Ktm 690 smc-r



Sitter luftburken kvar? alltså den stora? eller bytte du till konfilter?
Märker du någon skillnad efteråt?

Monterade du någon plugg till kontakten för lamdan? Eller hur funkar det?


Yep original luftburk sitter kvar. Gällande borttagningen av lambdan köpte jag;

Plugg: http://www.ebay.co.uk/itm/M12-x-1-25mm-Oxygen-o2-Lambda-Sensor-blanking-Plug-Cap-Bang-motorcycles-and-cars-/251059410563?
O2 sensor eliminator: http://www.ebay.co.uk/itm/Oxygen-o2-sensor-eliminator-KTM-690-SM-SMR-SMC-2007-on-/261014314218?

Har faktiskt inte kört så mycket efteråt då jag måste in på 100-mila service och vill inte gå över för mkt pga garantin. Upplevde kanske att den var mindre hackig i gången på lägre varv men för tidigt att säga. Gott att ha det gjort iaf, gick snabbt och enkelt :tummenupp
 
Vet någon om evo 1 mappen från TuneEcu är samma evo 1 mapp från KTM? Eller är TuneEcu evo 1 moddad?

Visst kan jag ladda ner min evo 1 mapp o spara den o jämnföra, men hade helst velat sparaden tiden...

Eller om det är någon här som sitter på en rätt moddad mapp till uppsättningen för wingssystem evo 1 luftburken?
Tänkte att någon satt på en roligare moddad än evo 1 mappen.
 
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.

Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.

Tacksam för hjälp!
 
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.

Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.

Tacksam för hjälp!

Hörde om liknande problem i veckan. Då var det en säkring till sekundärspjället? (Osäker på om jag sa rätt nu) men samma symptom som du beskriver.
 
Kan nästan garantera dig att det är ett kass vipparmslager. Känt fel på 690.
Kör absolut inte med motorcykeln..
Du får plocka bort ventilkåpan och ta dig en titt .
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top