SoLdIeR_boy
push it to the limit
Beställt wingsrör och betalade i måndags.. Väntar med spänning hör knappt ljudet med orginal dämparen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beställt wingsrör och betalade i måndags.. Väntar med spänning hör knappt ljudet med orginal dämparen![]()
Originalröret låter som en dålig gräsklippare, har du det stora killern i Wingsröret så låter den ganska mycket å kör du utan så tror folk att ryssarna anfaller
Första gången man plockar ur killern å kör genom en tunnel så får man gåshud.
hahaha det är det ljudet jag är ute efter. musik i vettiga folks öron![]()
har någon här varit och pillat på mode switchen som finns under sadeln finns 8 olika lägen men ingen ger mer effekt förutom bättre gas respons har jag läst, min är på fabriksinställningen och fungerar alldeles super ser ingen mening med att pilla. någon som kanske har mer erfarenhet kring detta?
690 Har ett "servo" mellan gashandtaget och spjällhuset, vilket kan göra att om du ger 10% gas så ger den bara 5% faktisk throttelöppning.
"Mode switchen" ändrar den utväxlingen.
Kommer inte ihåg de exakta siffrorna, men på läget för kass soppa så hade man någonstans kring 50-55% spjällöppning vid full gas.
Så på så vis kan man ändra karaktären på 690n och hur den upplevs.
Men som du säger så finns det ingen direkt anledning till att mixtra med det där om man är nöjd med den som den är.
Men man kan få lite rappare/snällare gasrespons beroende på hur man ställer switchen.
Jag hade en 690 Enduro -08 för några år sedan och den hade jag slipon på samt öppen luftburk med tillhörande mappning.3. Gasres + wheelies. Visst, jag är nybörjare och allt vad det innefattar men jag lyckas inte gasresa över ettans växel... eller är det önsketänk? Originaldrevning.
Har någon en 690a till salu?
har någon här varit och pillat på mode switchen som finns under sadeln finns 8 olika lägen men ingen ger mer effekt förutom bättre gas respons har jag läst, min är på fabriksinställningen och fungerar alldeles super ser ingen mening med att pilla. någon som kanske har mer erfarenhet kring detta?
Någon som är haj på hur man ställer in bakdämparen på enklaste sätt?
Måste man plocka ner bakändan - ställa in och sedan sätta ihop allt igen, eller kan man ställa in hårdhet utan att behöva plocka ner dämparen?
Vad är detta härliga lock som folk snackar om ska bytas?!
Köper mitt wings snart (orginalgrejjer är inte så upphetsande..)
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |