde mest det var 990:i som hade problem med ryckighet? Jag har då aldrig märkt något med min 950:i. Luftskruven rätt in petad, rätt nålhöjder och rätt munstycken!
Kan inte tänka mej att du käna så hemskt mycket på att bänka hojen? Mer än att du fick bort "Ryckigheten"

Var väl värt det för mig iaf.. Inte ordnat nån scanner än men hoppas bilden kommer med.. Tycker kurvorna talar sitt tydliga språk iaf. Sen får ju var och en tycka/tolka som de vill :-)
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1319880974.573944.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1319880974.573944.jpg
    251.8 KB · Visningar: 110
Var väl värt det för mig iaf.. Inte ordnat nån scanner än men hoppas bilden kommer med.. Tycker kurvorna talar sitt tydliga språk iaf. Sen får ju var och en tycka/tolka som de vill :-)

Precis bara du är nöjd så är det ju bra.. vad jag menade var att jag aldrig upplevt min som ryckig??

Jag gjorde dock en sista "modd" på min hoj, och det var att skruva in luft skruven ett halvt varv och fixa till luftburken, efter det gick den som en raket! jag menar jag behövde inte en bänkning för att få till den! Men som sagt är du nöjd så är det ju bara gött:tummenupp

Kurvorna ser ju väldigt bra ut.. som sagt på din hoj i alla fall!
 
Precis bara du är nöjd så är det ju bra.. vad jag menade var att jag aldrig upplevt min som ryckig??

Jag gjorde dock en sista "modd" på min hoj, och det var att skruva in luft skruven ett halvt varv och fixa till luftburken, efter det gick den som en raket! jag menar jag behövde inte en bänkning för att få till den! Men som sagt är du nöjd så är det ju bara gött:tummenupp

Kurvorna ser ju väldigt bra ut.. som sagt på din hoj i alla fall!

Ja huvudsaken man är nöjd själv eller hur :-)
Fick en påse med lite saker bortplockade.. Bla snorkeln till luftburken.
Men tråkiga är ju att man ställer undan den för vintern :'(
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top