Ktm 690 smc-r

Shippy

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2014
Ort
Metropolen
Hoj
Superduke R -07
Är det ett garantiärende om styrstoppet ramlar av bara av att man kommer åt det litegrann? Skulle ställa in det lite bättre (med fingrarna) och då ramlade det av. Blev ju ett fult märke nu efter dessutom :/

Sen funderar jag på en grej, är Smc R lägre bak än Smc? Tycker smc R ser mer "rak" ut. Tycker det är snyggare när det är lite högre bak, går det höja lite på något vänster? :gnissla
 

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Är det ett garantiärende om styrstoppet ramlar av bara av att man kommer åt det litegrann? Skulle ställa in det lite bättre (med fingrarna) och då ramlade det av. Blev ju ett fult märke nu efter dessutom :/

Sen funderar jag på en grej, är Smc R lägre bak än Smc? Tycker smc R ser mer "rak" ut. Tycker det är snyggare när det är lite högre bak, går det höja lite på något vänster? :gnissla

Kan inte garantera detta men då Jonte berättat ett nån hade gått av redan vid leveranstransport så är dem erkänt dåliga, ring å kolla!
 

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Falkenberg
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hade en SMC innan ja skaffade SMC-R och kan hålla med dig om att den är lägre samt att första gången ja körde R så tyckte ja fan va mjuk den e i fjädringen mot SMC i standard inställningen.
Men vad ja "tror" så är väl fjädringen ändrad på R-en,rätta mig om ja har fel....

Är det ett garantiärende om styrstoppet ramlar av bara av att man kommer åt det litegrann? Skulle ställa in det lite bättre (med fingrarna) och då ramlade det av. Blev ju ett fult märke nu efter dessutom :/

Sen funderar jag på en grej, är Smc R lägre bak än Smc? Tycker smc R ser mer "rak" ut. Tycker det är snyggare när det är lite högre bak, går det höja lite på något vänster? :gnissla
 

Shippy

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2014
Ort
Metropolen
Hoj
Superduke R -07
Aa precis, den är jäkligt mjuk bak, tänkte ställa den hårdare! Men oavsett hur hårt man ställer den så blir den väl inte högre? :p

Med risk för att låta helt hjärndöd, vart ringer jag om garanti ärenden, närmaste KTM verkstad eller något slags "KTM Sverige"?
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Aa precis, den är jäkligt mjuk bak, tänkte ställa den hårdare! Men oavsett hur hårt man ställer den så blir den väl inte högre? :p

Med risk för att låta helt hjärndöd, vart ringer jag om garanti ärenden, närmaste KTM verkstad eller något slags "KTM Sverige"?

Ring till närmsta återförsäljare ;)
 

Daban

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Ort
Mölndal
Hoj
KTM 690 SMC-R
Aa precis, den är jäkligt mjuk bak, tänkte ställa den hårdare! Men oavsett hur hårt man ställer den så blir den väl inte högre? :p

Med risk för att låta helt hjärndöd, vart ringer jag om garanti ärenden, närmaste KTM verkstad eller något slags "KTM Sverige"?

Bor du i/nära Göteborgs trakten så rekommenderar jag Johans MC.
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Vart får man lättast och snabbast tag i skruven som bakbromsen sitter med? Min ligger någonstans på Barkarby FF. Bild från i dag när Three O'Clock tränar Twelve O'Clock.

bb01.jpg
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Är det ett garantiärende om styrstoppet ramlar av bara av att man kommer åt det litegrann? Skulle ställa in det lite bättre (med fingrarna) och då ramlade det av. Blev ju ett fult märke nu efter dessutom :/

Sen funderar jag på en grej, är Smc R lägre bak än Smc? Tycker smc R ser mer "rak" ut. Tycker det är snyggare när det är lite högre bak, går det höja lite på något vänster? :gnissla

Du kan spänna upp fjädern genom att justera muttrarna på dämparen men den blir inte högre obelastad, bara hårdare men sjunker inte ihop så mycket när du sitter på, detta måttet ska ställas in beroende på vad man väger, på enduron ska den sjunka ihop 70-80mm när man sätter sig på hojen, kan tänka mig att det är samma på smc
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Tänkte byta bakdäcket i veckan. Såg igår att kedjan saknar kedjelås. Är det standard på 690 med nitad kedja?
Går det att få av bakfälgen från hojen utan att bryta kedjan?
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
690 smc konfilter.jpg

Är det någon som vet vad detta är för filter? Är på jakt efter liknande för att slippa flytta på batteriet.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Hur har du tänkt lösa mappningen med det filtret? Vilken map?

Vill helst ha PC5. Men läste på supermotojunkie. Flera som bara kört en 15min idle reset. Vet dock ej om det är tillräckligt. Kanske borde beställa hem en TuneECU-kabel och låta Peter på Petershojfix feta till mappen lite också.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top