Ktm 690

Grattis till ditt KK.

Vad är det för strypning på 2: och 3:an då?

tackar. det är någon sladd om känner av ifall hojen ligger i 2an eller 3an och då stryper trotteln så hur snabbt man än drar så blir det en fördröjning i insprutningen. kan säga att det gjorde inte mycket skillnad på sig (iaf inte på en strypt hoj) efter att sladdarna försvann. bilder på hojen i svart skrud kommer kanske senare om jag orkar :)


schnyggt :) ser ut att ha samma dragning som akrat :)
 
Last edited:
1754_z.jpg

VAAAAAAAR köpte du dom?:tummenupp
Vad fick du ge för dom?
 
Last edited:
tackar. det är någon sladd om känner av ifall hojen ligger i 2an eller 3an och då stryper trotteln så hur snabbt man än drar så blir det en fördröjning i insprutningen. kan säga att det gjorde inte mycket skillnad på sig (iaf inte på en strypt hoj) efter att sladdarna försvann. bilder på hojen i svart skrud kommer kanske senare om jag orkar :)

men din ligger på 25 Kw va??? själv så har jag slängt på barkbusters Dom dyraste KTM och fan vad det lyfte hojen, dom går jävligt bra ihop med näbben...:tuttar
 
men din ligger på 25 Kw va??? själv så har jag slängt på barkbusters Dom dyraste KTM och fan vad det lyfte hojen, dom går jävligt bra ihop med näbben...:tuttar

japp, jag antar att man känner skillnaden på en ostrypt hoj :) jag har också planerat ett barkbustersinköp tror det kommer se jäkligt bra ut, fast just nu är jag på jakt efter någon rolig plåt att bocka till en reggplåtshållare :)

bilder på hojen som den står nu:
 

Bifogat

  • DSC001732.jpg
    DSC001732.jpg
    101.3 KB · Visningar: 294
  • DSC001752.jpg
    DSC001752.jpg
    108.4 KB · Visningar: 255
  • DSC001762.jpg
    DSC001762.jpg
    107.1 KB · Visningar: 283
  • DSC001772.jpg
    DSC001772.jpg
    106.2 KB · Visningar: 274
japp, jag antar att man känner skillnaden på en ostrypt hoj :) jag har också planerat ett barkbustersinköp tror det kommer se jäkligt bra ut, fast just nu är jag på jakt efter någon rolig plåt att bocka till en reggplåtshållare :)

bilder på hojen som den står nu:


Riktigt fet!!
Fan den ser så jävla arg ut :tummenupp :tummenupp
Tung Hoj, grattis:yoparty
 
japp, jag antar att man känner skillnaden på en ostrypt hoj :) jag har också planerat ett barkbustersinköp tror det kommer se jäkligt bra ut, fast just nu är jag på jakt efter någon rolig plåt att bocka till en reggplåtshållare :)

bilder på hojen som den står nu:

Nice!

Jag körde en 690 med 950 supermoto pipor!!!!! Jävlar vilken skillnad!!:yoparty
 
Fått hem mina wings nos pipor i veckan! Är riktigt nöjd med både utseendet och ljudet med dom, fick med två olika insatser bra till besiktningsdags. Ska in på måndag med den och mappa den och montera på lite annat godis!
 

Bifogat

  • DSC000081.JPG
    DSC000081.JPG
    107.4 KB · Visningar: 360
  • DSC000071.JPG
    DSC000071.JPG
    120.3 KB · Visningar: 483
Fått hem mina wings nos pipor i veckan! Är riktigt nöjd med både utseendet och ljudet med dom, fick med två olika insatser bra till besiktningsdags. Ska in på måndag med den och mappa den och montera på lite annat godis!

Riktigt snygg för att va en 690:tummenupp
 
Devil-systemet äger jämfört med dem andra. Ser ut att sitta mkt bättre, tightare in på hojen. Dem andra systemen vinklas ju upp först efter halva svingen, ser myko ut tycker jag.

Hade jag en 690 skulle jag modda enligt följande:

Helsvart 690, baken helt rensad, kapa kylarvingarna så dem täcker kylaren, men inte spretar ut framför, svarttonat glas på baklyset med röda ioder, diodblinkers bak utan "arm" direkt på plasten, diodblinkers fram, kraschpuckar, barkbusters, framlyse och framstänka från årets 640, xenonkonverterat och ett Devil-system.
För flänsmans skull kan man sätta fast regskylten med kardborre, istället för en reflex kan man ha reflextejp på kanten av skylten och ev en vit diod som belysning.

Skulle kunna vara en kandidat till nästa år för min del, eller en SD 990 R eller en Speed Triple så jävla velig. Sugen på ngt mer "bara vrida om nyckeln o köra" typ av hoj.
 
Last edited:
Nu har jag kört med Akropovic piporna + ommappningen i 2 dagar och ca 25 mil, vilken skillnad det är mot original. När man gaser, släpper gasen och gasar igen blir det nu inget ryck längre. Nu går motorn som den ska, plus att man hör att den är igång nu. Synd bara att det tog 4,5 månad innan Akrorna var monterade från att man beställde dem :mad: .
 
Last edited:
Nu har jag kört med Akropovic piporna + ommappningen i 2 dagar och ca 25 mil, vilken skillnad det är mot original. När man gaser, släpper gasen och gasar igen blir det nu inget ryck längre. Nu går motorn som den ska, plus att man hör att den är igång nu. Synd bara att det tog 4,5 månad innan Akrorna var monterade från att man beställde dem :mad: .

fan vad skönt, hoppas min reagerar på samma sätt, stör mig rätt så mycket på "på/av" effekten på de lägre växlarna :(

Riktigt fet!!
Fan den ser så jävla arg ut :tummenupp :tummenupp
Tung Hoj, grattis:yoparty

tackar :) förhoppningsvis blir det bättre när resten av godiset kommer på :)
 
Last edited:
Modda om rören på KTM 690

Jag kanske e en av de få som gillar utseendet på Standard systemet på KTm 690. dvs jag gillar lastbils rören som finns men däremot vill jag att det ska låta mer. Jag har en plan men e lit e osäker. jag vill öppna upp standard dämparna som sitter på just nu o rensa bort allt skräp. katalysatorn och allt annat. Blir effekten sämre, och kommer den låta mer???
 
Jag kanske e en av de få som gillar utseendet på Standard systemet på KTm 690. dvs jag gillar lastbils rören som finns men däremot vill jag att det ska låta mer. Jag har en plan men e lit e osäker. jag vill öppna upp standard dämparna som sitter på just nu o rensa bort allt skräp. katalysatorn och allt annat. Blir effekten sämre, och kommer den låta mer???

Effekten bör bli bättre (efter ommappning) och ljudet kommer definitit bli högre.

Men då har du ju inga "besiktningspipor" kvar.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top