Ktm 690 smc-r



Sitter luftburken kvar? alltså den stora? eller bytte du till konfilter?
Märker du någon skillnad efteråt?

Monterade du någon plugg till kontakten för lamdan? Eller hur funkar det?


Yep original luftburk sitter kvar. Gällande borttagningen av lambdan köpte jag;

Plugg: http://www.ebay.co.uk/itm/M12-x-1-25mm-Oxygen-o2-Lambda-Sensor-blanking-Plug-Cap-Bang-motorcycles-and-cars-/251059410563?
O2 sensor eliminator: http://www.ebay.co.uk/itm/Oxygen-o2-sensor-eliminator-KTM-690-SM-SMR-SMC-2007-on-/261014314218?

Har faktiskt inte kört så mycket efteråt då jag måste in på 100-mila service och vill inte gå över för mkt pga garantin. Upplevde kanske att den var mindre hackig i gången på lägre varv men för tidigt att säga. Gott att ha det gjort iaf, gick snabbt och enkelt :tummenupp
 
Vet någon om evo 1 mappen från TuneEcu är samma evo 1 mapp från KTM? Eller är TuneEcu evo 1 moddad?

Visst kan jag ladda ner min evo 1 mapp o spara den o jämnföra, men hade helst velat sparaden tiden...

Eller om det är någon här som sitter på en rätt moddad mapp till uppsättningen för wingssystem evo 1 luftburken?
Tänkte att någon satt på en roligare moddad än evo 1 mappen.
 
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.

Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.

Tacksam för hjälp!
 
Har lite problem med min 690 SMC, kanske någon här har koll.

Var ute och körde, allt var som vanligt. Utan förvarning börjar hojen gå riktigt dåligt. Drar inte alls, varvar inte över 5k. Inte ens med växeln ur. Bluddrar och baktänder. Trodde att det var brist på soppa varpå jag tömde tanken och bytte bränslefilter. Kollade även luftfiltret och provade tomgasa utan filter. Problemet kvarstår. Någon som har en susning om vad det kan vara? Årsmodell 2011, 550 mil. Låter illa från motorn också, typ metall-mot-metall-ljud. Som att den går "hårt". Aldrig gjort ventiljustering.

Tacksam för hjälp!

Hörde om liknande problem i veckan. Då var det en säkring till sekundärspjället? (Osäker på om jag sa rätt nu) men samma symptom som du beskriver.
 
Kan nästan garantera dig att det är ett kass vipparmslager. Känt fel på 690.
Kör absolut inte med motorcykeln..
Du får plocka bort ventilkåpan och ta dig en titt .
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top