Ktm 690 smc-r

tjena, ska rensa min bakdel på hojen till våren, tänkte kolla om ni har lite tips på t.ex. miniblinkers o sånt för att snygga till den lite :Bugar
 
tjena, ska rensa min bakdel på hojen till våren, tänkte kolla om ni har lite tips på t.ex. miniblinkers o sånt för att snygga till den lite :Bugar

Jag tycker du kan börja med att läsa i tråden. Finns en uppsjö av bra och dåliga lösningar. kapa inte för mycket så att det blir instabilt för då vibrerar allt loss och LED blinkers går sönder.
 
Har en smcr med wings och ktms öppnare luftburk med endurofiltret.
Verkstaden petade i evo 2 mappen.

Jag undrar vilken mapp ger mest soppa evo2 eller akra mappen? Wings vill att man kör med akra mappen.

Någon som vet skillnaden mellan dessa två?
 
Har en smcr med wings och ktms öppnare luftburk med endurofiltret.
Verkstaden petade i evo 2 mappen.

Jag undrar vilken mapp som ger mest soppa evo2 eller akra mappen? Wings vill att man kör med akra mappen.

Vet inte om jag är riktigt nöjd.

Någon som vet skillnaden mellan dessa två?
 
Har en smcr med wings och ktms öppnare luftburk med endurofiltret.
Verkstaden petade i evo 2 mappen.

Jag undrar vilken mapp som ger mest soppa evo2 eller akra mappen? Wings vill att man kör med akra mappen.

Vet inte om jag är riktigt nöjd.

Någon som vet skillnaden mellan dessa två?

Du kan ju snabbt kolla själv.

Ladda hem både och kör map compare så ser du svart på vitt.
 
Tack för tipset men vet tyvärr inte hur man gör. Har nada kunskap på detta

Och svaret på din fråga är att det beror på. De fettar på olika mycket i olika delar av mappen så något rakt svar på frågan som den är ställd i sin nuvarande form går inte att ge.
 
compare.jpg

Såhär ser det ut om man lägger de båda mapparna över varandra i Excel. X=RPM Z=TPS 0-100% Y= fetare är uppåt magrare är nedåt.
 
Hoppas inte evo2 mappen ligger i din hoj, den är gjord för en annan kam och pod filter.

Menar du evo1 så är den fetare än acra.
 
tjena, ska rensa min bakdel på hojen till våren, tänkte kolla om ni har lite tips på t.ex. miniblinkers o sånt för att snygga till den lite :Bugar

Lättast är att skruva bort den stora skärmen och sen skruva fast skylten i läppen som är kvar utan att kapa nått. För då kan man sätta tillbaka allt om man vill. Borra hål i skärmen som är kvar och sätt dit miniblinkers. Det hela är lätt fixat och här ser du hur det ser ut. https://plus.google.com/photos/117679273624994181552/albums/5856584082095601249?banner=pwa
 
Hoppas inte evo2 mappen ligger i din hoj, den är gjord för en annan kam och pod filter.

Menar du evo1 så är den fetare än acra.

:/ Tyvärr ligger evo 2 mappen i. enligt den auktoriserade verkstaden och rutinerad ktm kille i sthlm skulle hojen gå bättre med den mappen.

har dock inte åkt så mycket på den mappen ännu, men börjar bli lite orolig med alla svar.
känns som jag ska försöka få in en annan mapp.... frågan är om evo1 eller akra mappen ska in? vilken åker folket på?
jag kan inte vara ensam med wings dämparna och ett foam filter....
 
tjena, ska rensa min bakdel på hojen till våren, tänkte kolla om ni har lite tips på t.ex. miniblinkers o sånt för att snygga till den lite :Bugar
Om du är rädd för att kapa kablar, montera relä och försvåra ihopsättning av original så rekommenderar jag att du gör som jag. Nästan gratis,Enkelt,bra,nästan lagligt och i mitt tycke snyggt
Det du behöver är
2 M10 Bultar med Låsmutter
10mm metallborr
Vinkeljärn, fick ett 5pack (använde ett) för billig peng på claes ohlsson
Nån smidig såg, kontursåg, hittade en för 29kr på claes ohlsson, funkade asbra att såga plast i.
2013-08-26 14.15.02.jpg2013-08-26 14.38.11.jpg2013-08-26 14.38.22.jpg2013-08-26 14.42.19.jpg2013-08-26 14.39.24.jpg
Som du ser har jag sparat den nedersta plastbiten, bara kapat av flärpen, på så sätt skyddar jag kablarna och det ser mer clean ut . Visst, blinkersarna är original och stora men fördelen är att man faktiskt syns och dem är mjuka och klarar av vibrationerbra, inte heller i vägen för avgas, har kört 200mil så här och ingen skillnad på V eller H.
I mitt tycke, så bra det kan bli för så lite pengar och huvudbry som möjligt.
 
:/ Tyvärr ligger evo 2 mappen i. enligt den auktoriserade verkstaden och rutinerad ktm kille i sthlm skulle hojen gå bättre med den mappen.

har dock inte åkt så mycket på den mappen ännu, men börjar bli lite orolig med alla svar.
känns som jag ska försöka få in en annan mapp.... frågan är om evo1 eller akra mappen ska in? vilken åker folket på?
jag kan inte vara ensam med wings dämparna och ett foam filter....

Jag kör en moddad evo1 mapp och det funkar fint både med pod-filter och med luftboxen på!
Kör Evo1
 
Intressekoll :smasha

Skulle se om nån av er här är sugen på min 690 SMC-R 2012 typ 700mil

Ska flytta till tjejen i Holland inom tid så då får hojen säljas :gråta
 
:/ Tyvärr ligger evo 2 mappen i. enligt den auktoriserade verkstaden och rutinerad ktm kille i sthlm skulle hojen gå bättre med den mappen.

har dock inte åkt så mycket på den mappen ännu, men börjar bli lite orolig med alla svar.
känns som jag ska försöka få in en annan mapp.... frågan är om evo1 eller akra mappen ska in? vilken åker folket på?
jag kan inte vara ensam med wings dämparna och ett foam filter....

Evo2 mappen går inte ens bra med hela Evo2 kittet på! :gnissla Evo1 fungerar bra med dämpare & filter men säkert även akra mappen, allt utom evo2 skulle jag vilja påstå :D iaf på min :)
 
Fråga ang. batteriladdning.
Jag har min första hoj med batteri. Tog ur det igår och satte det i C-tekladdaren. Batteriet är ju i princip fullt redan, och laddaren ger ju själv pulsar när spänningen i batteriet minskar. Men behöver man ha det i konstant fram tills säsongen drar igång? eller ska man ladda det varannan vecka? läser så mkt olika.
 
Back
Top