Ktm 690 smc-r

Nu har jag inte orginalstyre på min båge så svårt att säga om dom passar på din 690.
Men jag har de du länkade till på min , där är inte så mycket plats till bromsgreppen så man kan ha dom precis bakom utan man får ha dom antingen lite över eller under men det påverkar inte funktionen direkt.
Anledningen till att jag köpte dom är för att jag vet att dom skyddar , var och körde 3 dagars enduro i portugal varpå desssa handguards satt monterade på hojarna och oj oj vad dom fick ta emot mycket smällar , vurpor , stenar osv.
Cycra handguards ska också vara bra men är dyra ca 1500kr för ett helt kit.
Zeta vet jag passar på en smc orginal för de har polaren på sin , dom kostar runt 1000 lappen på ebay med frakt.
Om du väntar till tis-ons kan jag knäppa ett par bilder på mina så du ser hur dom ser ut.
 
Vad är skillnaderna mellan en 690 SMC -08 och de nya 690 SMC-r?

Största skillnaden är väl motorn, den nya motorn kom 2012. Sen är ju det massa orange lackerade saker på r modellen, som fälgar och liknande som gör den lite snyggare. Det är ju bättre service intervaller på den nya motorn med, så det är ju alltid trevligt:-)
 
Vad är skillnaderna mellan en 690 SMC -08 och de nya 690 SMC-r?

Oj. Fjädring är förbättrad, 36cc mer kubik. ABS. Plasten till viss del. Färgsättning eloxering. Elektronisk gas. Annan original mappning. Förbättrad topp med dubbelstift. Men garanterar att du inte har mindre kul på en gammal smc än en ny. Har mer med hur bra fjädring är i ställt och vilken utväxling du föredrar in my opinion :)
 
Men andra ord, är det inte galet att köpa en 690 smc -08 typ om man är jävligt sugen på en KTM supermotard men är fattig? För 50k, skulle ni valt en 690 SMC lite äldre som första val?
 
Jag använder min 08 till allt och inte haft några större bekymmer.
Ärligt så är skillnaderna så små att det kvittar vilken årsmodell du tar , du kommer bli nöjd oavsett :-)
 
15/46 rekommenderas!

Haha! helt galet.. :) Men det är väl en smaksak antar jag, tyckte min hoj blev lågt drevad när jag gick ner en kugg till 15/42! Men jag kör en del bana och vill kunna hålla nere varvet lite om man åker längre turer med sportisar osv. Sen har jag Evo2 kit på min med men den varvar lätt upp till varvstoppet med originaldrevningen å uiilies är inga problem att koppla upp på 4an :)
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top