Allecarlen
Ny medlem
Det är stor skillnad med evo1 locket samt evo1 mappning vs orginal.
Misstänker det. Men tuneecu funkar inte, finns det något annat alternativ? PC5? Eller är det bara ktm verkstad som kan fixa mappningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är stor skillnad med evo1 locket samt evo1 mappning vs orginal.
Precis gått från min ktm 660, till en Ktm 690, och just nu ångrar man nästan sig, hojen har rullat 280 mil och är en 2015a, första problemet var att den dör om man motorbromsar en bit och drar in kopplingen, sen igår när jag var ute och körde så fick jag kylar vatten längst högersidan på hojen, samt att jag tror packboxen bakom framdrevet läcker då det droppar olja där ifrån, men annars är jag väll nöjd med hojen, bara sjukt störiga små saker på en sån ny maskin.
Tänkte även passa på att fråga om det finns några "sjukdomar" på dessa hojar som man kan förebygga? hur är motorna i övrigt?
tack för svar.
Den här tråden är ju helt död. Skitsamma jag slänger ut en fråga till. Hur fan ska man justera kopplingshandaget vettigt? Skruvar på skruven men det blir inte riktigt bra. Antingen slirar den något eller så kopplar den inte ur som den ska. What to do?
Den här tråden är ju helt död. Skitsamma jag slänger ut en fråga till. Hur fan ska man justera kopplingshandaget vettigt? Skruvar på skruven men det blir inte riktigt bra. Antingen slirar den något eller så kopplar den inte ur som den ska. What to do?
Men ska inte den skruven bara bestämma hur långt ut handtaget sitter?
Så justerar du ut den så bör det väl inte påverka ifall kopplingen frikopplar eller ej, ett pumptag bygger ju upp samma tryck oavsett hur du justerat startläget på greppet.
Det stämmer, enligt manualen så ska den bara bestämma läget på greppet. Då är jj frågan varför det verkar hända mer än bara så när man rattar på den ?![]()
Tänkte ta en titt på slavcylindern idag, även försöka lufta systemet för att se om det blir bättre.
Nu vet jag inte om det är en inbillning men det verkar som att kopplingen bygger tryck för att när den är relativt kall så känns det inte som att problemet är lika stort.
När jag hade en 690 där kopplingen strulade så funkade kopplingen fint i stadskörning då man kopplade relativt ofta.
På landsväg så hann den tappa tryck innan jag försökte frikoppla nästa gång, vilket gjorde att jag fick pumpa några gånger extra för att bygga tryck igen innan jag kunde frikoppla.
Så börja med att kika i behållaren om nivån minskat, alternativt bakom slavcylindern ifall du hittar hydraulolja där.
På en -16 så bör detta vara åtgärdat då det bara ska vara på de tidigare 690 som har detta fel..
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |