Ktm 690 smc-r

Jag hade 89db på besiktningen med mitt Wings och db killer så mäter dom likadant så borde det fungera

Berätta hur det går med mätningen, funderar på att åka till Rudskogen med.

Berätta allt annat med, däck, tryck, fart, kluriga ställen att köra om rejshojjar på utsidan etc.

89db stillastående kan jag tänka mig, men inte full rulle förbi mätarna på bana.

n_andersson skrev "ljudkrav 100 db 0.5 meter bakom" så det lät mer som dom mätte vid stillastående precis som besiktningen, annars skulle det vara intressant att se hur det går till :)

n_andersson skrev "ljudkrav 100 db 0.5 meter bakom" så det lät mer som dom mätte vid stillastående precis som besiktningen, annars skulle det vara intressant att se hur det går till :)

De mäter 0,5m bakom skyddsstängslet. Man mäter aldrig stillstående på bana.

Okej men då sätter jag i db killern och plockar med mig originalsystemet och lite verktyg ifall jag låter för mycket. Jo hellre att den går lite fett än tvärtom. Återkommer i tråden på fredag kväll hur det gick.

På Gelleråsen som har rätt hårda krav på sig så klarar man sig med db-killer i acraljuddämpare, då i kombination med öppet luftfilter.
Tror deras bullerkrav är 95-96db vid förbifart

Är det någon som har koll på vart man kan beställa svingarmsskydd? Sett en del som har svarta (ser ut som plast av något slag). Gick inte att ladda upp någon bild här... Men den verkar gå att sätta på utan att plocka ner hojen dessutom. Täcker det mesta. Finns ju i kolfiber men är ute efter plastvarianten.

FI började blinka idag. 1lång 3korta. Signalen till luftsensorn under luftburken för låg/hög. En av de två sladdarna in i kontakten var helt av. Jag testade "tvinna" ihop dem igen och startade. Fortfarande blink. Måste den nollställas med hjälp av diagnostikverktyg? Så
Sent som
Förra veckan fick jag tillbaka den från Bike. Då skulle sladden varit lagad. Vet dock inte vart den var "trasig" första gången...

FI började blinka idag. 1lång 3korta. Signalen till luftsensorn under luftburken för låg/hög. En av de två sladdarna in i kontakten var helt av. Jag testade "tvinna" ihop dem igen och startade. Fortfarande blink. Måste den nollställas med hjälp av diagnostikverktyg? Så
Sent som
Förra veckan fick jag tillbaka den från Bike. Då skulle sladden varit lagad. Vet dock inte vart den var "trasig" första gången...
Hände samma sak med min hoj efter att den varit på service på bike. Lödde ihop min kabel och fi slockna utan nån återställning

Ska testa det imorgon.
Funderar på det är någon "fix" dom gjort. En hane i en treledad kontakt var utdragen och tejpade hårt åt sida. Kanske det har varit någon grej för att kringå att slippa löda?

Såg idag att fjädern till bakbromsen som sitter under pedalen va av idag. Hur viktig är den? Känns som det funkar normalt utan.

Såg idag att fjädern till bakbromsen som sitter under pedalen va av idag. Hur viktig är den? Känns som det funkar normalt utan.

Standard fel, även på crossar. Finns i nästan vilken crossbutik som helst. för nästan inga pengar alls. Köpte 4st sist min gick av =)
Men ang. funktionen, jag märkte inte av det alls. mottryckte i pumpen är såpass högt. Så länge ingenting kärvar klarar man sig. Men som sagt med priset i åtanke så köp en och sätt dit.

Standard fel, även på crossar. Finns i nästan vilken crossbutik som helst. för nästan inga pengar alls. Köpte 4st sist min gick av =)
Men ang. funktionen, jag märkte inte av det alls. mottryckte i pumpen är såpass högt. Så länge ingenting kärvar klarar man sig. Men som sagt med priset i åtanke så köp en och sätt dit.

Perfa, tack för svaret. Hinner dock inte innan bandagen imorrn men får bli en eller flera nya i veckan.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026