Ktm 690 smc-r

Vad använder ni för att polera/vaxa hojen? Jag använder Motorex protect&shine, men får inte riktigt den effekt jag är ute efter. Vågar man använda Motorex moto polish på plasten?
 
Då är min till salu till förmån till en 1290 Superduke R :tummenupp Men blir en beg när jag har flyttat ner till tjejen i Holland :banana Så är ni på jakt efter en 690 som är troligtvis den värsta i sverige så vet ni var jag finns ;) :D :smasha
 
Vet någon om evo 1 mappen från TuneEcu är samma evo 1 mapp från KTM? Eller är TuneEcu evo 1 moddad?

Visst kan jag ladda ner min evo 1 mapp o spara den o jämnföra, men hade helst velat sparaden tiden...

Eller om det är någon här som sitter på en rätt moddad mapp till uppsättningen för wingssystem evo 1 luftburken?
Tänkte att någon satt på en roligare moddad än evo 1 mappen.

Ja det är samma som du har i hojen, om KTM mappat rätt dvs!
Har en fin mapp för evo1 men det är för 2011, söker du nyare så surfa in på advrider.

Du kan nog läsa bakifrån så slipper du tidigare årsmodeller :)

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=685657
 
Jag kan säkert hjälpa till med grundläggande mappning för att styra upp det.
Vilken årsmodell ?
Slipon?
Öppet filterlock?
 
Lätt att kolla igenom säkringarna iaf :)
Vet inte hur det låter när sekundärspjället inte öppnas men hoppas dina ventiler har klarat sig!

Säkringarna var hela tyvärr, men tack i alla fall. Nu visar det sig att när jag kontaktade Lindroths i Luleå (Aukt. KTM) så nämner de något om en möjlig factory recall då detta tydligen inte är helt ovanligt. Jag håller tummarna.
 
Jo då de är hemma, dock passade de dåligt med min typ kopplingshandtag, infästning för justeringspinnen ser mer ut som på enduron. funderar på om jag kan hitta den andra typen?

Någon som vet kanske?
View attachment 403842

Hej jag köpte de billigaste broms-kopplingshandtagen jag hittade på ebay och fick hem dem för 260kr. Det stod att de skulle passa 12-13 SMC vilket det visade sig att kopplingsgreppet ej gjorde (bromsgreppet passade perfekt).

Lite småsur efter att köpt nått som ej gick att använda så började jag kolla om det gick att fixa ihop på något sätt och märkte att konstruktionen såg rätt lika ut och kanske skulle funka med lite fixande. Tog bort extradelen som är svart på ditt grepp och fick dit svarta originaldelen (se bild 3) efter lite filande och fick även borra upp hålet så jag fick i sprinten och de två delarna. Behövde även fila ner höjden på greppet för att få på plats med hela på styret då greppet var lite bredare än original. Väljaren som justerar grepplängden tog i märkte jag och kollande om jag kunde vända den neråt då tog den i när jag kopplade så valde att korta ner den istället.

Går säkert att göra det snyggare med mer tålamod och bättre grejer än vad jag gjorde men är nöjd och funkar fint. Din ser rätt likvärdig ut mot den jag köpte kan säkert göra som jag. Öskar jag tog bilder när jag höll på då det är lättare att se men orkar inte ta lös det igen.

koppling1.jpgkoppling2.jpgkoppling4.JPG
 
När ändå bromsgrepp etc är uppe på tapeten. Är bromspumpen från Duke något att ha? alltså modellen innan 2012 om jag inte minns fel. Det är väl en radialpump om jag inte minns fel? Skulle den funka att använda på en SMC R?
 
Läste på soe forumet och det va visst en som tappat båda skruvarna till TPSen.... Känns som jag har en sak att reklamera då skruvarna inte går att köpa lösa, utan måste köpa hela huset....://

Hur fasen kan det vara möjligt, en hoj som gått 180 mil:/
 
Läste på soe forumet och det va visst en som tappat båda skruvarna till TPSen.... Känns som jag har en sak att reklamera då skruvarna inte går att köpa lösa, utan måste köpa hela huset....://

Hur fasen kan det vara möjligt, en hoj som gått 180 mil:/

Allt skakar loss på en enstånka, så är det bara. Det behövs gänglåsning på varje skruv vilket tyvärr inte är fallet när hojen kommer från fabriken.
 
Det mesta skakar av tillslut. Igår gick jag igenom rätt mkt skruv. Tog av kåpor och kände på alla jag kunde hitta. Såg då att fjädern som sitter mellan slipon och org systemet saknades. Alltid är det något;)
 
Jaja, men f-n va gött det är att åka enstånka :tuttar
Något som jag börjar störa mig mer o mer på är ljudet från evo 1 luftburkslocket. Det ekar och går rakt upp i hjälmen. Någon som har en bra lösning på det eller är det evo 2 filter som är grejen?

/J
 
Va in med hojen och ställde upp lite soppa på tomgång och högfart. Fick även en ny skruv för trottelhuset:) visade sig sitta lite lösa prylar i huset också.... Haha. Men men nu får man hoppas att allt sitter där det ska. :))

Fick iaf beröm av polisen idag för utseendet på hojen:)
 
Hej,

Känner ni till något försäkringsbolag som erbjuder avställningsbar MC-försäkring utöver Trygghansa och Folksam? Att försäkra en KTM SMC-R idag kostar lika mycket som att försäkra supersport verkar det som :huvet:3freak
 
Är det ett garantiärende om styrstoppet ramlar av bara av att man kommer åt det litegrann? Skulle ställa in det lite bättre (med fingrarna) och då ramlade det av. Blev ju ett fult märke nu efter dessutom :/

Sen funderar jag på en grej, är Smc R lägre bak än Smc? Tycker smc R ser mer "rak" ut. Tycker det är snyggare när det är lite högre bak, går det höja lite på något vänster? :gnissla
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top