Ktm 690

:yoparty Ja då har man motorras på en ny -07 inte illa :yoparty men det som är bra med nya hojar är ju garatin :tummenupp får en helt ny motor från KTM :tummenupp

Nån annan som har motor rassel ??
 
motorras??

JAg har en 690, har kört snart 100 mil inget ras än men jag har ganska kraftigt "klonk" ljud vid gas påslag samt avslag samt att jag har fått "gashäng"
stängde av hojen sen blev det bra. halvkul men märkligt.
En annan grej som hänt är, att ibland när man startar den så går den upp i varv, 3-4000 rpm, lite väl hög tomgång va??
 
Har nu läst igenom hela tråden, och upptäcker till min förvåning att ingen har gjort något åt vare sig lastbils-piporna eller hacke-hackspett-fronten.

Jag funderar lite smått på att skaffa mig en 690, men då hade jag genast byggt ett nytt avgassystem i stil med de som sitter på Baja-modellen, rensat upp bakpartiet från den nedstickande bakskärmen och skjutshandtagen, satt på en normal frontmask a'la exc och en normal sm-framskärm.

Skulle inte ens kunna med att åka runt på hojen utan att åtgärda ovanstående.

Det är säkert en bra hoj, men original ser den för bedrövlig ut.
 

Bifogat

  • KTM-690-Baja.jpg
    KTM-690-Baja.jpg
    109.1 KB · Visningar: 278
Hittade denna photoshopade bild. Här börjar de likna nåt.

Bort med handtagen där bak, dra om rören till piporna "normalt" och en annan frontmask (t.ex. exc:ns).
 

Bifogat

  • 690SMC.jpg
    690SMC.jpg
    118.8 KB · Visningar: 411
Vev axel lagren hade gått på maskinen efter 350 mil :va nu är min motor på väg till fabriken för felsökning .. motorn började låta illa så det var bara lämna in den. kommer få en helt ny maskin till hojen :yoparty

när? var? HUR? :P

om du inte förstod så var HUR den viktiga frågan :P

Det där klonk ljudet kan vara värt att kollla upp. utnytja garantin :tummenupp

JAg har en 690, har kört snart 100 mil inget ras än men jag har ganska kraftigt "klonk" ljud vid gas påslag samt avslag samt att jag har fått "gashäng"
stängde av hojen sen blev det bra. halvkul men märkligt.
En annan grej som hänt är, att ibland när man startar den så går den upp i varv, 3-4000 rpm, lite väl hög tomgång va??
 
Last edited:
Hittade denna photoshopade bild. Här börjar de likna nåt.

Bort med handtagen där bak, dra om rören till piporna "normalt" och en annan frontmask (t.ex. exc:ns).

Tänkte faktiskt på samma sak, moddas det ingenting?
Är det någon som har fått lite tryck i bitarna med map och helsystem osv?

Hojen på bilden var najs!
 
Tänkte faktiskt på samma sak, moddas det ingenting?
Är det någon som har fått lite tryck i bitarna med map och helsystem osv?

Hojen på bilden var najs!

Stefan K som rejsar i SoS lär väl ha rätt bra tryck eftersom han låg fyra totalt inför senaste rejset.

Bilden har redan visats i dne här tråden om nån tycker sig känna igen den ;)
 

Bifogat

  • Stefan 37.JPG
    Stefan 37.JPG
    96.5 KB · Visningar: 489
Har nu läst igenom hela tråden, och upptäcker till min förvåning att ingen har gjort något åt vare sig lastbils-piporna eller hacke-hackspett-fronten.

Jag funderar lite smått på att skaffa mig en 690, men då hade jag genast byggt ett nytt avgassystem i stil med de som sitter på Baja-modellen, rensat upp bakpartiet från den nedstickande bakskärmen och skjutshandtagen, satt på en normal frontmask a'la exc och en normal sm-framskärm.

Skulle inte ens kunna med att åka runt på hojen utan att åtgärda ovanstående.

Det är säkert en bra hoj, men original ser den för bedrövlig ut.

fick kortet igår så idag ska jag påbörja moddandet, första grejerna som ska fixas är restriktionerna på 2-3 växlarna och skylten ska flyttas in om jag hittar en smidig lösning. sen ska alla kåpor bytas till helsvarta vilket bör göra anknäbben lite mer diskret. senare projekt är handskydd och kanske en ny framlampa (tveksamt) och självklart ska akrat på när det levereras
 
Tjena,

Akropovic piporna är på om en liten stund :yoparty, 2:a & 3:e växelns strypning är snart borta och jag har beställt ny nummerplåtshållare som jag har postat bilder på tidigare i tråden. Då blir rumpan klart mycket snyggare.

Jag får återkomma hur 690 går efter piporna och mappningen är gjord.
 
fick kortet igår så idag ska jag påbörja moddandet, första grejerna som ska fixas är restriktionerna på 2-3 växlarna och skylten ska flyttas in om jag hittar en smidig lösning. sen ska alla kåpor bytas till helsvarta vilket bör göra anknäbben lite mer diskret. senare projekt är handskydd och kanske en ny framlampa (tveksamt) och självklart ska akrat på när det levereras

Grattis till ditt KK.

Vad är det för strypning på 2: och 3:an då?
 
jag hämtade min svarta skönhet igår..:yoparty jag är kär på nytt...:D nu ska jag ut och skruva krasch puckar
 
Väntar in mitt rör, har beställt devil (helsystem), borde komma snart.. blir nog fintfint
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top