Ktm 690

Har tänkt ta bort skjutshandtagen på min 690, har några ideer på hur jag ska täcka hålen men kanske finns det någon med bättre ideer här?
 
Det är ju hål i plasten standard och kostar betydligt mer än några hundra... Typ 4000 för orginal. Inget fel på dom jag har det är bara hålen jag vill täcka.
 
Sitter och väljer mellan Husa 650 och 690 smc.. 07-08or. Sjukt svårt att bestämma mej. Husan verkar så sjukt kul, men ändå mer pill o mek. Jag har ju kört en 625 innan. Kommer mest smiska små landsvägar och leka bakhjul med den..

Nu har jag en av varje med akra helsystem inom 15mil och pengarna i fickan.Vad tycker ni jag ska ta och varför?


Issue

Edit, en sak till. En av dom är en demohoj. Ska man akta sej för sånt eller är det bara köra?
 
Last edited:
Demo hoj = totalt vårdslöst körd,akta dig för den.
Nä skämt åt sido tycker inte du bör oroa dig för en demo hoj,den är säker servad och genomgången en extra gång.
Du har garanti oavsett ditt val på demo hoj eller privat köp om det är nyare hoj och garanti tid kvar.
 
Demo hoj = totalt vårdslöst körd,akta dig för den.
Nä skämt åt sido tycker inte du bör oroa dig för en demo hoj,den är säker servad och genomgången en extra gång.
Du har garanti oavsett ditt val på demo hoj eller privat köp om det är nyare hoj och garanti tid kvar.

Ok låter ju bra. Dock såg jag nu att det va en smR.. :/
Får väl leta vidare. Ingen som har nån åsikt ang. hojvalet?
 
vad är det för fel på en 690 smr då?
Jag köpte min 690 SM för att den inte kräver mkt underhåll
och att den är Mkt billigare i inköp än en smc, dessutom har den mindre luftmotsånd pga näbben/lampan.

Jag är även en av få som tycker SM'n är fan så mkt snyggare än smc'n! :)
 
Last edited:
vad är det för fel på en 690 smr då?
Jag köpte min 690 SM för att den inte kräver mkt underhåll
och att den är Mkt billigare i inköp än en smc, dessutom har den mindre luftmotsånd pga näbben/lampan.

Jag är även en av få som tycker SM'n är fan så mkt snyggare än smc'n! :)

SMC tilltalar mej mer. Ser mindre och smidigare ut. Snyggare med.
 
vad är det för fel på en 690 smr då?
Jag köpte min 690 SM för att den inte kräver mkt underhåll
och att den är Mkt billigare i inköp än en smc, dessutom har den mindre luftmotsånd pga näbben/lampan.

Jag är även en av få som tycker SM'n är fan så mkt snyggare än smc'n! :)

Smaken är som baken :hihi
Tur den är olika.
KTM 690 SM blir snyggare med andra blås som inte är lika snett monterade som orginal.Men anknäbben kvarstår och skulle behöva lite pimp my ride.

Föredrar SMC annars med.
 
Det är ju hål i plasten standard och kostar betydligt mer än några hundra... Typ 4000 för orginal. Inget fel på dom jag har det är bara hålen jag vill täcka.

OK, jag visste inte det, på Enduron är det inga hål orginal, jag fick borra upp dem när jag satte på handtagen. Kolla om endurons passar.
En sats med all plast till en Enduro (orginal) går ca 1500 kr, den du söker kostar 641 kr (lite dyrare än vad jag trodde) på Lelles art nr 7650801300004
 
OK, jag visste inte det, på Enduron är det inga hål orginal, jag fick borra upp dem när jag satte på handtagen. Kolla om endurons passar.
En sats med all plast till en Enduro (orginal) går ca 1500 kr, den du söker kostar 641 kr (lite dyrare än vad jag trodde) på Lelles art nr 7650801300004

Håll lite koll på att 690SM / 690SMR / 690SM Prestige och 690 Duke endast har motorn gemensam med 690SMC / 690E och 690E-R. Finns inte en plastbit som är samma.
 
Någon som vet diametern på och måtten mellan hålen där fästet till blinkers och skylthållaren skruvas fast?
Jag, eller jag tänkte ta hjälp med att bygga en egen skylthållaren men ingetgören ifråga vill ha lite mått och så... :)
 
Har tänkt ta bort skjutshandtagen på min 690, har några ideer på hur jag ska täcka hålen men kanske finns det någon med bättre ideer här?

Vad jag gjorde var att köpa ett klisterark i rätt färg. Fins lite tunnare (=billigare) i hobbyaffärerna eller så köper du lite bakgrundsplast (klisterark) för cross (=dyrare) men är tjockare och håller bättre. Jag klippte ut en trekant till varje hål och det synns knappt.

Någon som vet diametern på och måtten mellan hålen där fästet till blinkers och skylthållaren skruvas fast?
Jag, eller jag tänkte ta hjälp med att bygga en egen skylthållaren men ingetgören ifråga vill ha lite mått och så... :)

Ingen aning om måtten, men jag skruvade helt sonika bort gamla nummerplåtsbläffan och tog sedan en pappbit och klippte till som mall och vek , trixade och mätte lite (både på "gamla" hållaren och även mot hålen) tills jag tyckte det såg OK ut och sen sågade jag och borrade enligt mallen.

/Jocke
 
Last edited:
Fugges lösning var intressant, jag vill dock inte göra nya hål för blinkers(om du ens gjort det?).

Jeric72, jo det blir nog en sån lösning för mig med. Kan du inte lägga upp lite bilder? :)
 
Drog in dem mellan plasten&lyset, syns om man letar efter dom men inget man lägger märke till.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top