Ktm 690 smr

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hej

Jag köpte för ett halvår sedan en 690 SMR (orangesvart) - 08

Jag sålde min sporthoj.
Jag är gammal crossförare och ville ha något busigt men med billigare försäkring osv.

Är helnöjd förutom en sak.
När man är ute och kör med folk blir det lite motorväg då och då.

"Varför köpte du en motard då dumhuvud!?"

Jag kör 90 % små vägar och kör mycket ute på landet och även grusväg.

Jag har bara en simpel fråga egentligen
Skulle man kunna dreva upp den ett hack så att det går att ligga på 110 utan att det känns som att man misshandlar motorn?

Eller skulle man tappa mycket power i den då och accet samt powerwheelis man kan göra på den :P


Hade nog tänkt dreva upp den ett hack men tänkte höra lite med er först.
Går hur bra som helst att ligga på 95/100

Men 105-110 känns det som att man väldigt gärna skulle vilja peta i en växel till som inte finns.

Ett litet hack bara

Mvh
 
En kugga kan väll aldrig skada? I värsta fall får du väll snärta kopplingen får att åka på slangen men den kommer absolut inte bli slö om de är det du är rädd för?
 
En kugg fram motsvarar tre kugg bak och en kugg fram gör ganska stor skillnad.
Du kan ju sätta på ett något mindre bak istället, kanske två kugg så blir det lite bättre på landsväg men utan att tappa alltför mycket bus?

Bara en tanke :)

Jag växlade ner min Enduro R med en kugg fram för att kunna köra ännu mer terräng, det blev väldigt surrigt på grusväg!!!
Sen satte jag på 17" motardhjul för att köra Knix och då blev den olidlig på landsväg. Varvade 4500 rpm i 100 (på mätaren) men i själva verket gick det i 80...låååång karavan med bilar bakom mig på E4 som undrade vad det var för snubbe som körde "moped" på 110 väg... ;)
 
Last edited:
En kugg fram motsvarar tre kugg bak och en kugg fram gör ganska stor skillnad.
Du kan ju sätta på ett något mindre bak istället, kanske två kugg så blir det lite bättre på landsväg men utan att tappa alltför mycket bus?

Bara en tanke :)

Jag växlade ner min Enduro R med en kugg fram för att kunna köra ännu mer terräng, det blev väldigt surrigt på grusväg!!!
Sen satte jag på 17" motardhjul för att köra Knix och då blev den olidlig på landsväg. Varvade 4500 rpm i 100 (på mätaren) men i själva verket gick det i 80...låååång karavan med bilar bakom mig på E4 som undrade vad det var för snubbe som körde "moped" på 110 väg... ;)

Ah, kan man räkna på det? vilken info behöver man
 
När jag har motard hjulen på kör jag med 15/42 i drivning, det funkar för mig.
Toppar runt 190km/t :tummenupp o då går ouila åxo.
 
du har ju även en växellåda du kan använda ....
Drevar du upp så kan du använda en lägre växel .(kör du ofta på 1:an ?)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top