Ktm 690 smc-r

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Kommer köra på rudskogen i Norge, såg dom hade ljudkrav 100 db 0.5 meter bakom. Så jag måste sätta på originalet då, satan hur gör jagdå den är mappadför acrat? Gör det nått att den kommer gå lite fett?

Ta med dig orginaldämparn ifall du får bullerflaggan. Annars får du dra av på gasen/högre växel förbi mätplatsen. Gör inget om den går lite fett. Det som händer är att du tappar lite effekt men får mer kylning.

Jag har wings på min och hade mellan db-killern i och då mättes jag till 97,5 db.
100db är mycket så du kansle klarar dig. De flesta banor brukar ligga på 92-95db. Därför jag va tveksam med det förra inlägget.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Jag hade 89db på besiktningen med mitt Wings och db killer så mäter dom likadant så borde det fungera
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Berätta hur det går med mätningen, funderar på att åka till Rudskogen med.

Berätta allt annat med, däck, tryck, fart, kluriga ställen att köra om rejshojjar på utsidan etc.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
89db stillastående kan jag tänka mig, men inte full rulle förbi mätarna på bana.

n_andersson skrev "ljudkrav 100 db 0.5 meter bakom" så det lät mer som dom mätte vid stillastående precis som besiktningen, annars skulle det vara intressant att se hur det går till :)
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
n_andersson skrev "ljudkrav 100 db 0.5 meter bakom" så det lät mer som dom mätte vid stillastående precis som besiktningen, annars skulle det vara intressant att se hur det går till :)

De mäter 0,5m bakom skyddsstängslet. Man mäter aldrig stillstående på bana.
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Okej men då sätter jag i db killern och plockar med mig originalsystemet och lite verktyg ifall jag låter för mycket. Jo hellre att den går lite fett än tvärtom. Återkommer i tråden på fredag kväll hur det gick.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
På Gelleråsen som har rätt hårda krav på sig så klarar man sig med db-killer i acraljuddämpare, då i kombination med öppet luftfilter.
Tror deras bullerkrav är 95-96db vid förbifart
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Är det någon som har koll på vart man kan beställa svingarmsskydd? Sett en del som har svarta (ser ut som plast av något slag). Gick inte att ladda upp någon bild här... Men den verkar gå att sätta på utan att plocka ner hojen dessutom. Täcker det mesta. Finns ju i kolfiber men är ute efter plastvarianten.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Tänker mer på de extra sladdarna och rälet eller vad det nu är.

Relät byter du också. Passar på org. Kontakt bakom framlyset. Eftersom det är ledblinkers i detta kitet måste du byta även relät. Extra sladdarna är "adapters" så du slipper kapa i org. Kablaget.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
FI började blinka idag. 1lång 3korta. Signalen till luftsensorn under luftburken för låg/hög. En av de två sladdarna in i kontakten var helt av. Jag testade "tvinna" ihop dem igen och startade. Fortfarande blink. Måste den nollställas med hjälp av diagnostikverktyg? Så
Sent som
Förra veckan fick jag tillbaka den från Bike. Då skulle sladden varit lagad. Vet dock inte vart den var "trasig" första gången...
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
FI började blinka idag. 1lång 3korta. Signalen till luftsensorn under luftburken för låg/hög. En av de två sladdarna in i kontakten var helt av. Jag testade "tvinna" ihop dem igen och startade. Fortfarande blink. Måste den nollställas med hjälp av diagnostikverktyg? Så
Sent som
Förra veckan fick jag tillbaka den från Bike. Då skulle sladden varit lagad. Vet dock inte vart den var "trasig" första gången...
Hände samma sak med min hoj efter att den varit på service på bike. Lödde ihop min kabel och fi slockna utan nån återställning
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Ska testa det imorgon.
Funderar på det är någon "fix" dom gjort. En hane i en treledad kontakt var utdragen och tejpade hårt åt sida. Kanske det har varit någon grej för att kringå att slippa löda?
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Såg idag att fjädern till bakbromsen som sitter under pedalen va av idag. Hur viktig är den? Känns som det funkar normalt utan.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Såg idag att fjädern till bakbromsen som sitter under pedalen va av idag. Hur viktig är den? Känns som det funkar normalt utan.

Standard fel, även på crossar. Finns i nästan vilken crossbutik som helst. för nästan inga pengar alls. Köpte 4st sist min gick av =)
Men ang. funktionen, jag märkte inte av det alls. mottryckte i pumpen är såpass högt. Så länge ingenting kärvar klarar man sig. Men som sagt med priset i åtanke så köp en och sätt dit.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top