Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag vann en tävling som innebar att jag fick låna en bajk en helg. Fick bygga en del på den själv för att den skulle bli rejsmässig (jag och David hade sticksågsfestival i hans garage med en gammal käpa från hans 600rr tisdagen före rejset) och även montera och koppla min egen transponder så 100% Rossi var man ju inte men bra nära, hehe.Som jag förstår är både du och Stefan sponsrade med lånehojar vilket är extremt billig rajsing.Grattis till bra resultat förrresten![]()
Som sagt det finns nya för 59900 men jag tycker att ska man rejsa med KTM och göra reklam för dom så borde dom sponsra med ett riktigt bra pris om dom vill att detta ska bli intressant för allmänheten annars kan jag ju köpa Husaberg förh....
Det var dom helt iskalla med och iom det så faller nog intresset från mig också tyvärr speciellt när jag inte får importera hoj utanför Skandinavien.
Pratade med Ragnar på lelles och kunde sälja hoj för 73000 :-![]()
Vad är rimligt att jag kan leasa hojarna till en juste penning ? eller köper en till ett bra pris.
Om jag har rätt eller fel visar väl sig om fler kommer att delta i cupen 2009 .
Fast jag erkänner att jag börjar svamla om båtar och bilar, någon last måste man ju ha..
Tackar så mkt för berömmet

Stefans deal vet jag inte särskilt mkt om faktiskt.
Jag har länge haft ett gott öga till SoS och velat testa med en av de husamotarder jag haft genom åren. Tyvärr aldrig kommit till skott men efter den gångna helgen har jag muntligen gjort upp med KTM om att köpa en bajk att rejsa med nästa år. Det är en 07a och allt annat än ny, ca 400 racemil i "kroppen" men mer rätt pengar för mig än en ny. Jag tror och hoppas den kommer ge mig många rejs för liten peng. Om det nu finns nåt som kan kallas liten peng inom rejsing.
Förra året hade de en deal för de som ville rejsa. Extra hjul osv men det verkar som om många nappade på det men sen sket i att rejsa och bara sålde grejerna istället

Vi hoppas på att det erbjudandet återkommer men med nåt slags krav på motprestation.
Stefan har ordnat en bra deal med Swedbank för de som vill köra cupen, kolla mer med honom och se till så du kommer till start nästa år

Jag får inte min bajk förrens om typ en månad men efter det lovar jag att låna ut den om vi är på samma träning/bandag ifall det kan få dig att ändra dig