KTM 790 Duke

Raderad medlem 61114

Guest
Halloj, har planerat en lång tripp till sommaren med ett gäng polare. Vi ska åka och kolla motogp utanför Helsingfors :)

så till frågan, har någon tips på bra väskor till hojen? Vill helst ha sidoväskor men hittar inte jättemycket där ute..

Vad sägs om att uppdatera hur problemet med din hoj löstes så framtida med samma problem som googlar kan få ta del av lösningen?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Halloj, har planerat en lång tripp till sommaren med ett gäng polare. Vi ska åka och kolla motogp utanför Helsingfors :)

så till frågan, har någon tips på bra väskor till hojen? Vill helst ha sidoväskor men hittar inte jättemycket där ute..
Kolla in ktm powerparts, finns sido väskor, toppbox å tankväskor.. En hel del å välja på
 

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Med den sk "akra-mappningen" inlagd, går hojen jämnare och bättre genom hela registret nu. Det enda som är gjort, är ett väldigt öppet slipon (men K&N-filter och öppnare luftburk är på gång). Kan rekommenderas om man öppnat upp systemet lite.
Vad menas med akramappningen. Görs det hos återförsäljaren?behövs powercomander eller hur funkar det. Har köpt ett slipon till min men undrar om det är så bra att köra utan db—killer eller går den för snålt då.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad menas med akramappningen. Görs det hos återförsäljaren?behövs powercomander eller hur funkar det. Har köpt ett slipon till min men undrar om det är så bra att köra utan db—killer eller går den för snålt då.
Det är en mapp som man får inlagd om man köper KTMs Akrapovic-helsystem. Den läggs in direkt i ECU:n, så inga extra grejer behövs. Fetar upp blandningen och passar hyfsat bra även med bara ett öppet slipon (utan dB-killer) iom att maskinen redan från början är snålt ställd.
 

kozmos

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2017
Ort
Olofström
Hoj
KTM 890 DUKE R -22
Hittade ingen 890 tråd.
Är det någon som vet hur mycket akrapovic evolution line avgasystemet låter?
Får man köra med det på svenska banor eller väsnas det för mycket?
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Hittade ingen 890 tråd.
Är det någon som vet hur mycket akrapovic evolution line avgasystemet låter?
Får man köra med det på svenska banor eller väsnas det för mycket?
Bad dom kolla/mäta lite extra sist när jag körde på en mindre bana och det var lite över gränsen så större bana där du kan vrida ur mer + känsligare omgivning=risk för hemfärd :-(
Tror det står 96db på specen o gränsen är väl 95 så...
 

kozmos

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2017
Ort
Olofström
Hoj
KTM 890 DUKE R -22
Usch vad tråkigt, då avstår jag nog och sparar pengarna på hög istället ?
Helsystemet är ju riktigt trevligt annars, får väl bli akra slip on istället då.

Tack för svar!
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top