Ktm 690

Lelles säljer nya 690sm för 54900!

Svårt att sälja beggad nu när dom dumpar priset så. Vad låg den på i nypris?
 
82500 har ja för mig de va...fan vilka tradiga jävlar..ja passa på om nån har cashen..de e väl tyvärr så i dessa tider att alla måste dumpa priserna
 
82500 har ja för mig de va...fan vilka tradiga jävlar..ja passa på om nån har cashen..de e väl tyvärr så i dessa tider att alla måste dumpa priserna

Japp tyvärr då det för lite ont med sig för de som vill bli av med sina beg hojar.
Och snart vänder priserna,då handlarna handlar med euro så kommer priserna troligen få justeras uppåt,pga vår svaga krona oxå :gnissla
 
Japp tyvärr då det för lite ont med sig för de som vill bli av med sina beg hojar.
Och snart vänder priserna,då handlarna handlar med euro så kommer priserna troligen få justeras uppåt,pga vår svaga krona oxå :gnissla

ktm-annons-feb-09.jpg


Jisses, vilka idioter!

Jag sålde min för 52 000, hade ioför sig bara gått 98 mil men det är 31 900 kr i ren förlust. 300 kr milen... Fan vad lack jag blir när dom dumpar priserna på det viset. Handlarna kommer i kläm när ktm gör som dom gjorde i och med att dom släppte smc'n så blev den vanliga sm lite kallare.

Sen är det ju inte unikt med pissiga andrahandsvärden i dessa tider,...
Den bästa affären görs i dåliga tider, så är det alltid men det får ju finnas gränser.
 
Vet någon vad det är för hjulaxeldiametrar fram och bak på en KTM 690 SM?
 
Vet någon vad det är för hjulaxeldiametrar fram och bak på en KTM 690 SM?

Fram är det 26mm och bak gissar jag på ca 25mm.
Testade nämligen att montera husahjul (alltså samma som smr) på min och fram gick det fint men bak är 690ns axel mkt större. Husan har 20mm axel. Dock mätte jag den aldrig.
 
Last edited:
Tål växellådan på duken fullgasväxlingar? typ hålla stumt och bara peta i växlarna som man gör på litermopparna
 
Är det flera som gjort något åt andningen på sin SM. Har sett lösningen att bli vän med konborren och gå lös på luftburkens sidor. Detta känns dock som en något oåterkallelig lösning. Snorkelns innermått är ju ingen höjdare så jag tänkte börja med att operera bort den men den sitter ju rätt bra den med verkar det som. Hur mycket skillnad gör det i effekt (upplevd menar jag, verkar inte finnas så mycket bänksiffror att tala om) och vad händer med ljudvolymen (för mig som inte gillar att skapa osämja i bostadsområdet och mer än gärna besöker en banåkning gör det inget om det inte blir alltför ljudligt).
 
Om inte jag var begränsad av reglementet i 690-cupen skulle jag nog ta bort hela skiten och se om man får på ett filter direkt på insuget.
Har beställt ett K&N men det är ju fan inte där begränsningen sitter utan i det lilla jäkla sugröret i bakkant på burken.


Apropå filter...
Kolla här. Strax över mitten, under bilden där jag blir klämd på armen :)
 
Last edited:
Jocke!

Hur är det med reglementet för cupen nu? Får man åka med vilken 690 man vill eller? Står ju inget annat här... http://www.readytorace.se/faq/31-ktm-690-supermono-cup/46-tekniska-foerutsaettningar-reglemente-foer-cupen

Första meningen säger:
Motorcykeln skall vara en ny eller begagnad KTM 690, av valfrif modell, från början importerad via en auktoriserad återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland eller Litauen.

Det du frågar efter är markerat med fet stil :tummenupp
690SM, 690SMR, 690SM Prestige, 690 Duke, 690SMC, 690Enduro, 690EnduroR är okej.
 
Jocke!

Hur är det med reglementet för cupen nu? Får man åka med vilken 690 man vill eller? [/URL]

Motorcykeln skall vara en ny eller begagnad KTM 690, av valfri modell :) från början importerad via en auktoriserad återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland eller Litauen.
 
Last edited:
Ja, jo, jag kan läsa! :arsele :D

Eftersom det tidigare bara var tillåtet med 690sm så undrade jag om det var ändrat efter som det stod som det stod.

Skulle va kul å brottas med dig muppo iförda tighta kläder.... :D
 
En snygg bild på en KTM 690 Duke som kommer att användas av Plan Bee (Den finska stuntgruppen).



Hög "villha"-faktor på den :D
Man kanske skulle ta och byta sin Aprilia Tuono mot en Duke..?
 
Ja, jo, jag kan läsa! :arsele :D

Eftersom det tidigare bara var tillåtet med 690sm så undrade jag om det var ändrat efter som det stod som det stod.

Skulle va kul å brottas med dig muppo iförda tighta kläder.... :D

Du är fantastiskt välkommen :krama
Skaffa småhjul (låna av mig) och var med och kör med husan :tummenupp
 
Om inte jag var begränsad av reglementet i 690-cupen skulle jag nog ta bort hela skiten och se om man får på ett filter direkt på insuget.
Har beställt ett K&N men det är ju fan inte där begränsningen sitter utan i det lilla jäkla sugröret i bakkant på burken.


Apropå filter...
Kolla här. Strax över mitten, under bilden där jag blir klämd på armen :)

Jo jag läste det där på fb om att du opererat bort hela filtret, men det känns nästan lite väl våghalsigt :) i alla fall om man vill åka mer än några varv på banan utan att få "grus i maskineriet" så att säga.

Ska försöka kolla hur mycket det gör med snorkel av. Antar att ingen egentligen mätt upp skillnaden men det borde ju gå att "känna" av suget om man varvar lite lagom med sadeln av och en liten snurra/vimpel vid insuget. Ska ju tydligen gå riktigt risigt med handskar som täcker över hålet i alla fall, det var någon som provade det i ett tidigare inlägg...

Det där med ett typ konfilter drirekt på insuget borde fungera alldeles utmärkt, om det nu varit tillåtet, ser ju ut att finnas rätt rba med plats där boxen sitter idag! Kanske man skulle provat istället för K&N-filter :tummenupp
 
Någon som använder quickshifter på sin 690? + och - om man enbart kör gata?
 
Någon som använder quickshifter på sin 690? + och - om man enbart kör gata?

För gatbruk -> lägg pengarna på annat skoj typ soppa och däck :mattias
För rejs -> inte dumt alls. I 690-cupen förbjudet om det inte dykt upp i PowerParts utan att jag märkt det (till de större finns det iofs).
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top