Ktm 690 smc-r

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Ursäkta mig men detta är ta mig fan helt jävla underbart!

Sitter och tittar på film med tjejen när mobilen ringer. Det är en hojhandlare som jag pratade med förra veckan. Hans båda hojar var bokade och handpenningen var lagd men han lovade att skriva upp mitt nummer ifall något skulle inträffa och nu har det gjort det. Den ena killen har blivit tvungen att dra sig ur affären p.g.a. en "ekonomisk kris", så hojen är min!

På fredag ska jag hämta henne och hela vägen hem ska jag sitta och smeka hennes kurvor. Våren och sommar har precis blivit så jävla mycket bättre.
Stooooort grattis, jävla tur du hade :tummenupp:tummenupp
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Den här jackan(gjord i nät,sommarjacka) köpte jag http://www.nilssonsmc.se/produkt/Lindstrands-Induz samt dom här byxorna, dock va dom förstora och lat som jag är orkar ja inte skicka tebax dom :) http://www.nilssonsmc.se/produkt/Lindstrands-Lizard
Sen va ja ju tvungen å tjacka ett sånt här oxå :)

View attachment 361198

Samt denna hjälm, d e en avg ax8 dual :)

View attachment 361199

Den hjälmen är sjukt nice, var förjävla nära att med mig en hem förra veckan!
Är inte helt nöjd med min Uvex Enduro Carbon :gnissla
 

riwen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg
Orginalblocken är 42mm så det är bara 5mm skillnad. Men det var det högsta som ktm hade och jag står upp en hel del så då kan det vara nice.

Angående tumbromsen så kostar den lite över 5000:- och det är boove som har den. jag har aldrig använt mig utav harris förut men jag har byggt egna både till min 525a och 530a som jag hade. Jag har testat att ha dubbla kopplingshandtag också som de flesta stuntare, och det föll mig inte alls i smaken. man måste vara en gitarrspelare av världsklass för att lyckas operera både koppling och bakbroms samtidigt då. med tumbromsen är det inga problem. :) det är tyvärr inget kit utan du får bygga på ett extra ok eller dra slangen in i påfyllnadshålet på fotpumpen :)

Angående dem färdiga mapparna (Evo1, Evo2 och Acra) så MÅSTE dem till gamla 690 fungera bra även till smc-r'en. Annars hade dem inte kunnat sälja Evo kitten och acra rören till dem, för där ingår ju mapparna och i sådana fall skulle ktm ha behövt gå ut med att det inte fungerar till smcren, och det har dem inte gjort vad jag känner till iaf:)

Någon som har koll på vilken mapp som rekommenderas till gamla 690n när man slängt på helsystem och Big-bore kitt?

Ringde till tre olika ktm handlare nu veckan och sa att jag ville beställa evo2 kittet men att jag behövde veta om kammen var gjord för att ge topp effekt eller bottenvrid först.

Den första svarade och sa att det är svårt att säga då alla motorer är olika. Varpå jag dumförklarade honom på ett trevligt sätt och lärde honom att en trim kam är till för att ändra registret så det har ingen betydelse av hur orginalmotorn är från början. då fick jag svaret att jag skulle ringa dagen därpå och be om att få prata med verkstan.

Jag ringde då ktm försäljaren på samma firma, då jag har läst här på sh att han har erfarenhet av den. Jag hann presentera mig och säga att jag var intresserad av kammen varpå han avbröt mig och 5 sekunder senare pratade jag med ännu en person som var helt ointresserad av att hjälpa mig. :död

Nästa firma var trevliga och svarade lite ursäktande att dem inte visste och frågade om jag läst i powerpartskatalogen. där står det dock bara att man får mer hästar och vrid men inte var i registret tyvärr. och dessutom är texten på evo1 kittet identiskt med evo2 så det säger ju ingenting om kammen tyvärr.

den tredje firman där jag köpt hojen sa också att han inte visste men att jag skulle ringa in om en månad och fråga igen då kanske han hade fått lite mer information.

Är det inte konstigt att ingen av dem ens försöker sälja på mig kittet överhuvud taget? och det är ingen som erbjuder sig att prata med ktm och sedan återkomma med ett svar. Pinsamt:fakta




Ok, ja 5mm är ju inte så mycket i sammanhanget!

Okej, då går dubbla kopplingshantag bort, hittade denna som såg väldigt trevlig och välgjord ut; http://www.gptechllc.com/products/gp-tech/thumbrakes
Kanske kan vara nåt?

La ut frågan angående mappar till 2012:eek:rna på ett annat forum (SMJ) och fick följande svar;
"My dealer in Portugal had to ask head office for 2012 SMCR update and he got it."
Det borde alltså vara olika mellan 2012 och föregående årsmodeller eftersom de släppt nya. Känns väl rimligt eftersom motorn inte är densamma som tidigare?

Läste på samma forum att kammen i evo2-kittet ger topp, ingen botten.
Ska du ha max botten verkar det vara evo1-kit (med eventuell ytterligare filtermodifikation) samt Vortex-box som gäller!

Sopigt att svenska åf's inte har bättre koll än det du beskriver!
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Har du köpt kåtte du med?? Bara för det är du så får du tjacka min för 10 lappar :D Annars kostar den 3700 spänn, ja gav 1900 tror ja:tummenupp

Japp, en 690 smc 2008 rullar jag runt på nu :) Tjejen skall nog ta över den däremot, så köper jag en ny ist :hihi

Var förbi Triumph i länna och kollade på hjälmen. 1900 kostade den. Tyvärr kändes det som att den skulle bli obekväm i längden för att vänsterörat fick nåt skumt veck :(
Fast det fanns en nice Shoei för 5 lappar också :crash
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Undrar om det var dig jag åkte bakom på bulten i tisdags. åkte runt och uiilade.

En med den vita plasten som sitter på 2010 och 2011?
Inte alls omöjligt isf :)
Fått in tekniken på att plocka upp den på 3an nu så jag wheelade omkring tills jag fick vattenblåsor i vänsterkardan :crash
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Japp, en 690 smc 2008 rullar jag runt på nu :) Tjejen skall nog ta över den däremot, så köper jag en ny ist :hihi

Var förbi Triumph i länna och kollade på hjälmen. 1900 kostade den. Tyvärr kändes det som att den skulle bli obekväm i längden för att vänsterörat fick nåt skumt veck :(
Fast det fanns en nice Shoei för 5 lappar också :crash
Ahaaa I see, så sporthojstiden e förbi för din del? Alla verkar köpa motard ida, inte konstigt me tanke på försäkringspremierna iofs. Har 2 Shoei, bästa hjälmen enligt mig, funkar utmärkt när man vurpar oxå, synd bara att den ja chrasha me inte ens va 1 vecka gammal :gnissla
Är väl inge fel på din kåtte, nya hojen ju, funkar å puttra runt me några år till.Fast nytt e alltid kul :tummenupp
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Japp den vita, öppen pipa.
Jag kom ikapp dig vid Pålamalm avfarten och svängde av i b&b kurvan :fyllisar
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top