KTM 690 Smc 2008

Är det någon som har koll på om 12:ans sido/kylarplast passar på 08-11:orna? Jag funderar på att uppgradera lite:tungan
 
Har beställt svart plast, bukplast, styrändar, 15s framdrev, öppet luftfilterlock och krashpuckar, allt från KTM.
Vill även ha tag i KTMs egna dekalkit black graphics kit men det verkar ha utgått ur deras sortiment. Nån som vet vars man kan få tag i ett sånt?
 
Nån som vill Sälja sin Org plast med eller utan dekaler till en 2010-11

Hur Funkade det med Akcra slipon + öppet luftfilter med Ackra mappen
 
Ifall någon är sugen på ett nytt och oöppnat KN RU-1750 så har jag ett över. Har inte hämtat ut det än men jag har bestämt mig för att sälja hojen så då har jag ingenn nytta för det.
 
Last edited:
Måste man göra om nånting för att få det filtret att passa på en 690 smc eller är det bolt-on?

Hur mycket vill du ha för det?
 
Det ska vara bolt on. Man lär ju iofs ta bort gammla luftburken o fixa med vevhusventilationen. men det är nog lätt fixat.. Jag har surfat runt en hel del o det verkar som mna lär vilja mappa om den efter detta om man då har slipon+ filter. Best med ny plast idag ;)
 
Måste man göra om nånting för att få det filtret att passa på en 690 smc eller är det bolt-on?

Hur mycket vill du ha för det?
Som Martin sa så lär du ju ta bort gamla luftburken. Så där kan du ju nu stoppa en extra tank eller en låda där du kan förvara småsaker. Sen behöver du byta ut en grej på ventilationen från toppen mot en metallplatta så är du klar. Då får du bort SAS'en på samma gång.

Angående byta mapp så kanske det vore optimalt itfall man stoppade in EVO1+akra mappen men vanliga akra nappen lär ju funka utan problrm.

Angående oris, jag gav 577:- så pma ett bud.
 
Nu blir det ju lite fel men det är ju nästan samma hoj.

Vad bör en 690 enduro 2008 som gått 1500mil vara värd?
Sitter akra på den samt all plast och tank är nybytt och inte rullat en meter.
däcken är halvtrötta men drivpkaetet sapligt och skivor och belägg bra.
 
Nu blir det ju lite fel men det är ju nästan samma hoj.

Vad bör en 690 enduro 2008 som gått 1500mil vara värd?
Sitter akra på den samt all plast och tank är nybytt och inte rullat en meter.
däcken är halvtrötta men drivpkaetet sapligt och skivor och belägg bra.
något under 50 skulle jag tippa på.
 
Någon som har provat och kan ge en vink om hur mycket mera effekt som fås ur ett helsystem än ur ett slip-on? Jag har öppnat upp luftburken och satt i ett k&n luftfilter samt har på hyllan ett leo vince slip-on och en power commander v. Jag undrar om det lönar sig att beställa hem ett helsystem innan hojen bänkas (så jag inte behöver betala för det två ggr.) eller om effektskillnaden är för liten. Helsystem är ändå ganska mycket dyrare... Vore tacksam för svar.:)
 
Last edited:
Har någon haft problem med att det läcker bensin från "FUEL INJECTOR ASSY SET 07". Nr 4 på sprängskissen.


097504110.gif
 
Någon som har provat och kan ge en vink om hur mycket mera effekt som fås ur ett helsystem än ur ett slip-on? Jag har öppnat upp luftburken och satt i ett k&n luftfilter samt har på hyllan ett leo vince slip-on och en power commander v. Jag undrar om det lönar sig att beställa hem ett helsystem innan hojen bänkas (så jag inte behöver betala för det två ggr.) eller om effektskillnaden är för liten. Helsystem är ändå ganska mycket dyrare... Vore tacksam för svar.:)

Om du läser igenom alla över 4500 inläggen i denna tråd så tror jag du hittar svaret :D Jag har för mig att de tidiga trimmarna i tråden skrev att det främre röret inte gav så mycket effekt. Det kan också ha varit KTM690-tråden på SOE jag jag läste det. Kanske har man större nytta om man trimmar häftigare t.ex. med en vassare kam.
 
Back
Top