Ktm 690 smc-r

Men andra ord, är det inte galet att köpa en 690 smc -08 typ om man är jävligt sugen på en KTM supermotard men är fattig? För 50k, skulle ni valt en 690 SMC lite äldre som första val?

Jag köpte min -09 för 50k och det är det mest välspenderade pengarna någonsin för mig. Underbar hoj :D:D
 
Fråga:

Har ringt runt till diverse ÅF på ktm prylar idag och ställt en fråga som lyder.
Är det möjligt att köra med smc-r -13 mätarhus tillsammans med exc lykta + exc lyktkåpa?
De hade inga 100% svar, då de själva aldrig hört frågan eller utfört arbetet.

Någon som utfört detta, eller har något att säga om det?
Anledningen till att jag vill göra följande är att smc-r lykta är bedrövligt ful och stor! :tuttar
 
Fråga:

Har ringt runt till diverse ÅF på ktm prylar idag och ställt en fråga som lyder.
Är det möjligt att köra med smc-r -13 mätarhus tillsammans med exc lykta + exc lyktkåpa?
De hade inga 100% svar, då de själva aldrig hört frågan eller utfört arbetet.

Någon som utfört detta, eller har något att säga om det?
Anledningen till att jag vill göra följande är att smc-r lykta är bedrövligt ful och stor! :tuttar

Haha hade tänkt göra exakt samma sak, googlar du på "ktm 690 smc with exc headlamp" får du upp bland annat detta https://www.google.se/search?q=ktm+690+smc+with+exc+headlamp&client=firefox-a&hs=gVm&sa=X&rls=org.mozilla:sv-SE:official&channel=sb&tbm=isch&imgil=e9Qe1l7eHPomJM%253A%253Bhttps%253A%252F%252Fencrypted-tbn2.gstatic.com%252Fimages%253Fq%253Dtbn%253AANd9GcSeUdsRnie6yB32S3SNsBazcQ-sEbMllgxgJ1p8BxQWlhg_WpEU%253B854%253B720%253B9WM0_NNMnBOPwM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fshop.ktm.com%25252Fcom_en%25252Fheadlight-mask-8.html&source=iu&usg=__W7UssXaNXBteGSIaP1xSLhf3tYY%3D&ei=PJgEU-DhBISCzAOTqIHYBQ&ved=0CEoQ9QEwBg&biw=1366&bih=665#facrc=_&imgdii=_&imgrc=e9Qe1l7eHPomJM%253A%3B9WM0_NNMnBOPwM%3Bhttp%253A%252F%252Fshop.ktm.com%252Fmedia%252Fcatalog%252Fproduct%252Fcache%252F46%252Fimage%252F9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95%252F9%252F7%252F9725_15.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fshop.ktm.com%252Fcom_en%252Fheadlight-mask-8.html%3B854%3B720 Och även detta på youtube som refererar till att han byggt hemmagjord hållare, så det verkar vara plug&play i övrigt http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC8QtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuBO-qKitxNE&ei=zJgEU5rADumcyQOt3oDYAw&usg=AFQjCNGSklxF3a-lYruLqWeeyUgclCT7TQ&sig2=Du1NwSFB0Gze7YsUyFpz5w&bvm=bv.61535280,d.bGQ
 
Gjort det förr men tydligen fått hjärnsläpp eller råkat ut för ett engångshjul :hihi
Hur i helsike "spar på resten av svordommarna" får man av bakhjulet.
Gjort det förr somsagt 5011 gånger på KTM 690 08:a.
Fått av hjulbulten, kedjan från drevet. Oket löper snyggt i sin skena men oavsett hur jag försöker lirka av hjulet så tar det för***ade oket mot fälgen och stoppar möjligheten att få av hjulet..
Går ej heller att få av oket från skenan, då stramar bromsslangen.
Ska man behöva skilja halva hojen för att få av bakhjulet?
Nån tips, ideer? Tages tacksamt emot.
 
Ja vet man inte hur man gör kan det va ett helvete. :mad:
Jag såg en film på youtuben på hur man gjorde testa och sök lite så hittar du säkert klippet.
De såg asalätt ut när dom gjorde det.

Gjort det förr men tydligen fått hjärnsläpp eller råkat ut för ett engångshjul :hihi
Hur i helsike "spar på resten av svordommarna" får man av bakhjulet.
Gjort det förr somsagt 5011 gånger på KTM 690 08:a.
Fått av hjulbulten, kedjan från drevet. Oket löper snyggt i sin skena men oavsett hur jag försöker lirka av hjulet så tar det för***ade oket mot fälgen och stoppar möjligheten att få av hjulet..
Går ej heller att få av oket från skenan, då stramar bromsslangen.
Ska man behöva skilja halva hojen för att få av bakhjulet?
Nån tips, ideer? Tages tacksamt emot.
 
Gjort det förr men tydligen fått hjärnsläpp eller råkat ut för ett engångshjul :hihi
Hur i helsike "spar på resten av svordommarna" får man av bakhjulet.
Gjort det förr somsagt 5011 gånger på KTM 690 08:a.
Fått av hjulbulten, kedjan från drevet. Oket löper snyggt i sin skena men oavsett hur jag försöker lirka av hjulet så tar det för***ade oket mot fälgen och stoppar möjligheten att få av hjulet..
Går ej heller att få av oket från skenan, då stramar bromsslangen.
Ska man behöva skilja halva hojen för att få av bakhjulet?
Nån tips, ideer? Tages tacksamt emot.

Hej,

Du lossar bromsslangen från det svarta fästet på svingen, sen för du slangen över hälskyddet och håller den som jag ritat på bilden, då har den slack så du kan dra av oket.

10_ktm_690_enduro-001.jpg

Det går även utan men är bra mycket jobbigare och repar lätt fälgen.
 
Ska precis köpa lås här i dagarna och tänkte bara fråga o höra mig för vad ni använder för nåt till era hojar?
http://www.abus.com/eng/Mobile-Security/Motorbike-Scooter/Brake-disc-locks/Granit-Quick-37-60-Maxi-Mini < till skivan och denne> http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Las-och-stoldskydd/Kattinglas-MCmoped-82670/ runt ram/bakhjul och sen runt en takbalk:tummenupp än så länge har ingen vågat sig på det.
Abus får man med en påse som man kan fästa runt ramen om man så vill så kan man ha med det om man inte har plats på annat ställe
 
Det där första kittet är en ombyggnad för Duke cyklarna, enl. ktmshop.se
Hur långt har du kommit med din? Hur tänker du göra? -nyfiken-

 
Det där första kittet är en ombyggnad för Duke cyklarna, enl. ktmshop.se
Hur långt har du kommit med din? Hur tänker du göra? -nyfiken-

Äh jag tänker mest. Delarna är ju inte jättedyra men jag vet inte om jag ens kommer ha kvar hojen så länge tyvärr så just nu lutar d åt att bara tuta och köra.
 
Gjort det förr men tydligen fått hjärnsläpp eller råkat ut för ett engångshjul :hihi
Hur i helsike "spar på resten av svordommarna" får man av bakhjulet.
Gjort det förr somsagt 5011 gånger på KTM 690 08:a.
Fått av hjulbulten, kedjan från drevet. Oket löper snyggt i sin skena men oavsett hur jag försöker lirka av hjulet så tar det för***ade oket mot fälgen och stoppar möjligheten att få av hjulet..
Går ej heller att få av oket från skenan, då stramar bromsslangen.
Ska man behöva skilja halva hojen för att få av bakhjulet?
Nån tips, ideer? Tages tacksamt emot.

Lossa kedjeskyddet och putta det lite åt sidan. Lossa också kedjestyraren vid bakdrevet.
Oket behöver inte dras låss från sitt spår som det löper i.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top