KTM 690 Supermoto

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Som jag förstår är både du och Stefan sponsrade med lånehojar vilket är extremt billig rajsing.Grattis till bra resultat förrresten :tummenupp

Som sagt det finns nya för 59900 men jag tycker att ska man rejsa med KTM och göra reklam för dom så borde dom sponsra med ett riktigt bra pris om dom vill att detta ska bli intressant för allmänheten annars kan jag ju köpa Husaberg förh....

Det var dom helt iskalla med och iom det så faller nog intresset från mig också tyvärr speciellt när jag inte får importera hoj utanför Skandinavien.
Pratade med Ragnar på lelles och kunde sälja hoj för 73000 :-:rolleyes:

Vad är rimligt att jag kan leasa hojarna till en juste penning ? eller köper en till ett bra pris.

Om jag har rätt eller fel visar väl sig om fler kommer att delta i cupen 2009 .

Fast jag erkänner att jag börjar svamla om båtar och bilar, någon last måste man ju ha..
Jag vann en tävling som innebar att jag fick låna en bajk en helg. Fick bygga en del på den själv för att den skulle bli rejsmässig (jag och David hade sticksågsfestival i hans garage med en gammal käpa från hans 600rr tisdagen före rejset) och även montera och koppla min egen transponder så 100% Rossi var man ju inte men bra nära, hehe.
Tackar så mkt för berömmet :)
Stefans deal vet jag inte särskilt mkt om faktiskt.

Jag har länge haft ett gott öga till SoS och velat testa med en av de husamotarder jag haft genom åren. Tyvärr aldrig kommit till skott men efter den gångna helgen har jag muntligen gjort upp med KTM om att köpa en bajk att rejsa med nästa år. Det är en 07a och allt annat än ny, ca 400 racemil i "kroppen" men mer rätt pengar för mig än en ny. Jag tror och hoppas den kommer ge mig många rejs för liten peng. Om det nu finns nåt som kan kallas liten peng inom rejsing.

Förra året hade de en deal för de som ville rejsa. Extra hjul osv men det verkar som om många nappade på det men sen sket i att rejsa och bara sålde grejerna istället :(
Vi hoppas på att det erbjudandet återkommer men med nåt slags krav på motprestation.
Stefan har ordnat en bra deal med Swedbank för de som vill köra cupen, kolla mer med honom och se till så du kommer till start nästa år :tummenupp
Jag får inte min bajk förrens om typ en månad men efter det lovar jag att låna ut den om vi är på samma träning/bandag ifall det kan få dig att ändra dig :)

Förra året hade de en deal för de som ville rejsa. Extra hjul osv men det verkar som om många nappade på det men sen sket i att rejsa och bara sålde grejerna istället :(
Vi hoppas på att det erbjudandet återkommer men med nåt slags krav på motprestation.
Stefan har ordnat en bra deal med Swedbank för de som vill köra cupen, kolla mer med honom och se till så du kommer till start nästa år :tummenupp
Jag får inte min bajk förrens om typ en månad men efter det lovar jag att låna ut den om vi är på samma träning/bandag ifall det kan få dig att ändra dig :)

Dealen var att man betalade ett riktpris och då ingick Xtrafälgarna, idag kan man köpa nytt + fälgar för samma pengar som dealen innebär.Så det var inte så förmånlig.

Som sagt KTM vill sälja sina svårsålda SM690 med vinst vilket självklart är naturligt då dom inte bedriver någon välgörenhetsinrättning.

En sak är 100% säker det är att det alltid någon kapitalistjävel som vill ha mina pengar :hihi.

Om någon vill sälja sin inkl X tra fälgar för 50000 slår jag till annars får det vara :)

Edit: Ringde ragnar igen och för en 07 ans ? prestige med slip on och X tra ekerfälgar 73900:- bra eller dåligt?

Last edited:
Jag vann en tävling som innebar att jag fick låna en bajk en helg.

Stort GRATTIS Jocke !
Inte alls avundsjuk....
Hur var den att köra på "stor" bana ?
Vingligt, konstigt, äckligt eller helt underbart ?
Jag håller på att kolla lite inför nästa år och det hade varit skoj att försöka ta sig förbi dig på en riktig bana :D

Jag har prata lite med Jerker på Bike om en deal på en 690 och det verkar inte omöjligt att dom knåpar ihop något paketpris för att få igång ännu fler till nästa säsong....

Sen så finns det ju hur många begagnade som helst runt 60`......

Dealen var att man betalade ett riktpris och då ingick Xtrafälgarna, idag kan man köpa nytt + fälgar för samma pengar som dealen innebär.Så det var inte så förmånlig.

Som sagt KTM vill sälja sina svårsålda SM690 med vinst vilket självklart är naturligt då dom inte bedriver någon välgörenhetsinrättning.

En sak är 100% säker det är att det alltid någon kapitalistjävel som vill ha mina pengar :hihi.

Om någon vill sälja sin inkl X tra fälgar för 50000 slår jag till annars får det vara :)

Edit: Ringde ragnar igen och för en 07 ans ? prestige med slip on och X tra ekerfälgar 73900:- bra eller dåligt?
Oki, hur dealen var utformad visste jag inget om mer än att den fanns... Antog bara att det var bra.

Jag köper nu en beggad hoj just pga att den där kapitalisten inte ska få sko sig så jämrans mkt på mig, hehe.
Utan extra hjul just pga ekonomin. Ska se om det går enkelt att bygga lite distanser så det går att montera "vanliga" 17" ekerhjul. Blir lite billigare så eftersom jag har ett par extra set hemma.

Bra pris eller ej... tjae... måste man köpa nytt så visst. Det finns ju en hel del beggat där ute oxå.

Stort GRATTIS Jocke !
Inte alls avundsjuk....
Hur var den att köra på "stor" bana ?
Vingligt, konstigt, äckligt eller helt underbart ?
Jag håller på att kolla lite inför nästa år och det hade varit skoj att försöka ta sig förbi dig på en riktig bana :D

Jag har prata lite med Jerker på Bike om en deal på en 690 och det verkar inte omöjligt att dom knåpar ihop något paketpris för att få igång ännu fler till nästa säsong....

Sen så finns det ju hur många begagnade som helst runt 60`......

Den är faktiskt toppen på stor bana, chassit skulle nog fasen palla med en SD-motor. Helt bergstadigt.

Klart fanken du ska köpa. Freddan ligger i startgroparna oxå, han behöver bara en liten extra knuff tror jag.

Last edited:
Vet att det är tidigt men jag är nyfiken som fan.

BLEV DET EN ORANGE HOJ????????

cartoon_duck_head_blink_lg_wht.gif

Eller så köper du den här till ett bra pris:tummenupp
http://www.blocket.se/vi/17452338.htm?ca=11_s

KTM 690 SM och jag kommer aldrig komma överens tror jag, det tändes ingen gnista.

Jag klämde på anknäbben :näsblod den var hög med brett styre och såg inte ut som en RR hoj. Den såg helt enkelt förjävlig ut, sorry jag kommer inte ifrån att hon inte passar mig i smaken.

Synd att inte KTM gör en RC4 som en kopia till RC8.

Min fåfänga styrde mig mot något annat ett par meter bort.

Mums hon var het fyllig och härligt eggande, jag var helt enkelt fast.
Jag drömde mig bort till den härliga dofter av skogsmylla och syntetolja och ett mäktigt muller mellan furorna.
Tanken svindlade den kunde bli min.
Jag gjorde det .. jag köpte henne rakt av på ren magkänsla.:tummenupp

Bifogat

• KTM.jpg
    KTM.jpg
    216.8 KB · Visningar: 97
KTM 690 SM och jag kommer aldrig komma överens tror jag, det tändes ingen gnista.

Jag klämde på anknäbben :näsblod den var hög med brett styre och såg inte ut som en RR hoj. Den såg helt enkelt förjävlig ut, sorry jag kommer inte ifrån att hon inte passar mig i smaken.

Jag drömde mig bort till den härliga dofter av skogsmylla och syntetolja och ett mäktigt muller mellan furorna.

Så du går från asfaltssmiskare till grusbusare. :)

Då har du två sådana leksaker nu då?

Grattis till en kul hoj!

Svikare :arsele

:D :pannkyss

Kikade du nåt på 690Duke?? Mkt snyggare och dessutom mer lämpad för RR-bruk...

Svikare :arsele

:D :pannkyss

Kikade du nåt på 690Duke?? Mkt snyggare och dessutom mer lämpad för RR-bruk...

Nej duke har inga racing gener i sig, platt slätstruken och slö.
Erkänner till slut att min RR karriär är död.

Men 530:an :tungan

Har kastats från den ena ytterligheten till den andra, den enda gemensamma faktorn är att få en upplevelse.

Numer tillbringas kvällarna med att läsa kartor 1:50000 för att hitta traktorstigar om man kan åka E tuna till KGA utan att köra asfalt.
Drömmer om att kasta mig ner i ett lerigt kärr eller upptäcka en traktorstig ...

Last edited:
Nej duke har inga racing gener i sig, platt slätstruken och slö.
Erkänner till slut att min RR karriär är död.

Men 530:an :tungan

Har kastats från den ena ytterligheten till den andra, den enda gemensamma faktorn är att få en upplevelse.

Numer tillbringas kvällarna med att läsa kartor 1:50000 för att hitta traktorstigar om man kan åka E tuna till KGA utan att köra asfalt.
Drömmer om att kasta mig ner i ett lerigt kärr eller upptäcka en traktorstig ...
Resignera en gång till och börja köra på asfalt igen :tummenupp

Resignera en gång till och börja köra på asfalt igen :tummenupp

Face the fact Hade jag satt mig på hojen och varit topp 3 i R1000/R600/BoTT/ERF-Nec hade det varit en annan sak. Annars hade man kunnat gjort en sk Humlan tränat sig snabb i 7 år.

Enl statistiken är sannolikheten att jag som är 45år kommer utvecklas och bli något signifikant inom RR ganska liten.

Jag har 2 pokaler i hyllan och pojkdrömmen blev sann och jag är en one-hit wonder= REC 2007, kommer sannolikt aldrig upprepas med en ny titel.

Att harva runt i botten/mitt träsket känns inte bra.
SuperMono var bara ett ett sista försök att se om det fanns någon gnista kvar.

Btw kul att se att du fått upp lite fart :tummenupp

Face the fact Hade jag satt mig på hojen och varit topp 3 i R1000/R600/BoTT/ERF-Nec hade det varit en annan sak. Annars hade man kunnat gjort en sk Humlan tränat sig snabb i 7 år.

Enl statistiken är sannolikheten att jag som är 45år kommer utvecklas och bli något signifikant inom RR ganska liten.

Jag har 2 pokaler i hyllan och pojkdrömmen blev sann och jag är en one-hit wonder= REC 2007, kommer sannolikt aldrig upprepas med en ny titel.

Btw kul att se att du fått upp lite fart :tummenupp

För vissa är ålder inget hinder. ;) http://svt.se/play?a=1253338

För vissa är ålder inget hinder. ;) http://svt.se/play?a=1253338

They`ll never comeback

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/zgaQCM8PpZ0&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/zgaQCM8PpZ0&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Själv då med en italienskt fullblods räzer, inga bortföklaringar nu ....:pannkyss

Det är helt rätt...
Ge vika och gå över till den mörka sidan där vi skrattar åt RR åkarna som ojjar sig över att cykeln blir smutsig när man dyker i sandfållan.

Man väljer sitt synsätt och vad man jämför sig med till skillnad från sina varvtider. Inget är sällan mer än något eller lite, ett kvartsfullt glas eller 75% tomt och allt det där :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park