KTM 690 Smc 2008

Bra fråga de har ja med undrat:confused:
Det har suttit ett Acra-slipon på min hoj tidigare o den första ägaren bekräftade att den är ommappad, nu köpte jag ett nytt system o ommappningen ingår i priset, frågan är bara om jag ska byta mapp till en ny Acra-mapp, högt vrid är prio 1!
 
Skruvade lite med hojen igår och hittade en kontakt som bara hängde löst.
Den sitter på höger sida som ni ser på bilden. Vad kan den vara till för något? Ska den vara inkopplad?
 
Som toppen av allt som strulade när jag köpte min hoj så fick jag evo-2-mappen i den när jag äntligen kunde köra. Med bara Akra-ljuddämpare blev den extremt ryckig runt 2500-3000 rpm. Fullkomligt omöjligt att köra i stan. Efter byte till Akra-mapp gick den mycket lugnare vid lägre varv.

Den mappen är väl gjord för högt varv kombinerat med rally-kammen.
 
DSC_0054.jpg


Tjena!

Jag har ett acra system på och som ni ser är det skadat i kolfibern. Den lokala MC ÅF skulle ha 1050:- för en ny vilket jag tycker är sjukt dyrt. Något förslag på lösning? Köra utan eller såga/fila till det så snyggt som möjligt. Ska besiktiga samt köra upp nu i vår, tror ni någon där skulle ha synpunkter?
 
View attachment 356246


Tjena!

Jag har ett acra system på och som ni ser är det skadat i kolfibern. Den lokala MC ÅF skulle ha 1050:- för en ny vilket jag tycker är sjukt dyrt. Något förslag på lösning? Köra utan eller såga/fila till det så snyggt som möjligt. Ska besiktiga samt köra upp nu i vår, tror ni någon där skulle ha synpunkter?
Till att börja med så tror jag inte du kan besikta hojen med akrat. Vet inte hur det är på uppkörningen ifall man får ha sånt då dock.. Bara den inte låter alltför mycket så bör det nog vara ok..
 
Har köpt DB killer men ej satt dit den än. Men tanken var att såga till änden så det blir runt och fint. Men om man plockar på kolfibern helt, kan dom säga nåt då? Vad gör den för nytta?
 
Har köpt DB killer men ej satt dit den än. Men tanken var att såga till änden så det blir runt och fint. Men om man plockar på kolfibern helt, kan dom säga nåt då? Vad gör den för nytta?

Jag har inte kollat så noga på hur mitt akra ser ut men jag tror kolfibern i sig bara är för utseendet.

De besiktning och så kan störa sig på är väl om den låter för mycket, eller om man helt enkelt inte får besikta med något annat än original? Är 690n helfordonsgodkänd?

Ett annat alternativ om du är lat är väl att sälja det där för runt 2-3k eller vad man nu kan tänkas få och köpa ett wings ;)

Om du är sugen på att dra ut och åka något framöver så är det bara att skicka ett pm :)
 
Den mappen är väl gjord för högt varv kombinerat med rally-kammen.

Evo2-mappen är gjord för rally-kam och luftfilter satt i rak anslutning till ett kort insugningsrör. Den kombinationen ger mer effekt på mellan men framför allt högre varv. Kammen och luftfiltret påverkar sannolikt även lägre varv varför mappen måste anpassas över hela registret.
Jag hade bara mappen under inkörningsperioden så jag kan egentligen inte säga om den funkade dåligt på toppen. Runt 2500-3000 rpm med jämn gas var den urkass. Trots jag höll gasen så stilla som möjligt ryckte hoj hejdlöst. Man var tvungen att antingen släppa helt eller gasa på. Stor skillnad efter ommappningen till "vanlig" Akra-mapp.
 
Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!:)
 
Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!:)
Kontakta "Rasorblade" här på sporthoj, han har koll på sånt!
 
Hej hej alla glada!!
Jo jag funderar över skyltbelysning..
Efter tagit bort ankstjärten så försvann ju även skyltbelysningen..
Hur har ni löst det? Funderar själv på om man kan montera bara en smal diodrad över skylten? Ungefär som r-hojarna brukar kunna ha. Hittar dock inte på vart man kan handla det?
Så bilder och tips mottages gärna!:)
131357-Lightech_led_nummerplatshallare_samlingsbild.jpg124918-Nummerplatsbelysning.jpg

Du har PM!:banana
 
Sålde min gixxer idag, så nu kan letandet på en 690 smc ta fart på allvar :banana

Någon som sitter på en 2010 eller nyare och som är sugen på att sälja kan skicka ett PM :tummenupp
 
Ni som kör med miniblinkers, vad använder ni för relä för att det ska blinka i rätt takt?
Hört att biltema har ett som är lastoberoende? Skräp? Finns det bättre alternativ?

Vill inte använda motstånd..
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top