Ktm 690???

Gnutten skrev:
2532485 Ok blev lite konstig förklaring! Det jag menar är att FMX650 är riktigt tråkig "har provkört den" och borde inte ens kallas gatmotard då den är t.o.m tråkigare än XT660x.

:hihi ok...den ser iofs inte ens rolig ut. 690:n ser ju rolig ut...till utseendet :tungan

skulle gärna se en 660 av ny modell med den motorn. DET hade varit nåt :yoparty

Mr_Mike skrev:
2532535 Fy FAN så groteskt ful....

varför har de böjt ner avgasröret under svingens nivå... hela hojen ser ju ut som kom och hjälp mig....

Har också hört lite rykten om att de ska sluta med några modeller ur LC4:ans program vilka vet jag inte kanske 625 och 640 och även 660 men som sagt bara rykten...

///Micke

690:n ska ersätta åtminstone 640:n
660 kommer inte att tillverkas -07 men om där kommer en annan ersättare
till den eller om de bara ska vara 690:n vet nog ingen. än

Den nya 690, ska enligt uppgifter jag hört ha ett väldigt maffigt ljud, med vad spelar det för roll när den ser ut som skit, eller mindre... nä fan, jag finner inget vackert med den.

Då 660 utgår, så blir det troligen byte till ny 525 för min del:yoparty , vilket jag ser fram emot om det nu blir så:tummenupp

Hoppas det kommer en snyggare version av 660ian.

Kommer ju absolut INTE byta XRen mot en sådan där avskyvärd sak.

Motorn ser ju ut att ha intressanta prestanda, men va f-n, det hjälper inte om resten är skit...
:tummenner :tummenner :tummenner

Ersätter den där egentligen 640 eller 660? Om det är 640 som den ska ersätta, kommer det någon version som motsvarar 660?

Hur är det med vikten? Har det kommit ut någon information om hur mycket den ska väga? Blir chassit lite mer snabbstyrt än 660 så vore det ju av godo, över 100 var ju 660 ganska trögstyrd. Frambromsen får ju gärna också ha framförallt lite mer bett än vad 660:n har.

Kort sagt: blir den lättare, mer snabbstyrd och får bättre broms än 660:n är det väl bara att lägga handpenning och börja räkna ned till våren!

fixat den :tummenupp

Bifogat

• Bläää2.jpg
    Bläää2.jpg
    46.4 KB · Visningar: 163
Kollade på bilderna på 690 på uperbike.
Måste säga att efter att ha kollat på den några gånger. Så blir den faktiskt fulare för varje gång......

Jag tycker att den är grymt snygg! Funderar starkt på att köpa!

ozeo skrev:
2556760 fixat den :tummenupp

Mycket bättre :tummenupp
men gillar fortfarande inte avgaspuffarna.
Ett kort under magen som en streetfighter hade ju varit coolare. och dånat lite lagom mycket :hihi

ozeo skrev:
2556760 fixat den :tummenupp

quotar mig själv från en annan tråd.

"Undra hur länge den första som köper 690 vänta innan han börjar modda.

690 blir snygg om man byter ut lyktan till en 660 lykta. Fixar dubbla pipor från en 660 (med samma lutning som på 660) och skippar underliggande rör. sen kapar man regplåthållaren. Sen smacka på en 660 framstänka.

Sen ser den ut som en uppdaterad 660 :D

Resterande delar som blivit avplockade kan man slänga i nilen"

Du har gjorde precis det jag tänkte :tummenupp

Frågan är bara VARFÖR ska vi som köper en NY dyr hoj behöva lägga ut ytterligare 10 000 kr på att få denn att se ut som en hoj??

Va f-n hade de rökt på när de skapade den där skapelsen?? :va

PutteLiten skrev:
2563543 Frågan är bara VARFÖR ska vi som köper en NY dyr hoj behöva lägga ut ytterligare 10 000 kr på att få denn att se ut som en hoj??

Va f-n hade de rökt på när de skapade den där skapelsen?? :va

Ne jag fattar inte det jag heller :huvet

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger