Går det bra att slänga på ett 180 slicks bak ? Får det plats och hur passar de på fälgen?
Det funkar nog inte, jag har på min ett Dunlop 160 och där har jag 3-4 mm till kedjan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Går det bra att slänga på ett 180 slicks bak ? Får det plats och hur passar de på fälgen?
Dunkade på däcket igår och de gick bralite tajt bara View attachment 404041
Någon som kör med R&Gs aero-puckar på ramen? Är de i vägen för benen? Gör de någon nytta vid en kräsch?
Sitter luftburken kvar? alltså den stora? eller bytte du till konfilter?
Märker du någon skillnad efteråt?
Monterade du någon plugg till kontakten för lamdan? Eller hur funkar det?
Yep original luftburk sitter kvar. Gällande borttagningen av lambdan köpte jag;
Plugg: http://www.ebay.co.uk/itm/M12-x-1-25mm-Oxygen-o2-Lambda-Sensor-blanking-Plug-Cap-Bang-motorcycles-and-cars-/251059410563?
O2 sensor eliminator: http://www.ebay.co.uk/itm/Oxygen-o2-sensor-eliminator-KTM-690-SM-SMR-SMC-2007-on-/261014314218?
Har faktiskt inte kört så mycket efteråt då jag måste in på 100-mila service och vill inte gå över för mkt pga garantin. Upplevde kanske att den var mindre hackig i gången på lägre varv men för tidigt att säga. Gott att ha det gjort iaf, gick snabbt och enkelt![]()
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.
Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.
Tacksam för hjälp!
Hörde om liknande problem i veckan. Då var det en säkring till sekundärspjället? (Osäker på om jag sa rätt nu) men samma symptom som du beskriver.
Kan nästan garantera dig att det är ett kass vipparmslager. Känt fel på 690.
Kör absolut inte med motorcykeln..
Du får plocka bort ventilkåpan och ta dig en titt .
Tack, ska undersökas även om det låter långsökt![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |