Ktm 690 smc-r

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Tråkigt som fan :( Klarade du dig bra eller?
Har själv haft min på verkstad i flera månader efter att en bil svängde ut framför mig i september förra året. Tyckte jag missade en del fast det var i slutet av säsongen. Dessutom fick man lägga massa tid och energi på att diskutera med motpartens bolag kring vad som ska ersättas och inte o.s.v.

Jag såg din film från krocken. Käringa som först väjde åt höger för att sedan göra en vänstersväng. Idioter finns det gott om.
Jag hade oturen att bli påkörd av min polare som körde bakom mig. han missbedömde broms, hastighet och sväng eller något utav detta och låste framdäcket, tappade spåret, drog in i sidoräcket och sedan studsade hans hoj ut i vägen igen och slog omkull mig. Höjde av otur. Jag fick endast lite blessyrer. Men han får åka rullstol i ett par veckor till. Efter det blir det kryckor och rehab ett par månader. Men han överlever iaf =)
 

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Husaberg FS570, 10
Fråga som upprepats kanske tusen gånger men mitt bakdäck börjar sjunga på sista versen så vad skulle ni rekommendera att man slänger på för nytt?
Sitter Continental Attack sm på nu.
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
1kugge mindre fram skulle jag tippa på. Min gör 180-181 med detta.

Fråga som upprepats kanske tusen gånger men mitt bakdäck börjar sjunga på sista versen så vad skulle ni rekommendera att man slänger på för nytt?
Sitter Continental Attack sm på nu.

Jag gillar Conti Attack SM. Köpte ett för 4v. sedan och är lika nöjd som innan.
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Fråga som upprepats kanske tusen gånger men mitt bakdäck börjar sjunga på sista versen så vad skulle ni rekommendera att man slänger på för nytt?
Sitter Continental Attack sm på nu.

Köp ett likadant som du har idag. Bra grepp i dem och ok livslängd i förhållande till egenskaperna.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
När jag hade min zx10r och körde bana med den så slängde jag på ett par Metzler k3. Det blir mitt val när de här conti däcken är slut. Bra grepp och du får en förvarning av däcken i tid innan du ligger på backen.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Fråga som upprepats kanske tusen gånger men mitt bakdäck börjar sjunga på sista versen så vad skulle ni rekommendera att man slänger på för nytt?
Sitter Continental Attack sm på nu.
Jag skulle rekommendera samma däck som du har. Jag testade Metzeler Sportec M5 Interact som skulle vara ett premium däck som var likvärdigt med continental däcket. (enligt handlare)

Jag tycker det var sämre grepp i det samt tog längre tid innan det kom upp i värme. Conti däcket slits hårdare iofs, men greppet är riktigt bra:)
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Skulle lasta och köra min hoj till verkstad idag men tänkte först byta/skifta säkring #1 ("ignition, combination instrument") som Påsen tipsade om. Vred först på tändningen och inget hände som tidigare. Skulle då skifta säkring nummer 1 men tänkte fel och tog ut säkring 9 istället. När jag då sätter i 9 igen (för att ta ur 1 istället) så vaknar den till liv och FI-lampan blinkar lite (vilket den nog gör när strömmen är på igen). Vred om nyckeln och då fungerar den som vanligt. Vred av och på ett par gånger och först fungerade det men sen slocknade den plötsligt igen.

Tog ur alla säkringar och kollade dem igen, alla är hela (inkl. huvudsäkringen). Satte tillbaka dem igen men den är helt död. Tog ur 1, 2 och 3, satte i en av de andra i 1 och fick då liv i den igen. Den startade inte men efter att ha satt i 2 och 3 igen så gjorde den det (en av dem är "ignition (EFI control unit)" så det hade väl med det att göra).

Sedan funkade den gång på gång och jag lät den även stå en stund och testade sedan efter ca 15 minuter igen och den startade även då som vanligt. Allt fungerar också vad jag kan se (soppapump, display, tuta, alla lampor o.s.v) så det bör ju inte vara någon säkring som är trasig.

Återstår att se hur länge det håller i sig nu men jag ska i alla fall köpa och byta ut samtliga säkringar imorgon så att det inte är någon av dem som jävlas (om det nu ens är möjligt). Är ju drygt om det ska gå till och från för jag ger mig fan på att den kommer fungera på verkstaden om/när jag lämnar in den.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Sitter och funderar lite på om man behöver feta upp bränslemappen eller inte när man monterar öppet filter på hojen, kör med Evo 1 mappen i nu.
Någon som har tips? :)
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Sitter och funderar lite på om man behöver feta upp bränslemappen eller inte när man monterar öppet filter på hojen, kör med Evo 1 mappen i nu.
Någon som har tips? :)

Hellre för fet än för snål. Evo 1 mappen kan du feta på lite. Får du problem med att hojen dör vid rödlyserna så stäng av O2 sensorn i ecun. Då tunnar den inte ut på låga varv. Jag har en mapp med 4% ökning på soppan. Ska montera i kn öppet filter i veckan.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Var i TuneECU ökar man upp och ska man göra det över hela varvtalet?
På min SMT som jag hade innan så va det bara mellan 2500 och 8000 rpm eller något sådant och från 10 eller 20 % gaspådrag.
 

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Oj, det där kan inte jag. Jag har en moddad evo 1 mapp från Lelles i uppsala med mer soppa samt en moddad mapp från Jensen här på sporthoj och på den mappen är det upp 4% på "f-trim" samt hela registret på "L" mappningen, sen en 15 min reset på det samt stängde av o2 sensorn med så att den inte ska gå in å tunna ut blandningen vid låga varv.


Körde med Jensens mapp med "evo 1" kittet. Men då luktade det soppa, så den är fet. Så den ska jag köra in nu när jag byter till KN filtret o vevhusfiltret. Samt blir av med SASen.
Labbandet i programet överlåter jag till någon som kan;)
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Oj, det där kan inte jag. Jag har en moddad evo 1 mapp från Lelles i uppsala med mer soppa samt en moddad mapp från Jensen här på sporthoj och på den mappen är det upp 4% på "f-trim" samt hela registret på "L" mappningen, sen en 15 min reset på det samt stängde av o2 sensorn med så att den inte ska gå in å tunna ut blandningen vid låga varv.

Körde med Jensens mapp med "evo 1" kittet. Men då luktade det soppa, så den är fet. Så den ska jag köra in nu när jag byter till KN filtret o vevhusfiltret. Samt blir av med SASen.
Labbandet i programet överlåter jag till någon som kan;)

Ah, ska kika lite på det.
Jensen, kan du bringa lite ljus över detta kanske? ;) :)
 

Bosse!

Medlem
Gick med
4 Jun 2011
Ort
Hässleholm
Hoj
Yamaha FZ1-N -08
Någon som har handlat här ifrån ( http://www.carbon-performance.com/index_eng.php ) eller vet någon annan stans man kan beställa kolfiberkåpor till bra pris?

Jag har handlat där och det var inga problem. Jag köpte de två värmeskydden till avgasröret.

Idag ska jag lämna in min på verkstad. Har funkat hela tiden nu när man vridit om nyckeln och även startat så igår tänkte jag köra en runda. Kom väl ca 50 meter sen började det smälla som fan och FI-lampan blinkar sedan dess. Lär ju vara något kabelbrott/jordfel men det får de reda ut. Garantin borde ju täcka det i alla fall eftersom jag inte rört något.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Var i TuneECU ökar man upp och ska man göra det över hela varvtalet?
På min SMT som jag hade innan så va det bara mellan 2500 och 8000 rpm eller något sådant och från 10 eller 20 % gaspådrag.

Om du tycker den går bra så kör som den är, du får inte mer effekt om du fetar på! Däremot så kan du få bättre gång i maskinen om du kommer rätt i blandningen men att feta på samma över hela registret lär aldrig bli bättre, tex vid 5000rpm kanske man behöver feta på 7% och vid 5500rpm kanske den behöver magras -4% så det är upp och ner hela tiden genom varvtalet, har du ingen lambdamätare kan du lika gärna köra med evo mappen orörd
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
SASen
Kan man plugga båda slangarna från ventilen på vänster sida av hojen eller måste man dra om vevhusventilationen också?
Ska montera öppet filter men vill bort med SASen snarast :p
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top