Ktm 690

e det nån som åkt nån längre sträcka med sin 690, isåfall hur långt har ni åkt?
e rätt sugen på att åka till stockholm med min, jag vet att det blir mycket tanka pauser och vila.

men finns det nån anledning till att inte åka med hojen? :confused:

Vad är det som ingår i verktygskitet? Jag köpte min hoj begagnad och det verkar långt ifrån så komplett som till min 950 Adventure.

e det nån som åkt nån längre sträcka med sin 690, isåfall hur långt har ni åkt?
e rätt sugen på att åka till stockholm med min, jag vet att det blir mycket tanka pauser och vila.

men finns det nån anledning till att inte åka med hojen? :confused:

Har kört ca 32 mil som mest men då har det nästan bara varit kurviga vägar. Att bränna 50 mil på motorvägen är inget jag skulle göra iaf.

Vad är det som ingår i verktygskitet? Jag köpte min hoj begagnad och det verkar långt ifrån så komplett som till min 950 Adventure.

Tång,bits, t-handtag för bitsen, tändstift avdragare, några fasta nycklar, nyckel för Att lossa bakaxelmutter, ringnyckel med öl-öppnare i ena änden. Sedan har jag nog glömt något :)

Last edited:
Hur bär man sig åt för att ställa in tiden på displayen? :va

Håller in både mode och set knappen samtidigt, sen ställer du in tiden med hjälp av de knapparna. sen när du är klar håller du in båda knapparna igen tills det slutar blinka :tummenupp

Är det endast SC Project som har enkeldämpare eller finns det fler tillverkare? Känns så ohemulsk korkat att ha dubbla ljuddämpare, som är stora som as dessutom, på en enstånka. :näsblod

Är det endast SC Project som har enkeldämpare eller finns det fler tillverkare? Känns så ohemulsk korkat att ha dubbla ljuddämpare, som är stora som as dessutom, på en enstånka. :näsblod

Lågt ljud med bibehållen eller mer effekt är inte fel :tummenupp
Något högre vikt med två i titan jämfört med en i titan men klart lättare än två original tar man lätt.

Lågt ljud med bibehållen eller mer effekt är inte fel :tummenupp
Något högre vikt med två i titan jämfört med en i titan men klart lättare än två original tar man lätt.

Att man har två ljuddämpare på en twin kan jag gå med på men varför sätter man det på en enstånka? Det är ju bara onödigt.

..och fult är det dessutom. :rolleyes:

Att man har två ljuddämpare på en twin kan jag gå med på men varför sätter man det på en enstånka? Det är ju bara onödigt.

..och fult är det dessutom. :rolleyes:

Igen.
Lågt ljud med bibehållen eller mer effekt är inte fel

Design är upp till var och en såklart men JAG tycker det är gõrfrekkt med dubbla pipor.

Varför skulle det vara sån skillnad mot en stånka och en twin :va
Bör, med samma resonemang, en radfyra ha fyra burkar?

Vad kör ni för fjädringsinställningar för lite halvaktiv körning? Kollade i servicemanualen efter inställningar och hittade allt utom förspänningen bak.

Några tips? :)

[edit] Jag upplever att hojen "ålar" sig lite vid nedlägg och det borde väl vara pga lite för lös förspänning bak?

Last edited:
Vad kör ni för fjädringsinställningar för lite halvaktiv körning? Kollade i servicemanualen efter inställningar och hittade allt utom förspänningen bak.

Några tips? :)

[edit] Jag upplever att hojen "ålar" sig lite vid nedlägg och det borde väl vara pga lite för lös förspänning bak?

Under sadeln sitter en liten klisterlapp med "snabb information" om hur du ställer både kompression & retur. Det är tre olika inställningar för comfort, sport & racing har jag för mig...

SkyRex, har du hunnit köra nåt sen modifieringarna ?
Delge oss gärna dina första intryck...

Hej. Avgaset har inte kommit från Bikeshop :va Avbokade det nu då det råder komplett förvirring med oräkra svar och 5v försenat nu än vad som lovades.

Tror jag moddar org dämparen lite ;)

Hojen har nu även drevats ned och går riktigt rent och gott i kombo med luftfiltret och locket borta på burken. Grym respons och inte alls ryckig på låga varv som tidigare. Hojen gör ändå minst 183km/h och tror det blir 2 kugg upp bak med för mer wheelievänligt på 3an :tummenupp

Håller på o lär mig paypal :huvet så jag kan få iväg en beställning på Tuneboy :yoparty Sedan kan det moddas luftburk rejält och i kombo med moddat avgas så ska det nog flytta på sig ;)

Läser en hel del om Tuneboy samt moddning och verkar som att öppna luftburken ger betydligt mer än byta avgas. Mycket billigare oxå. Behöver ju en tuneboy, PC eller annat för att öka såsen bara.

Mvh

Någon som har erfarenhet från bankörning med sin 690 och hur hårda de är med bullerkravet. Brukar ni klara bullerkravet? Jag ska nämligen på BKK med SMC i slutet av maj och är lagom sugen på att montera tillbaka originalsystemet. Jag har ingen aning om exakt hur mycket den låter nu men det känns som om det är i överkant trots DB-killer. Jag har ett helsystem från SC-Project. Någon som har kört med SMC tidigare med slip-on alt helsystem och fått synpunkter på bullret eller har ni klarat er bra?

Det går inte bra, körde på tuvängen i helg och fick svart flagg. (104db enl. db mätare)

Har acra utan Db-killer.

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...