KTM 790 Duke

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
KTM 790 Duke
Hämta ut en 790 för någon veckan sedan, men såg att den vill servas så kolla genom den fina pärmen man fick med men hittar ingen servicebok, följer det inte med någon sådan till dessa eller?

Årlig service vill lokala handlaren ha 4600spänn för, känner ni någon i Göteborgsområdet som kan konkurrera med detta smått vansinniga pris? :lol

Jag betalade 2500:- för min årsservice på ett toppenställe i Katrineholm :tummenupp

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 790 Duke och en Yamma
Akra-kopia-slipon beställt... :) köpte på mig värmehandtag också - beggade, men omonterade. Har redan hunnit byta bakdäck (efter 2/3 av säsongen). Hojen passar mig utmärkt för det jag använder den till. Saknar effekt ibland och kåpor, men å andra sidan är det en av de saker som gör att jag håller mig i skinnet (lite). Blir lätt huliganåka annars. Fick ju hojen till halva priset på en 890, så det är fint bara det.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kina-slipon av hög kvalitet. Märkligt hur snyggt och välarbetat det är och för bara en 700 spänn inkl frakt och moms mm. Låter riktigt bra och det verkar som om lambdasonden orkar reglera för det ökade luftflödet.
Värmehandtagen på plats och alla kraschpuckar och motorskydd, samt regskylthållare av mindre modell. Michelin Power GP baktill efter att redan kört slut på en baksula...

Bifogat

• 790.jpg
    790.jpg
    799.2 KB · Visningar: 35

Mjorich

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2015
Hoj
-
Jag närmar mig sluttampen på MC-kortet. Har i princip bara MT-07-erfarenhet. Har kollat länge på 790 Duke (fick utesluta 890 pga premien som för tidig åttiotalist i innerstan var grotesk) - gillar allt med den (emotionellt).

Är ganska defensivt lagd mentalt och kommer inte köra över min förmåga. Det jag funderar på mest är om den blir stånkig och jävlig i stadstempo och om det i så fall finns lösning på det i form av t ex mappning? Någon som kan både KTM- och Yamahahojarna och kan jämföra lite?

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag närmar mig sluttampen på MC-kortet. Har i princip bara MT-07-erfarenhet. Har kollat länge på 790 Duke (fick utesluta 890 pga premien som för tidig åttiotalist i innerstan var grotesk) - gillar allt med den (emotionellt).

Är ganska defensivt lagd mentalt och kommer inte köra över min förmåga. Det jag funderar på mest är om den blir stånkig och jävlig i stadstempo och om det i så fall finns lösning på det i form av t ex mappning? Någon som kan både KTM- och Yamahahojarna och kan jämföra lite?
Den har viss karaktär av supermoto och ska helst köras med ett mått av aggressivitet. Då kommer den bäst till sin rätt. Just i stan är det jobbigt att bara "fisa" fram och det blir ryck och ojämnt. Kan drevas ner och mappa om så den går fetare tex. Bäst är nog att provköra så fort det finns möjlighet...

Nyheter
Provkörning: Triumph Bonneville T120 – Lugnande Pulser.

I vardagens stress, kontors...

Kawasakis 2022 MX-modeller

Kawasaki har presenterat fe...

Delta i World Adventure Week

World Adventure Week äger r...

Service hos Lillemans MC

Efter de första hundra mile...

Bildsvep från Ducatis bandag på Karlskoga

90 sugna Ducatister på plat...

Brad Binder förlänger med KTM

KTM:s första MotoGP-racevin...

Jämförelsetest Indian FTR 1200 S, gammal mot ny