KTM 690 Smc 2008

Har du kvar silen på db killern eller har du moddat något

Jodå den sitter kvar.
Men jag har inte provat bana än med 690n.
Tror knappast att man klarar ljudkraven med akrat dock, när det blir dags för bana åker orginalburken på.
 
Samma här. Hojen gick bra både innan och efter. Toppfartstestade på flygrakan också. 187 km/h på mätaren med 15 drev fram (1 kugg ner)

Oj rätt bra, provade att pressa min lite med orginal drev, i stort sett urvarv och 181 km/t, ska kolla med gps någon dag.
 
med killer och akra / wings är det inga problem att köra bandagar. om det skulle vara problem är det bara att inte gasa fullt förbi där dom mäter ljudet.
ett gäng 690 smcs på gotland ring förra säsongen som lät mkt men vart inte avflaggade.
på gocartbanorna med smc vill dom att man sätter i killern.

Edit:
idag lämnades hojen in för garantiåtgärd nr 4.
läckande tanklock. byttes för ett par veckor sedan men det nya läckte också.

Edit2:
Ni med 2010,2011 års smc.
är tanklocket grönt på undersidan ( den delen som sitter i tanken och låser) ?
samt att locket saknar avluftningsnippel? nippeln sitter istället vid hålet i tanken?

Tror jag fått ett 2011års smc tanklock nu iaf :yoparty
 
Last edited:
fälgar

Någon som är intresserad av 19&21" crossfälgar? Modifierade till att passa 690 smc av mig själv med distanser, ny axel mm. Sitter dubb på nu och vid snabb affär åker sommardäcken med också. Fälgarna är ifrån 525 2006. INga drev eller skivor följer med.

Finns bild i mitt garage från i vintras.

Pm:a bud vid intresse.
 

Bifogat

  • IMG_0063.jpg
    IMG_0063.jpg
    242.2 KB · Visningar: 98
Last edited:
Ett varningens finger är på plats för den här annonsen
http://www.blocket.se/orebro/Ktm_690_33217255.htm?ca=8&w=1

Samma som jag och moddan kollade på i uddevalla. Precis allt i annonsen är antingen lögn eller vinklat. "Har inte haft några problem med den" -nä för att han ägt den i tre veckor max. Gick som skit när vi kollade på den - därefter verkstadsbesök och antagligen fixad. "Inga repor" -Hojen är lagd flertalet gånger åt båda håll. Skylten fastskruvad i soppatanken osv.

Ska ni ändå titta på den så kolla om ramnummer och motornummer finns!
 
Ett varningens finger är på plats för den här annonsen
http://www.blocket.se/orebro/Ktm_690_33217255.htm?ca=8&w=1

Samma som jag och moddan kollade på i uddevalla. Precis allt i annonsen är antingen lögn eller vinklat. "Har inte haft några problem med den" -nä för att han ägt den i tre veckor max. Gick som skit när vi kollade på den - därefter verkstadsbesök och antagligen fixad. "Inga repor" -Hojen är lagd flertalet gånger åt båda håll. Skylten fastskruvad i soppatanken osv.

Ska ni ändå titta på den så kolla om ramnummer och motornummer finns!

Det tackar jag för! Var precis på g att försöka boka in en titt.
 
Sedan två veckor är även jag ägare till en 690 SMC. En -10 som gått 8,5 mil. Härligt!!
 

Bifogat

  • MIN.jpg
    MIN.jpg
    135.8 KB · Visningar: 131
Igår var jag på Gelleråsen och testade hojen lite. Gick riktigt bra, var ovant att köra motard istället för sporthoj där.
Fick inga monstertider, 1.25 ungefär... Skulle kört med lägre däcktryck dock, när jag pressade lite hårdare började det sladda i kurvorna, hade ju velat varit under 1.20 :/. Det blir väl kanske nästa gång, ska väl inte förvänta sig så mycket efter 60mil i sadeln på en motard och första dagen på banan med den. Jag kan dock ge på gas mycket tidigare, använde hela bakdäcket men inte hela framdäcket.
 
Jag har en R&G skylthållare med tillhörande skyltbelysning, har nyligen köpt hojen så inte jag som monterat det här.. Mitt problem är att när jag drar igång hojen så börjar skyltbelysningen blinka med ett jämt tempo, och när jag stänger av flimrar den.. Märkte även nu att ena blinkersen blinkar för snabbt, men lamporna är hela.. Vad tusan kan det va för strul??
 
Jag har en R&G skylthållare med tillhörande skyltbelysning, har nyligen köpt hojen så inte jag som monterat det här.. Mitt problem är att när jag drar igång hojen så börjar skyltbelysningen blinka med ett jämt tempo, och när jag stänger av flimrar den.. Märkte även nu att ena blinkersen blinkar för snabbt, men lamporna är hela.. Vad tusan kan det va för strul??

Är det bara en blinkers som blinkar för snabbt? Normalt brukar ena sidan blinka för snabbt annars skulle jag vilja säga att du har något trassel med just den blinkersen. Testa att skifta mot motsvarande sida.

Har du biltemarelä på hojen så kolla att du har full spänning på batteriet.

Jag förutsätter att du har LED blinkers på cykeln.
 
Nu vet jag mer. Hojen är inte reggad. Bortslipat ramnummer. Ej regbar alltså. Före detta stulen och sedermera upphittad, skrotad men inte demonterad och såld vidare.

Känns ju verkligen som den jag var och kollade på. Vart i Uddevalla var du? Jag tog kort på det bortslipade ramnumret...
 
Är det bara en blinkers som blinkar för snabbt? Normalt brukar ena sidan blinka för snabbt annars skulle jag vilja säga att du har något trassel med just den blinkersen. Testa att skifta mot motsvarande sida.

Har du biltemarelä på hojen så kolla att du har full spänning på batteriet.

Jag förutsätter att du har LED blinkers på cykeln.

Det är original blinkers och det är bara när jag blinkar åt höger som den gör så, ska det va så menar du eller??

Min regbelysning verkar som den R&G diodlampan är paj på nått viss, för jag koppla ur den och tog ett par kablar och koppla på en vanlig glödlampa.. då lyste det som det ska
 
Det är original blinkers och det är bara när jag blinkar åt höger som den gör så, ska det va så menar du eller??

Min regbelysning verkar som den R&G diodlampan är paj på nått viss, för jag koppla ur den och tog ett par kablar och koppla på en vanlig glödlampa.. då lyste det som det ska

Nä det ska blinka i jämn takt. Jag trodde att du hade LED blinkers till RG skylten bara.

Om skyltbelysningen funkar när du kopplar den till 12v men inte när den sitter på så har du ett kabelbrott någonstans. Kanske har det med blinkningen att göra!

edit: om skyltbelysningen blinkar när blinkersen blinkar tror jag på jordfel. Kolla alla kontakter till dina blinkers inkl. kablar.

Elfel är inte så himskans svåra att åtgärda om man bara går systematiskt till väga. Billigt är det också.
 
Last edited:
Nu fungerar mina blinkers som dom ska, och allt jag gjort är att ladda batteriet ett par timmar.. Hoppas det va så enkelt att han fick för lite kräm..

Men min skyltbelysning muppar fortfarande, testade och koppla den direkt på batteriet.. samma fel då..

Så antingen är det ett teckan på att den är paj, eller så slog det mig nån tanke att det kanske ska sitta nått motstånd eller liknande på kabeln för att det ska funka rätt..

Om någon har en R&G skylthållare med sån belysning, kan ni inte ta en titt på kabeln om det sitter nått där..
 
Nu fungerar mina blinkers som dom ska, och allt jag gjort är att ladda batteriet ett par timmar.. Hoppas det va så enkelt att han fick för lite kräm..

Men min skyltbelysning muppar fortfarande, testade och koppla den direkt på batteriet.. samma fel då..

Så antingen är det ett teckan på att den är paj, eller så slog det mig nån tanke att det kanske ska sitta nått motstånd eller liknande på kabeln för att det ska funka rätt..

Om någon har en R&G skylthållare med sån belysning, kan ni inte ta en titt på kabeln om det sitter nått där..

Tjo!
Det finns inga motstånd eller liknande som syns på kablarna iaf.
Monterade min för 2v sen. Om ngt är trasigt så är det inne i baklampan.

Mvh F
 
Nu fungerar mina blinkers som dom ska, och allt jag gjort är att ladda batteriet ett par timmar.. Hoppas det va så enkelt att han fick för lite kräm..

Men min skyltbelysning muppar fortfarande, testade och koppla den direkt på batteriet.. samma fel då..

Så antingen är det ett teckan på att den är paj, eller så slog det mig nån tanke att det kanske ska sitta nått motstånd eller liknande på kabeln för att det ska funka rätt..

Om någon har en R&G skylthållare med sån belysning, kan ni inte ta en titt på kabeln om det sitter nått där..

Nä inga motstånd till skyltlampan. Det är 12v och den tar den effekt den behöver. Den ska ju inte blinka. Gött att det löste sej.

Jag antar att den flimrar oavsett om du blinkar eller inte då? Luktar jordfel eller trasig diod.
 
Tjena!
Har sökt på forumet men ej funnit något svar.
Har för ett par månader sedan köpt en 690 SMC som stått i garaget i väntan på att säsongen ska börja. Några dagar efter jag köpte den och skulle visa upp den för brosan gick den inte igång. Den tändes upp som den skulle men när jag skulle starta igång den "knäppte" det bara som när batteriet nästan är dött. Tog ju inte lång tid innan han var heldöd. Testade att ladda batteriet med en CTEK laddare några timmar och då hoppade han igång utan problem. Har startat upp den några ggr nu dom senaste tio dagarna (utan att köra) och han har hoppat igång. Nu ikväll när jobbarkompisen var förbi och ville höra ljudet tändes den upp med nyckeln men går inte igång när jag ska starta den.

Är det så enkelt att batteriet är slut? eller att batteriet inte blivit tillräckligt motionerat? Eller är det något med hojen?

Mvh Kapten Rödskägg
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top