Ktm 690???

Tror faktiskt att BMW kommer sälja fler hojar än KTM om det är just 690 modellen som gäller!

Gnutten skrev:
2530055 Tror faktiskt att BMW kommer sälja fler hojar än KTM om det är just 690 modellen som gäller!
la in denna snabb shoppning i bmw tåden.
vart lite cool, går lätt o fixa till sådär :tummenupp

Bifogat

• BMW-G650motardmoddad.jpg
    BMW-G650motardmoddad.jpg
    50.6 KB · Visningar: 146
dewil skrev:
2530225 luftburken?

Nej det där är tanken, tanklocket sitter på högersida under kanten på sadeln. BMW ha satt tanken under sadeln precis som på sin gamla Scarver.

Det som ni tror är tanken, är faktiskt luftburken och lite dekorations plast.

Kurben skrev:
2530258 Nej det där är tanken, tanklocket sitter på högersida under kanten på sadeln. BMW ha satt tanken under sadeln precis som på sin gamla Scarver.

Det som ni tror är tanken, är faktiskt luftburken och lite dekorations plast.
Fan va du kan saker.:arsele

Tycker att den växer för varje gång jag ser den... på vissa bilder börjar den nästan se ut som en motorcykel. Ska bli kul att se den i verkligheten, när kommer den till handlarna?

Den lär ju inte bli någon hit hos dom som använder en motard som den ska användas, lär väl snarare bli dom som kör duke och sånt där bmwtjafs som köper den.

690n är nog bland det fulaste jag sett på 2 hjul.. Nästan så den ger xjell en match!! Dock får jag kännslan att 690 ska ersätta 640 och inte 625/660 ja man får hoppas ialla fall!!

SVooSh skrev:
2530356 Tycker att den växer för varje gång jag ser den... på vissa bilder börjar den nästan se ut som en motorcykel. Ska bli kul att se den i verkligheten, när kommer den till handlarna?

Den lär ju inte bli någon hit hos dom som använder en motard som den ska användas, lär väl snarare bli dom som kör duke och sånt där bmwtjafs som köper den.

Håller med, tror bara den är lite svår att vänja sig vid. Tror att den kommer kännas annorlunda "live". Och som du säger tror jag mer att den kommer sälja bland Duke-FMX-anhängare. Den ser lite för klumpig ut för min smak iaf.

Kurben skrev:
2530182 Verkar dumt att göra hål i tanken så där!.. :tungan
de är dekorationshål :rolleyes:
sen kanske de e skyddsplast..jobbigt o byta tank varje gång man går omkull :rolleyes:

peteR1000 skrev:
2530543 Håller med, tror bara den är lite svår att vänja sig vid. Tror att den kommer kännas annorlunda "live". Och som du säger tror jag mer att den kommer sälja bland Duke-FMX-anhängare. Den ser lite för klumpig ut för min smak iaf.

Skulle förvåna mig mkt och den blir lika klumpig som FMX650 för den suger socka!

NisseNutz skrev:
2530941 Det var det bästa liknelsen jag hört :whip

Det är ju klassiskt på BMW. De gör precis som USA - tvärt emot vad alla andra gör :tungan
Då borde man kunna räkna in SAAB i det gänget också?:näsblod

hehe lite delade meningar här :) det jag tycker saab missar på sina turbo bilar och sina andra sportmodeller är att det är framhjulsdrivna.
Framhjulsdrift = Booring, fyrhjulsdrift = Kul, Bakhjuldrift = Whooho drifting! :yoparty

Gnutten skrev:
2530810 Skulle förvåna mig mkt och den blir lika klumpig som FMX650 för den suger socka!

Vad skulle förvåna dig?
Den ser ju onekligen väldigt speciell ut och motorn lär det ju inte vara något fel på. Folk kommer säkert att köpa men inte dom som är ute efter riktig motard...Har aldrig kört FMX:en då den aldrig varit intressant p.g.a att den ser ut som skit, det enda som gör 690:n intressant är motorn för min del.

peteR1000 skrev:
2532413 Vad skulle förvåna dig?
Den ser ju onekligen väldigt speciell ut och motorn lär det ju inte vara något fel på. Folk kommer säkert att köpa men inte dom som är ute efter riktig motard...Har aldrig kört FMX:en då den aldrig varit intressant p.g.a att den ser ut som skit, det enda som gör 690:n intressant är motorn för min del.

Ok blev lite konstig förklaring! Det jag menar är att FMX650 är riktigt tråkig "har provkört den" och borde inte ens kallas gatmotard då den är t.o.m tråkigare än XT660x. Bara hoppas BMW,s ingenjörerna har provat de andra märkerna för att inte fastna i samma fälla. Positivt är om det stämmer med de 53 Hk. Nu är bara frågan vad vikten hamnar på. Offroadvarianten ryktades om 144kg då KTM egna 625SXC ligger på 139kg!

Fy FAN så groteskt ful....

varför har de böjt ner avgasröret under svingens nivå... hela hojen ser ju ut som kom och hjälp mig....

Har också hört lite rykten om att de ska sluta med några modeller ur LC4:ans program vilka vet jag inte kanske 625 och 640 och även 660 men som sagt bara rykten...

///Micke

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger