KTM 790 Duke

Halloj, har planerat en lång tripp till sommaren med ett gäng polare. Vi ska åka och kolla motogp utanför Helsingfors :)

så till frågan, har någon tips på bra väskor till hojen? Vill helst ha sidoväskor men hittar inte jättemycket där ute..

Vad sägs om att uppdatera hur problemet med din hoj löstes så framtida med samma problem som googlar kan få ta del av lösningen?
 
Halloj, har planerat en lång tripp till sommaren med ett gäng polare. Vi ska åka och kolla motogp utanför Helsingfors :)

så till frågan, har någon tips på bra väskor till hojen? Vill helst ha sidoväskor men hittar inte jättemycket där ute..
Kolla in ktm powerparts, finns sido väskor, toppbox å tankväskor.. En hel del å välja på
 
Med den sk "akra-mappningen" inlagd, går hojen jämnare och bättre genom hela registret nu. Det enda som är gjort, är ett väldigt öppet slipon (men K&N-filter och öppnare luftburk är på gång). Kan rekommenderas om man öppnat upp systemet lite.
Vad menas med akramappningen. Görs det hos återförsäljaren?behövs powercomander eller hur funkar det. Har köpt ett slipon till min men undrar om det är så bra att köra utan db—killer eller går den för snålt då.
 
Vad menas med akramappningen. Görs det hos återförsäljaren?behövs powercomander eller hur funkar det. Har köpt ett slipon till min men undrar om det är så bra att köra utan db—killer eller går den för snålt då.
Det är en mapp som man får inlagd om man köper KTMs Akrapovic-helsystem. Den läggs in direkt i ECU:n, så inga extra grejer behövs. Fetar upp blandningen och passar hyfsat bra även med bara ett öppet slipon (utan dB-killer) iom att maskinen redan från början är snålt ställd.
 
Hittade ingen 890 tråd.
Är det någon som vet hur mycket akrapovic evolution line avgasystemet låter?
Får man köra med det på svenska banor eller väsnas det för mycket?
 
Hittade ingen 890 tråd.
Är det någon som vet hur mycket akrapovic evolution line avgasystemet låter?
Får man köra med det på svenska banor eller väsnas det för mycket?
Bad dom kolla/mäta lite extra sist när jag körde på en mindre bana och det var lite över gränsen så större bana där du kan vrida ur mer + känsligare omgivning=risk för hemfärd :-(
Tror det står 96db på specen o gränsen är väl 95 så...
 
Usch vad tråkigt, då avstår jag nog och sparar pengarna på hög istället ?
Helsystemet är ju riktigt trevligt annars, får väl bli akra slip on istället då.

Tack för svar!
 
**Hoppas tråden lever**

Införskaffade en Duke 790 2023 i helgen. Körde 390 tidigare och har inte slutat sakna den sedan sälj.

Stormförtjust i nya hojen men har ett ergonomiskt problem. Jag vill komma upp och sitta rakare i ryggen. Känner att jag får en mer aggressiv ställning än min tidigare 390. Kanske inte så märkligt då nya är större med större allt.

Nu till mina frågor:
  • Är jag ensam om att känna att jag vill upp lite?
  • Är det värt att skaffa styrhöjare?(med vinkel mot mig)
    • Vågar jag köra icke-märkes höjare om jag är noga med Loctite etc? (förstår att man får vara lite försiktigare på offroad-hojar)
    • Hur är kabelspelet på en 790 2023? (Är ok med att klippa lite kabelfästen för att öka spelet)
  • Har jag en ovanlig rygglängd till armlängd-ratio? O.o
 
Det är inte bara en vanesak? Jag tyckte att jag satt väldigt upprätt på min 790 men alla är olika. Jag är dessutom inte så lång 173cm.
 
Det är inte bara en vanesak? Jag tyckte att jag satt väldigt upprätt på min 790 men alla är olika. Jag är dessutom inte så lång 173cm.
Kände det inte riktigt vid provsittning. Men det var utan tight MC-jacka. Vanesak är det säkert, men vet inte om jag vill vänja mig vid det. Höjare med vinkel borde ju kunna lösa det. Det är inte många centimeter som saknas.

Är 177cm, med uppenbart korta armar :D
 
Nä, lägg ett par mil på den innan du går på med styrhöjare mm. Ingen aggressiv körställning på en 790.
 
Back
Top