Ktm 690 smc-r

Hehe okej. Tror man brukar säga att 1kugg fram är samma sak som 3kugg bak och båda ger då 10km/h ökning/minskning. Tror jag har 15/45 på min enduro och det tycker jag är för lågt. Ska kasta på motardfälgar nu i dagarna och då skulle jag vilja ha lite högre drevat, jag kommer nog kasta på ett 42 bakdrev istället då jag har det liggande. Det bör bli lagomt, som det är nu kan jag plocka upp den på bakhjulet på 1->6an. Jag kommer dock åka lite landsväg med den framöver så därför vill jag få ner varven lite så man kan åka kortare sträckor motorväg med gott samvete.

Sen angående att den blir "skitjobbig" att köra på läge 2. På vilket sätt tycker du den blir jobbig att köra? har du kört någon större enstånka tidigare?
Tycker att den blev av/på me gasen med 2án inställd. Nä bara radfyror, första enstånkan för mig. är väl därför man kanske tycker den e slö:crash
 
Jag har sett den sidan! Men jag vill veta vad skillnaden är i praktiken. Va e skilnaden på 5 o 6 tillexempel! O i alla dessa forum är det bara folk som gissar! Inte en jävel som vet nått! Är det någon t.ex. Som fimpat strypningen på sin hoj!? Bara länkamde till andra forum.

Serenity now.. 3-9 är alla standard, same same. På 2008-2011 ska man iaf spara grön kabel, de andra två lirkar man ut. Sen om det är annorlunda på 2012 har jag ingen aning om.
Tycker det skumt att du upplever att din gamla hade mer krut.. hade inte den uppborrad luftburk föresten?
Min har det och fick för mig att Lövet hade det oxå.
 
Jag har alltid kört i läge 2, testade 3:an men var tvungen att gasa mer för att lyfta framhjulet tex. Känslan är att den blir lite slöare, dock mjukare. Kanske ska testa läge 3 igen.
 
Är det bakhjulsåka som är prioritet så är det ju självklart läge 2 som är bäst. Men för kurvig körning så tycker jag att läge 3 är bäst, då jag kan gå på tidigare med gas i kurvan, utan några galna överraskningar ;) Jag personligen kör betydligt fortare på kurvigt i läge 3 iaf.
 
Kört på bana i både 2 och 3 och föredrog nog 2an. Kan varit ren inbillning med då jag inte ens visste om att den stod i ett mjukare läge första dagen jag körde :D


Haft den inne på 100 mila och drevat ner den fram nu. Var mäter den här maskinen hastigheten? Visar den fel nu och hur mkt i så fall?
 
Kört på bana i både 2 och 3 och föredrog nog 2an. Kan varit ren inbillning med då jag inte ens visste om att den stod i ett mjukare läge första dagen jag körde :D


Haft den inne på 100 mila och drevat ner den fram nu. Var mäter den här maskinen hastigheten? Visar den fel nu och hur mkt i så fall?
Mäter väl på framhjulet, borde då inte visa fel.
 
Serenity now.. 3-9 är alla standard, same same. På 2008-2011 ska man iaf spara grön kabel, de andra två lirkar man ut. Sen om det är annorlunda på 2012 har jag ingen aning om.
Tycker det skumt att du upplever att din gamla hade mer krut.. hade inte den uppborrad luftburk föresten?
Min har det och fick för mig att Lövet hade det oxå.

Lövets hoj körde jag 2 gånger :) Kolla aldrig vad som satt på luftfiltret.
 
Kört på bana i både 2 och 3 och föredrog nog 2an. Kan varit ren inbillning med då jag inte ens visste om att den stod i ett mjukare läge första dagen jag körde :D


Haft den inne på 100 mila och drevat ner den fram nu. Var mäter den här maskinen hastigheten? Visar den fel nu och hur mkt i så fall?

Vad fick du betala för 100 mila? Har beställt tid jag med fast jag har ca 40 mil kvar.
 
Såhär går det när det inte finns någon SMC-R att få tag på :)
20120517_135338.jpg

Har någon hört något skvaller om vad som kommer nästa år?
Blir det bara en vanlig SMC utan större förändringar mot detta året? Dock med vanlig fjädring och inget bling. Eller kommer det en helt ny modell?
 
Sluta hålla inne på info nu. =)

Är det samma strypning som tidigare årsmodeller?
Borde den inte ha plockats bort av Acramapen i så fall (jag har inte Acramap, mer av intresser ifall ngn annan har/jag skaffar)?

Vill ju knalla ner i garaget o rycka bort det innan körning idag, inte snurra ner söderut i onödan och leta kåttar :brynad
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top